Oletko ikinä ole nähnyt jonkun antavan Helsingin kerjäläisille rahaa?
Se, että toiminta jatkuu, niin tarkoittaa vaan sitä, että se on kannattavaa tai että jotkut ihmiset sitä tukevat. Kuitenkaan ikinä en ole nähnyt edes yhden ihmisen ojentavan rahaa heille, joten minusta on hyvin kummallista, että ovat vielä näin pitkään maisemissa. Osaatko sinä selittää, minkä nojalla kerjääminen on vielä mahdollista?
Kommentit (65)
En kutsuisi ”Kerjäläiseksi”. Kodittomia ja apuatarvitsevia tai kadulla asuviksi, tai avun tarpeessa olevaksi.. en ole mutta olen miettinyt voisin antaa tai jos en rahaa anna niin kaupasta ostan vaikka limsa pullon ja munkin koska ihmiset ovat ihmisiä varten
Vierailija kirjoitti:
Prostituoidut tienaa päivässä vähintään 1000€ moni yhdestä kerrasta. Toiset 50-100€ kerta.
Sutenöörit vetää välistä ja niin vetää myös kerjäisten kuskit.
Rastilan leirintä alueella asuu vakituiseen asuntoautoissa monikin muumaalainen.
Olen joskus nähnyt nenärengastettujen ja vastaavien, eli vihvas antavan. Haluavat tukea ammattirikollisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Rastilan leirintä alueella asuu vakituiseen asuntoautoissa monikin muumaalainen.
Moni ajaa etelään talveksi kuten Espanjaan ja Kroatiaan.
Nekin pitäisi tutkia paljonko he saa oman maansa tukirahoja. Tilille joka kuukausi.
Romanian parhaat hiekkarannat wikipedia
Wikipedia Romanian sosiaali toimisto
Vierailija kirjoitti:
Joo. Sit tää sama mies hermostui ku näki tän kerjäläisen menevän silloiseen Täyspottiin kerjäämänsä rahat. Mikä annat, jos et hyväksy mihin nää rahansa käyttää? Ylipäänsä noi ei ole mitään ihmisraasuja, vaan esim. Englannissa yksi kerjäläinen tienaa keskimäärin 1500 puntaa VIIKOSSA eri rikollissyndikaateille.
Nämä kerjäläiset itse ovat se rikollissyndikaatti. Toki on eri sukuja jne. mutta ylätasolla kyse on etnisestä mafiasta, joka vaikuttaa koko Euroopassa. Vinkki; heillä on yhteinen kieli ja tulevat Aasiasta.
Amerikassa ja Briteissä ihmisillä on uskomattoman naiiveja Disney-mielikuvia näistä ihmisistä henkilöinä, joiden on pitänyt varastaa elääkseen. Suomessa taas on 500 vuotta saatu käytännön kokemusta näistä ihmisistä, mikä on raadollistanut ihmiskuvaa.
Kerjääminen ilmeisesti on hyväksyttävää kulttuurissa, koska se on 1) ainakin puoliksi huijausta ja 2) aiheuttaa pelkkää harmia kantaväestölle. Onhan varastaminenkin 'työtä', mutta ei sellaista, mitä yksikään kantaväestö tai valtio arvostaisi.
Olen nähnyt. Ja muistan kuinka pikkupoikana isoäitini antoi mulle Stokkalla käydessämme yleensä muutaman lantin, jonka sain sitten antaa citykäytävän sisäänkäynnin edessä istuville alkoholisoituneille sotaveteraaneille.
Rahat harvoin jää itse henkilölle, rahat kerää itselleen ryhmän organisaattori.
Olen joskus antanut, kun eihän ne kuulu sosiaaliturvan piiriin,
Tuo mafia näkökulma on sitten eri. Jos totta, niin ei kannata antaa.
Yhdellähön tuolla Itiksessä oli jalka amputoitukin,, kun kerjäsi kyynärsauvoineem et melko pitkälle menty, jos tahallista näyttelemistä.
Metrossa kerjäävä karvanaama jolla on lappuun kirjoitettu teksti kävele edelläni Mellunmäessä parkkipaikalle, uudenveroinen näytti auto olevan.
Vierailija kirjoitti:
Olen joskus antanut, kun eihän ne kuulu sosiaaliturvan piiriin,
Tuo mafia näkökulma on sitten eri. Jos totta, niin ei kannata antaa.
Yhdellähön tuolla Itiksessä oli jalka amputoitukin,, kun kerjäsi kyynärsauvoineem et melko pitkälle menty, jos tahallista näyttelemistä.
Jaa sinuako saamme kiittää siitä että pesiytyvät luoksemme?
Eilen viimeksi näin Kampissa, Bulgarian tai Romanian mustalaisnaiselle antoi joku rahaa. Itse en anna, olin aikanaan parin luotettavan avustusjärjestön kuukausilahjoittaja. Suomalaiseen yhteiskuntaan eivät kuulu katukerjäläiset joita roudataan tänne toiselta puolelta Eurooppaa.
Kannattaa ettiä dokumentti jostain 10-20v takaa Italiasta ja näiden ihmispolojen elämästä. Omat vanhemmat mm. myyvät lapsiaan seksileluiksi yms.
Laittakaa vain roskia siihen kuppiin.
Prostituoidut tienaa päivässä vähintään 1000€ moni yhdestä kerrasta. Toiset 50-100€ kerta.