Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko sähköasentajan tai putkimiehen töitä tehdä jos ei ole autoa tai ajokorttia?

Vierailija
27.02.2025 |

Pääseekö julkisilla kulkemaan?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sanoisin, että et voi. Jos et sitten ole joku vuosisadan kassi-Alma, jonka mukana kulkee kaikki pientarvikkeistä ryhmäkeskuksiin. Mulla on pakettiauton peräpää täynnä hyllyjä jo ensiksi mainituille.

Vierailija
2/35 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tiimissä useampi sähkäri ja pakut täynnä tavaraa. Ei pärjää ilman autoa mitenkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielenkiinnosta: Mikä saa sinut edes kuvittelemaan, että tämä viittaamasi urakkaluontoinen työ voisi onnistua ilman autoa?

Olen itse sähköurakoitsija, jolta otettiin ajokortti pois terveyssyistä. Siihen loppui muuten keikat ja sitä myöten tulot.

Vierailija
4/35 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkä jos olet vaikka tehtaassa töissä. Tosin sielläkin usein kätevämpi liikkua autolla, jos on yhtään isompi tehdas. Eli kortti pitäisi olla. Itse pyöräilen usein töihin, kun matkaa 2km. 

Vierailija
5/35 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onnistu. Putkimiehillä ja sähköasentajilla on paku täynnä työkaluja ja kaikkea tarvittavia osia. Myös töitä tehdessä huomaa, että tarvii jotain ja se käydään hakemassa. 

Vierailija
6/35 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan mielenkiinnosta: Mikä saa sinut edes kuvittelemaan, että tämä viittaamasi urakkaluontoinen työ voisi onnistua ilman autoa?

Olen itse sähköurakoitsija, jolta otettiin ajokortti pois terveyssyistä. Siihen loppui muuten keikat ja sitä myöten tulot.

Ajattelin että menisin julkisilla työmaalle, teen päivän töitä siellä ja lähden kotiin, tämän toistan 5 päivänä viikossa

Ap

Vierailija
7/35 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin että menisin julkisilla työmaalle, teen päivän töitä siellä ja lähden kotiin, tämän toistan 5 päivänä viikossa

Ap

Onko sulla joku syy olla kortiton? Tai vaihtoehtoisesti kortiton ja autoton, jos kuitenkin noille aloille mielit?

Vierailija
8/35 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ja mistä saat työkalut ja tarvikkeet? Ne varastetaan heti, jos eivät ole omassa autossa turvassa.

Vierailija
9/35 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

mietippä ihan ite jos et tuatakaan koulussa oppinut et edes todistusta saanut.

Vierailija
10/35 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Onko sulla joku syy olla kortiton? Tai vaihtoehtoisesti kortiton ja autoton, jos kuitenkin noille aloille mielit?

Ei ole nyt työttömänä varaa korttiin ja työkkäri ehdotti noita aloja minulle

Ap

Vierailija
11/35 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei ole nyt työttömänä varaa korttiin ja työkkäri ehdotti noita aloja minulle

Ap

Ahaa eli et itse halua, mutta työkkäri ehdotti? Jos on palo, niin motivaatio lähtee muualta kuin työkkäristä. Sinuna pohtisin kahdesti.

Vierailija
12/35 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Totta kai tuo onnistuu. Kun firma antaa pakun ja työvälineet  käyttöön.  

Siis jos olet putki-sähköalan asennusfirmassa töissä.

Itsenäisenä yrittäjänä / elinkeinoharjoittajana, et voi edes aloittaa ilman välineitä, pakua ja varaosia yms.

Jälleen varta vasten tehty trollaus aloitus.

Vierailija
13/35 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajokortti on noissa töissä aika lailla välttämätön, omaa autoa ei tarvita, sillä työmaalle mennään työnantajan autolla. Aika usein tosin sekä sähkö- että putkiasentajat ovat yksityisyrittäjiä jolloin auto ja kalusto ovat myös omia.

Vierailija
14/35 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

kone palkkaa terrori ryhmään autojen vihaajia kadulla istuskelijoita sekä eduskunta talon töhrijöitä. koneen autot vievät teidät paikalle ja poliisi noutaa.

Vierailija
15/35 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän siinä käytetä firman autoa, mutta ajokorttia tarvitaan varmasti.

Vierailija
16/35 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkäreitä tarvitaan myös tehtaissa kokoonpanoissa. Putkareilla ei taida olla mitään vastaavaa.

Vierailija
17/35 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuu pitkäkestoisella urakkatyömaalla.Työnantaja kuskaa tarvikkeet työmaalle ja työkalut ja haalarit yms.......

Vierailija
18/35 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, jos olet jonkun niin ison firman palveluksessa, että pääset aina jonkun muun kyydissä työnantajan autossa.

Vierailija
19/35 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo on sen verran hyvin palkattuja ammatteja kuitenkin ja työllisyystilanne myös hyvä, että sijoitus ajokorttiin kannattaa.

Vierailija
20/35 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi, jos olet jonkun niin ison firman palveluksessa, että pääset aina jonkun muun kyydissä työnantajan autossa.

Voi mennä julkisilla suoraan työmaalle.