oletteko jo entisissä mitoissa?
esikoiseni on nyt 1,9v ja kuopus 6kk joten 2 raskautta aika peräkkäin.molemmista tuli 13kg,jotka kyllä lähtivät suht nopeasti pois,mutta mahan kohdalle jäi jotain..olen 169cm ja paino 60 joten liikaa painoa ei mielestäni ole,mutta miten saada tuo vatsanympärys entiselleen?olen alkanut pelkäämään jos ei koskaan palaudukkaan ns.entiseen..kauanko teillä on aikaa mennyt?tiedän että jumppaamalla ehkä,mutta olen yövalvomisista niin väsynyt etten millään jaxa vielä.pieni murhehan tämä,mutta uimarannallekin olisi ollut kiva mennä jo tänä kesänä..
Kommentit (13)
ja minä muutaman kilon laihempi kuin ennen raskautta. Tyttö on iso ja kasvaa hyvin täysimetyksellä. Äiti vaan on jo nyt tosi laihassa kunnossa. 162cm ja 46kg... Luotan kyllä siihen, että maito kuitenkin riittää... En ole siis laihduttanut tai tehnyt sen kummemmin mitään... Ruoka maistuu.
että minulle ei jää ylimääräistä nahkaa vyötärölle. Ei jäänyt ekassa raskaudessa, eikä nytkään. Kaikki vanhat vaatteet sopii ja on ok.
meillä poika 4 kk ja mulla vielä 4 kg siihen painoon mitä neuvolassa mitattiin rv 10 - olin tod.näk jo jonkin verran saanut painoa tohonkin mittaan. Eli neuvolassa viikolla 10 olin 64 kg ja raskauden lopussa 82 kg - nyt 68 kg ja järkyttävä maha jäljellä. Näytän siltä, että olisin raskaana!!Olin vähän aikaa sitten kirpparilla -lapsi toisen ihmisen sylissä, niin ystävällinen myyjä tuli minulle sanomaan että viereisessä pöydässä olisi äitiysvaatteita myynnissä=)!!!Totesin, etten kaiketi enää tarvitse moisia vähään aikaan mutta yllätys oli tämän mahan jämähtäminen. Olen tehnyt tunnin kävelylenkkejä joka päivä mutta pitäisi varmasti enemmän jumpata ja tehdä vatsalihaksia????Onko kellään mitään hyviä neuvoja?
..siis entisissä mitoissa. Synnytin kuusi päivää sitten, ja nyt on jo maha melkein kokonaan kadonnut. Ei ole jäänyt mitään mahareppua, niinkuin olisin kuvitellut jäävän.
Ennen raskautta mitat oli 163cm/57kg, ja nyt raskauden jälkeen laitoksella kun punnitsin oli kiloja 56kg. Raskauden aikana ei kyllä kamalasti kiloja tullutkaan, ylimmillään oli laitokselle mentäessä 60,4kg.
Tämä on ollut minulle positiivinen yllätys, ja nyt vaan pitää pitää huoli ettei ala herkutella tässä kotona ollessa, vaan syö kunnolla ja oikeaa ruokaa kun kerran imettääkin. Ja juo paljon! Jano tässä onkin ollut kamala, vichy on hyvä apu.
Olen tehnyt heti synnytystä seuraavana päivänä vatsan " sisäänvetoja" , ja lantionpohjan lihaksien harjoitusta. Nepä saavat riittää näin toistaiseksi.
sämpyläinen ja typykkä 6vrk :)
Pikkuhiljaa sais vielä tippua jokunen kilo lähteä, hirveää stressiä en enää ota. Juoksemista lukuunottamatta on muu urheilu tahtonut nyt jäädä väsymyksen vuoksi...
Axe ja tyttö 051006
Vanhat housut sopii, mutta ovat aavistuksen kireät. Maha pömpöttää, yäks.
toisen raskauden jälkeen koskaan oikein toipuisi entiselleen, ainakaan vatsan seudulta. mä voin allekirjoittaa, itse tosi hoikka, toivuin ihan entiselleni esikoisen kanssa, nyt toinen vauva 5 kk ja mahaa on jäänyt roikkumaan. ei tunnu palautuvan ei millään toisen jälkeen! olen treenannut jonkin verran, samAn verran kuin ekan jälkeen..mutta tiukassa on. sellaista löysää nahkaa joka ei vaan " imeydy" minnekään---
mulla tyttö kohta 10kk ja ylimääräistä jäi synnytyksen jälkeen kymmenen kiloa, nyt oon sitä tiputellut pointseilla ja ahkeralla liikunnalla, tuntien vaunulenkkejä päivittäin, vatsoja ja crosstrainerilla kuntoilua 3xvk..muuten näyttää jo ihan kivalta mutta ei tuo maha ole entisensä eikä taida sellaiseksi tullakkaan kiitos jättisuuren mahan odotusaikana,ihan on venähtänyt ruppana koko vatsanahka ja siihen vielä raskausarvet päälle niin mua ei taida biksuissa enää rannalla nähdä, mutta onhan tämä ehdottomasti sen arvoista:D
Paino kyllä tippui esikoisesta ja takaisin lähtökuopissa olin 4 kk:tta synnytyksestä, mutta tyhjä nahka jäi. Nyt taapero jo 1 v ja 3 kk:tta, eikä nahkalle loppua näy. Paino nyt jo -2 kg eli pituutta minulla 159 cm ja painoa nyt 52 kg. Kuitenkin masussa tuo ylimääräinen tyhjä nahkarukkanen on ja pysyy.....odottelen vain mitä tuleman pitääkään, jos meille toinen onni suodaan. Kuitenkin sitä toista kovasti toivotaan!!!
Nyt tyttö 1v ja mulla painoa 10kg vähemmän kuin raskaaksi tullessa. MUTTA mä lihoinkin sen kymmenen kiloa just ennen ku tulin raskaaksi, osittain hedelmättömyyshoitojen ts. hormonihoitojen takia.
Tasaisesti on paino tippunut ja imetän edelleen joten sekin auttaa.
Ristiäisissä oli koon 42 hame ja nyt koko on 36/38. Eli lantio on näköjään kans palautunu ennalleen, kun myös vanhat vaatteet menee hyvin päälle.
Mitään dieettiä en ole jo imetyksenkään takia pitänyt, mutta liikkunut olen aina aika paljon.
Olisiko mennyt 2-3vkoa kun kaikki 15kg mitkä raskausaikana tuli oli pois.. Toiveissa ois tiputtaa vähän lisäkiloja - viimeistään sitten imetyksen päätyttyä - niitä kun oli ennen raskautumista jo jonkin verran. Masun ympärillä on nyt sitten " tyhjentynyt pelastusrengas" . En jaksa moisesta tällä hetkellä stressata. Eiköhän se hiljalleen pienene kun aloitan taas jumpat ja kunnon treenit. Tosin voi olla että siihen jää ikuisiksi ajoiksi pieni reppu, mutta sitten jää. Voinpahan ylpeänä sanoa kantaneeni 9kk ihanaa prinsessaani. :) Varmasti kaikki pilates, jooga yms olisivat parasta treeniä keskivartalolle. Katsotaan riittääkö mun kärsivällisyys mennä sellasiin " hymistelyjumppiin" . Hih!
Mammis + Tiitiäinen 7+vk
vanhoja housuja pidetään, vaikka saattavatkin vähän näyttää erilaiselta kuin ennen muinoin. Pääasia kuitenkiin, että mahtuvat! Ihan kaikki housut eivät mene kiinni, jos ajatellaan aikoja 5-8 vuotta taaksepäin. Silloin urheilin hulluna ja olin todella timmi. Häissäni olin suunnilleen samanpainoinen kuin nyt, tosin vähän kiinteämpi. Ja siis tulin heti häämatkalla raskaaksi ensimmäisestä:) Toinen tulikin melko perään, ikäeroa vajaa 2v2kk. Eli kuopus on nyt 11kk, esikoinen tasan 3v ja minä ihan tyytyväinen itseeni:)
Kova homma tässä on ollut: yhteensä 50kg painonpudotusta alle kolmessa vuodessa! Molemmista sain nimittäin n.25kg...esikoisen jälkeen paino tippui nopeammin ja palauduin nopeammin. Nyt ei imetys tehnyt mitään kropalleni, grammaakaan ei sulanut sen aikana. Vasta imetyksen loputtua alkoi läski sulaa ja viimein olen mitoissani. Olen toki harrastanut kovaa liikuntaa jo siitä, kun vauva oli parikuinen ja tietenkin katsonut, mitä suuhuni laitan.
Masureppua ei onneksi ole, mutta kyljissä on ' jenkkakahvaa' ..
Vauva jo pian 9 kk ja muutam kilo on vielä. Ja tosiaan tuota mahaa on edelleen. Luulisin kuitenkin, että nämä kilot liittyvät imetykseen. Normaalimitoilla (174 cm / 58 kg) kun ei enää paljon imetellä. Kai sitä pitää rasvavarastoja olla vaikkei ne niin kivoja olekaan näin kesällä kun olisi kiva pitää vartalonmyötäisiä vaatteita.