Jos kesäaamuna on +13, kukaan ei pue pipoja, käsineitä jne. Mutta kun syysaamuna on +13, esim. tänään, niin
joka toisella aikuisella on pipot ja käsineet, kaikilla lapsilla ja lisäksi osalla haalareita, kurahousuja jne.
Onko kesällä ja syksyllä käytössä eri lämpötila-asteikot?
Kommentit (51)
Ei, mutta ero ilmankosteudessa saattaa tehdä tuntuman häijyksi, etenkin kun tänään myös tuulee puuskissa jopa pariakymmentä metriä sekunnissa, jos norjalaisiin on uskomista (YR).
Minä rakastan päätäni, kaulaani, niskaani, sormiani yms. Haluan, että niillä on lämmin ja hyvä olla.
Kyllähän 13 astetta tuntuu syksyllä paljon kylmemmältä kuin kesällä.
Syksyllä on kosteampaa ja tuntuu kylmemmältä. Kesällä lämpötila yleensä nousee päivän edetessä. Syksyllä ei välttämättä.
Tänään on tuullut, niin ohut pipo on ollut tarpeen vaikka muuten on ollut lämmintä.
Kesällä yölämpötila on jotain +10 alimmillaankin. Syksyllä alle tuon ja voi käydä pakkasellakin. Talojen rakenteet kylmenevät, maa kylmenee, autot ja pyörät kylmenee.
Olen tänä syksynä käyttänyt takkia vain kahtena päivänä. Hyvin pärjään 13 asteessa t- paidassakin.
Helsingissä 15 astetta ja ylikin eli käytännössä kesä vielä monta viikkoa.
Syynä on kosteus ja tuuli ja vähäisempi auringonpaiste. Ja lapset istuvat viileässä ja kosteassa maassa, pyörivät hiekkaatikolla jne. joten on kylmä.
Jos kesällä on 13 astetta varjossa, auringossa on luultavasti lämpimämpää. Lisäksi aurinko on korkealla, joten se lämmittää enemmän kuin talvella.
Itse kyllä käytin viileinä kesäaamuina pipoa ja hanskoja. Sain mulkoilevia katseita. Tänään tuuli on todella raaka ja +13 tuntuu selvästi alle kymmeneltä asteelta.
Kesällä lämmin tuuli. Syksyllä kylmä tuuli
Ole hyvä.
7 v lähti äsken pihalle, puettiin välikausihaalari, kurahousut, pipo, merinolapaset, kurarukkaset, villasukat ja kumisaappaat.
Saa haukkua, mutta ei tuolla todellakaan ole lämmin.
terveisiä pääkaupunkiseudulta
Jääkylmiä suihkuja tarpeeksi usein, niin ei tarvitse pukea niin paljon, koska keho tottuu viileään ilmaan. Silloin pystyy olemaan ulkona t-paidalla +13 asteessa.
totta. mutta toki se syysilmanalakin on erilaista- kosteaa jne. kevät 13 , kesä 13 ja syys 13 ovat hiukan erilaisia kuitenkin.
toki pakkastalven jälkeen jopa 10 astetta lämmintä on se huikean lämmin kevät ... mutta kyllä tajuan mitä tarkoitat
Oli sitten kesä- tai syksyaamu, ap ei osaa otsikoida.
Tänään on ollut ainakin melkoinen tuuli.
Minä istuin tänään terassilla (ei lasitettu) iltapäivällä t-paidassa ja mielestäni ilma oli miellyttävä. Tuuli ei ollut kylmä ja aurinkokin paistoi, tosin ei suoraan terassille mutta kuitenkin.
No en ole kyllä kenelläkään nähnyt pipoja vielä päässä. Missähän AP asuu oikein?
Vierailija kirjoitti:
No en ole kyllä kenelläkään nähnyt pipoja vielä päässä. Missähän AP asuu oikein?
Ei tainnut aamulla olla hereillä...
Minun peräsuolilaskeuma puki pipon päähän aamulla.