Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HR johtaja kertoo julkisesti mielipiteensä suomalaisista työntekijöistä

Vierailija
07.10.2026 |

https://www.op-media.fi/johtaminen/valmet-anu-pires-diversiteetti/

Hyvät teesit on Valmetin henkilöstöjohtajalla. 
Suomalainen keski-ikäinen hetero insinööri ei ole hänen ykksösprioriteettilistallaan. 
Miten suomalaisen suuren pörssiyrityksen  HR johtaja voi esittää noin suomalaisia miehiä syrjiviä mielipiteitä julkisesti?

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
07.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mä tuossa mitään miesten syrjintää lukenut, vaan tasapuolisesti kootaan työporukka kaikenlaisista ihmisistä.

Piti luoda erillinen ohjeistus, koska hakijat olivat pääasiassa keski-ikäisiä miehiä. Eli ei haluttu keski-ikäisiä miehiä, vaikka olisivatkin parhaita työhön.

Millä perustein ne keski-ikäiset parhaita olis?
Nuoret ovat innovatiivisempia ja vanhemmat jo kokemuksesta viisastuneita.

Typerää ajatusta, että keski-ikäiset jotenkin parhaita olisivat.

Vierailija
22/67 |
07.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä että se työhön parhaiten sopiva sivuutetaan vain siksi että olisi keski-ikäinen mies

Ja sitten hymistellään ryhmäkuvassa parinkymmenen muun valkoisen akan kanssa. Katsos kun meillä on tämä Monimuotoisuuslupaus! Täyttä pskaa ja valetta sekin, kun totuus on edellämainitun kaltainen.

Jos jotenkin seulan läpäiseekin, alkaa välitön savustaminen todella törkein keinoin.

Luulisi että menestystä hakeva ja haluava firma palkkaisi ne parhaat mahdolliset sukupuoleen, ikään tai ihonväriin katsomatta. Silti keksitään vaan uusia syitä syrjiä ihmisiä milloin milläkin verukkeella. Jopa monimuotoisuutta käytetään perusteena syrjimiselle. Naurattaisi ellei olisi niin surullista ja typerää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
07.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mä tuossa mitään miesten syrjintää lukenut, vaan tasapuolisesti kootaan työporukka kaikenlaisista ihmisistä.

Piti luoda erillinen ohjeistus, koska hakijat olivat pääasiassa keski-ikäisiä miehiä. Eli ei haluttu keski-ikäisiä miehiä, vaikka olisivatkin parhaita työhön.

Millä perustein ne keski-ikäiset parhaita olis?
Nuoret ovat innovatiivisempia ja vanhemmat jo kokemuksesta viisastuneita.

Typerää ajatusta, että keski-ikäiset jotenkin parhaita olisivat.

Yhtä typerää kuin olettaa että automaattisesti se nuori olisi parempi. He tekevät juuri niin. Ja niin teet sinäkin.

Vierailija
24/67 |
07.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa huutava pula luku- ja kirjoitustaidottomista ruokaläheteistä.

Vierailija
25/67 |
07.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin omalla työpaikalla 20vee ikäluokan tyypit valittaa kaikesta ja roikkuu puhelimessa koko ajan. Yleissivistys olematon eikä tajuta mistään mitään. Parhaita ja ahkerimpia on ne 50+ tekijät.

Vierailija
26/67 |
07.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helposti vedätettäviä tolloja sen sijaan näyttää riittävän

Vierailija
27/67 |
07.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

otetaan esimerkkinä O-P:n ajama etätöiden vähentäminen... valitettavasti useilla työpaikoilla vain ajetaan ihmisiä väkisin konttoreille joko kokonaan tai ns. hybridi mallilla ja tämä vain sen vuoksi että narsistiset esimiehet haluavat istua alaisten selän takana ja mikromanageerata kaiken ja toisaalta HR ajaa väkisin ihmisiä konttoreille että voi sillä perustella oman ison / kalliin organisaationsa olemassa olon... tämä tappaa yleensä kaiken luovuuden työpaikoilla...

No eikö Op:lla tuo etätyöpakko ollut vain keino saada porukka irtisanoutumaan vapaaehtoisesti ennen yt-neuvotteluja, jotta irtisanomisia ei tarvitse tehdä niin paljon ja firman imago säilyy?!

HR johtajan on ainakin hyvin vaikea perustella isoa HR osastoaan ja isoa palkkaansa jos työntekijät ovat vain etätöissä - siksi HR johtajat ajavat raivokkaasti etätöiden poistamista eri yrityksissä

50% saa tehdä etätöitä Op:ssa. Minun työpaikassani saa tehdä 0% etätöitä, vaikka minunkin työstä voisi ison osan hoitaa etänä. 

Ihan naurettavaa ulinaa. Jos saat olla 3 päivää viikosta etänä, niin se on paljon. Jos kaikki tekevät täysin etätyötä, niin tietysti se vaikeuttaa uusien työntekijöiden perehtymistä, työporukan yhteishenki laskee, ihmiset mökkiytyvät ja yhteistyö vähenee. 

Vierailija
28/67 |
07.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin omalla työpaikalla 20vee ikäluokan tyypit valittaa kaikesta ja roikkuu puhelimessa koko ajan. Yleissivistys olematon eikä tajuta mistään mitään. Parhaita ja ahkerimpia on ne 50+ tekijät.

Valitettavasti olen huomannut saman. Myös ne käytöstavat ovat monella pari-kolmekymppisellä hakusessa

Vierailija
29/67 |
07.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikenlaisista eikö se pätevyys ja osaaminen enää ole mitään kun pitää saada väriä,törkeää rasismia sanon minä.

Vierailija
30/67 |
07.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka enää Valmetille haluaakaan töihin?

Palstaluuserit nyt halua töihin mihinkään 

Vierailija
31/67 |
07.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti olen huomannut saman. Myös ne käytöstavat ovat monella pari-kolmekymppisellä hakusessa

No höpö, höpö. Olen nelikymppinen ja hyviä työntekijöitä on nuorissa ja vanhoissa. Samoin on huonoja työntekijöitä. Ei se nyt mitenkään ole iästä kiinni. 

Vierailija
32/67 |
07.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

otetaan esimerkkinä O-P:n ajama etätöiden vähentäminen... valitettavasti useilla työpaikoilla vain ajetaan ihmisiä väkisin konttoreille joko kokonaan tai ns. hybridi mallilla ja tämä vain sen vuoksi että narsistiset esimiehet haluavat istua alaisten selän takana ja mikromanageerata kaiken ja toisaalta HR ajaa väkisin ihmisiä konttoreille että voi sillä perustella oman ison / kalliin organisaationsa olemassa olon... tämä tappaa yleensä kaiken luovuuden työpaikoilla...

No eikö Op:lla tuo etätyöpakko ollut vain keino saada porukka irtisanoutumaan vapaaehtoisesti ennen yt-neuvotteluja, jotta irtisanomisia ei tarvitse tehdä niin paljon ja firman imago säilyy?!

HR johtajan on ainakin hyvin vaikea perustella isoa HR osastoaan ja isoa palkkaansa jos työntekijät ovat vain etätöissä - siksi HR johtajat ajavat raivokkaasti etätöiden poistamista eri yrityksissä

50% saa tehdä etätöitä Op:ssa. Minun työpaikassani saa tehdä 0% etätöitä, vaikka minunkin työstä voisi ison osan hoitaa etänä. 

Ihan naurettavaa ulinaa. Jos saat olla 3 päivää viikosta etänä, niin se on paljon. Jos kaikki tekevät täysin etätyötä, niin tietysti se vaikeuttaa uusien työntekijöiden perehtymistä, työporukan yhteishenki laskee, ihmiset mökkiytyvät ja yhteistyö vähenee. 

Vituttaa tollaset vinkujat,41 vuotta aina paikalla.

Vierailija
33/67 |
07.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No höpö, höpö. Olen nelikymppinen ja hyviä työntekijöitä on nuorissa ja vanhoissa. Samoin on huonoja työntekijöitä. Ei se nyt mitenkään ole iästä kiinni. 

Olipa ympäripyöreä teksti. Et taida puhua kokemuksesta.

Vierailija
34/67 |
07.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä että se työhön parhaiten sopiva sivuutetaan vain siksi että olisi keski-ikäinen mies

Onko muidenkin kuin keski-ikäisten miesten mielestä sopivin?

Vierailija
35/67 |
07.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös Valmet, kuten lukemattomat muutkin yritykset koosta riippumatta ovat saavuttaneet markkina-arvonsa ja statuksensa ihmisten mielissä juuri niiden vhm miesten toimesta yrityksen koko historian aikana. Silloin oli aika kun yritykselle oli prioriteetti palkata henkilöstöä meritokratian mukaisesti.

On aika irvokasta että nykyisen saavuttamansa yritys- ja sijoitusvarallisuutensa kannattelemana organisaatio alkaa mielistellä tietynlaisia sosiaalisia muoti-ilmiötiä ja sen sijaan että palkitsisi niitä jotka koko toiminnan ovat saattaneet menestykseen, heittävät heidät ns bussin alle koska ihonväri, tai epämuodikas epätosi sukupuoli.

No mutta, tätä maailma nyt on. Get woke go broke.

Ja kuten eräs maailman presidentti jo tovi sitten loihe lausumaan; everything woke goes to sh*t.

Vierailija
36/67 |
07.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko muidenkin kuin keski-ikäisten miesten mielestä sopivin?

Oliko sinulla jotain sanottavaa?

Vierailija
37/67 |
07.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipa ympäripyöreä teksti. Et taida puhua kokemuksesta.

Kyllä puhun ihan kokemuksesta. Minun läheinen työkaverini on alle 30-vuotias nainen. Valmistunut yliopistosta pari vuotta sitten

Todella fiksu ja ahkera nainen. Osaa työnsä erinomaisesti. Samoin meillä on töissä yli 60-vuotias nainen. Aivan kultakimpale. Ahkera ja tunnollinen. Sitten on pari 60-vuotiasta miestä, jotka eivät tee mitään. Kaikki hommat levällään. Ihmisestä se on kiinni.

Vierailija
38/67 |
07.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on outoa, että ne nostaa seksuaalisen suuntautumisen vahvuudeksi, jonka perusteella ihminen halutaan tiimiin. Tai seksuaalista suuntautumista ei saa kysyä haastattelussa, eikä nyky-yhteiskunnassa saa edes olettaa sukupuolta, niin miten sitten saiai olettaa seksuaalista suuntautumista. Miten toi konsepti edes käytännössä toimii, kun eihän ne voi tietää, onko se suomalainen valkoinen perusinsinööri homo vai ei?

Vierailija
39/67 |
07.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset syrjittyjä?

Helsinki harrastaa juuri tätä,positiivista syrjintää,härskiä touhua.

Vierailija
40/67 |
07.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanna tilasi näitä yli satatuhatta aasian kehitysmaista 2022 kymmenet tuhannet jonottaa Wolt-tiliä.