Oletko ikinä ole nähnyt jonkun antavan Helsingin kerjäläisille rahaa?
Se, että toiminta jatkuu, niin tarkoittaa vaan sitä, että se on kannattavaa tai että jotkut ihmiset sitä tukevat. Kuitenkaan ikinä en ole nähnyt edes yhden ihmisen ojentavan rahaa heille, joten minusta on hyvin kummallista, että ovat vielä näin pitkään maisemissa. Osaatko sinä selittää, minkä nojalla kerjääminen on vielä mahdollista?
Kommentit (65)
Olen nähnyt ja olen antanut itsekin.
Vierailija kirjoitti:
Olen nähnyt ja olen antanut itsekin.
Minäkin olen antanut ja annan edelleenkin.
Maailma on täynnä kurjuutta, esim. Intiassa eletään kaatopaikoilla. Ihmiset kylpevät joessa, joka kuplii myrkkyvaahdosta. Sudanista on miljoonia ihmisiä lähtenyt maanpakoon kammottavista olosuhteista. Annan tietyille järjestöille rahaa, sellaisille, jotka raportoivat kuinka rahat käytetään kohdemaissa. Suosin esim. sellaisia kohteita, joiden avulla koulutus ja terveydenhoito mahdollistavat paikallista kehitystä. Lasten ja nuorten opiskelu mahdollistavat aikanaan toiminnan oman kotimaan kehittämiselle.
En todellakaan näille huijareille anna mitään. Pthyi!
Jokaisen tulisi ymmärtää, että kadulla istuva säälittävän hahmon takana on häntä riistävä rikollisorganisaatio. Kannattaako tuota bisnestä tukea? Almunantajan ruokkivat tätä riistoa.
Joo jalaton kerjäläinen saa valtavia summia Romaniasta. Niinpä niin.
Ihan itse olen antanut joskus jonkun lantin. Ei ole työpaikkaa, ja saan toimeentulotukea, mutta riittää 2 euroa joskus pyytävälle.
Vierailija kirjoitti:
Joo. Sit tää sama mies hermostui ku näki tän kerjäläisen menevän silloiseen Täyspottiin kerjäämänsä rahat. Mikä annat, jos et hyväksy mihin nää rahansa käyttää? Ylipäänsä noi ei ole mitään ihmisraasuja, vaan esim. Englannissa yksi kerjäläinen tienaa keskimäärin 1500 puntaa VIIKOSSA eri rikollissyndikaateille.
En nyt antaisi Britannian kodittomista kadullanukkujista noin ruusuista kuvaa.
Ei kaikki pyytäjät ole rikollisia kerjäläisiä, nuori mies pyysi euroa ja kun ei ole yleensä käteistä annoin vararahani 20€, ihan sama mihin tarvitsi.
OOTSÄ NÄHNYT ETTÄ SYNAGOGA JA MOSKEIJA BUDHA ANTAA ILMAISEKSI JOTAIN ? VARASTETUTKIN NE MYY. Hellarit.
Ne tuo ne autoilla siihen. Ne oikeat isot huijarit istuu autossa.
YouTube taskuvarkaat . YouTube myymälävarkaat
Vierailija kirjoitti:
Olen antanut aina 5 tai 10e. Mieluummin näin kun välikäsien kautta kun en tiedä minne se vähäinen anti menee.
Jos annat romanikerjäläiselle, niin ei se raha sille jää. Toi on organisoitua toimintaa.
Alepan myyjä kertoi että hekin varastaa. Mutta että joka päivä löytyy avattuna paketteja mistä osa on viety maksamatta.
Katso YouTube videoita miten ne varastaa siten että ottaa sun kassista tai aiheuttaa ruuhkaa ja yksi nappaa. Tai kiinnittää sun huomion muualle ja toinen ottaa lompakon tai kännykän.
Vierailija kirjoitti:
Mafian rahoittamista.
Minulla on kotimainen vaihtoehto jolle annan vitosen.Varaudun aina setelillä.
Ne myös kuvaa sun näppäilyt automaatilla TUNNUSLUKUSI tai ostaa etäluettavilla.
Nostavat tuet ja ovat kuppi kädessä. Huijausta se on.