Mikä osuus teidän nettotuloista menee vuokraan tai muihin vastaaviin asumiskuluihin?
Mulla menee 90 % nettotuloista pelkkään vuokraan (ja siihen päälle vielä muut asumiskulut). 30-40 % nettotuloista olisi kuulemma sopiva summa asumiskuluille.
Kommentit (34)
Jaetaan kahtia puolison kanssa, niin minun osuus on n. 10 % sisältäen myös vakuutuksen ja sähkölaskut veden ja yhtiövastikkeen lisäksi. Velkaa ei ole. Puolison osuus jäisi hiukan alle 10 % hänen tuloistaan. Eli yhteisesti myös vähän alle 10 %.
OKT on maksettu yli 10 v sitten, eikä isoja remontteja ole vielä vastaan tullut. Joten kiinteistöverokin mukaanlukien asuntoon on mennyt sen jälkeen vuotta kohti keskimäärin joitakin satasia. Olen itse jotain pikkujuttuja (hanoja, valaisimia, tuulettimia...) laitellut. Lämminvesivaraajan ja yhden vessanpöntön uusimiset ovat tainneet olla tähän mennessä suurimpia menoaeriä.
Kokonaisuudessan varmaan 3/4 kuukausitulosta.
Noin 67% Tulonsiirroistani menee vuokraan, veteen, sähköön ja kotivakuutuksen maksamiseen. - On hetkiä, jolloin olen helpottunut, että en yksineläjänä ole sitonut itseäni, ainakaan toistaiseksi vuosien asuntolainaan. Samalla kun pelkään,että onnistunko pitämään jemmassa sen verran puskuria, että vähävaraisuuteni ei estä minua tarvittaessa muuttamasta, jos saan töitä jostain muualta kuin nykyiseltä työnkäyntialueeltani. Sen verran on myös säästöjä, että toimeentulotulea en saa centtiäkään.
En ole laskenut, mutta ehkä n. 10% menee vastikkeeseen, sähköön ja vesimaksuun.
22% nettotuloista menee vuokraan. Jos haluaa kunnolla säästöön, luku on oltava max. 20%.
26% sis vuokra, vesi, sähkö, parkkihalli. Kahden ihmisen tulot
0 €:a, vaimo maksaa. Mulla brutto 4700€.
Vajaa puolet, asun yksin, olen eläkeläinen.
10%, siinä on lämpö, vesi ja sähkö mukana