Noniin, opintolainahyvitykseen puututaan, enkö mä sanonut?
Odotettavissa oli. Onneksi omilla lapsillani ei tule olemaan opintolainaa.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Opintotuki tulisi olla kansalaisuusperusteinen.
Ja sinua hyödyttää miten, että täällä on joukko kouluttamattomia maahanmuuttajia? Ai, niin, kokkareille halpaa työvoimaa, mutta miten se suomalaista hyödyttää?
Sitä en ymmärrä minäkään, että tänne voi tulla opiskelemaan, hankkia tutkinnon ilmaiseksi ja häipyä muihin maihin tienaamaan. Ei tunnu järkevältä, mutta toisaalta, pitäisikö siinä tapauksessa yrittää muuttua maana kiinnostavammaksi. Siitä nyt ei ainakaan mitään merkkejä ole, huonot palkat ja rasismia.
Viimeinen sammuttaa valot.
Vierailija kirjoitti:
Täällä tuetaan lapsia maksimivauhtia opiskelut läpi ja sitten ulkomaille karkuun.
Kaikki kolme lasta ymmärtää tilanteen ja ovat hyvin motivoituneita. Taustalla tietysti ulkomailla asumista ja tieto siitä, että muualla on asiat paremmin, kunhan vain jaksaa tehdä töitä sen eteen.
Kyllä, kannustan nyös omiani poistumaan tästä korruptoituneesta urpolasta heti kun ovat valmistuneet. Tänne ei kannata jäädä maksamaan jättiveroja ja tapattaan itseänsä työllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opintotuki tulisi olla kansalaisuusperusteinen.
Ja sinua hyödyttää miten, että täällä on joukko kouluttamattomia maahanmuuttajia? Ai, niin, kokkareille halpaa työvoimaa, mutta miten se suomalaista hyödyttää?
Sitä en ymmärrä minäkään, että tänne voi tulla opiskelemaan, hankkia tutkinnon ilmaiseksi ja häipyä muihin maihin tienaamaan. Ei tunnu järkevältä, mutta toisaalta, pitäisikö siinä tapauksessa yrittää muuttua maana kiinnostavammaksi. Siitä nyt ei ainakaan mitään merkkejä ole, huonot palkat ja rasismia.
Viimeinen sammuttaa valot.
Sosiaalitukien varassa elävät m a t u t pois maasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nytkö vasta tajusit? Lisäksi suurin osa ei ole vielä tajunnut, että myös toisen asteen opintotukikuukausia tullaan rajoittamaan.
Joo, sillä asia ei kosketa mun lapsia. Tuli ilmi jutellessani erään tutun kanssa.
Olisiko sinunkin kannattanut opiskella vähän enemmän? Luulen, että siitä olisi ollut hyötyä ainakin kirjoittamisen suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nytkö vasta tajusit? Lisäksi suurin osa ei ole vielä tajunnut, että myös toisen asteen opintotukikuukausia tullaan rajoittamaan.
Joo, sillä asia ei kosketa mun lapsia. Tuli ilmi jutellessani erään tutun kanssa.
Olisiko sinunkin kannattanut opiskella vähän enemmän? Luulen, että siitä olisi ollut hyötyä ainakin kirjoittamisen suhteen.
Minulla ei ole ongelmia kirjoittaa, mutta ei helmiä sioille. Olen kielellisesti erityisen lahjakas. Oletko sinä, todistettavasti?
Vierailija kirjoitti:
Ainakin omavastuuosuus nousee.
Kahdeksaan tonniin, niin ymmärsin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin omavastuuosuus nousee.
Kahdeksaan tonniin, niin ymmärsin.
Mitä se on nyt?
Ai toisen asteen opintotuki poistunut kokonaan? Ei tietenkään, tarvitsevat aikuisopiskelijatkin taloudellista tukea.