Mikä sua kaduttaa elämässäsi?
Useampi katumisaloitus etusivulla, niin kysytään nyt kaikilta.
Kommentit (29)
Luottaminen vääriin ihmisiin .Toki toi syntyminen on ekana .
Se, etten aiemmin alkanut hankkia lapsia. Esikoinen syntyi kun olin 29 vuotias. (valmistuin ammattiin 25 vuotiaana)
Valitsin aikanaan koulussa väärät "kaverit" jotka ei mitään kavereita oikeasti ollutkaan. Menetin neitsyyteni pelimiehelle joka ghostasi heti kun sai mitä halusi.
Vierailija kirjoitti:
Syntyminen
Tähän nyt ei itse oikein voi vaikuttaa.
Vauvapalstan lukemiseen kulutettua aikaa.
Ei sillee isosti et unia menettäisi tai päivät pääksytysten miettisi yhtään mikään. Toki isossa kuvassa jälkiviisaana ajattelee, että tietyistä vuosista olisi saanut enemmän irti jos huonon itsetunnon ja itsevihan kanssa olisi tehnyt töitä jo aiemmin ja muutaman merkitykselliseksi kokemani ihmissuhteen kanssa olisi voinut yrittää ja tehdä enemmän, mutta lopulta menneissä vellominen ja katuminen on niin turhaa kuin vain voi olla: yksikään niistä ei katumalla muuksi muutu eikä mennyt palaa. Menetät vain hyvää nykyhetkeäkin niiden elettyjen kelailuun, mutta toki oppia niistä voit.
Väärä tutkinto. Olisinpa heti uskonut itseeni, ja että pystyn haastavammalle alalle. Olisi säästänyt vuosia elämästäni, ja olisin välttynyt pätkätöiltä ja muilta. Noh, ehti onneksi nelikymppisenä korjata asian.
Yksi väärä päätös omiin vanhempiini liittyen pitkän parisuhteeni alkuvuosina.
Ihminen tekee valintansa kulloisenkin parhaan tietonsa perusteella. Minun tapauksessani tuo päätös oli virhe enkä ymmärtänyt sen seurauksia kuin vasta jälkeenpäin.
Kun joutuu joko xxx tai minä lähden - tilanteeseen niin kannattaa aika tarkkaan miettiä minkä hinnan on valinnastaan valmis maksamaan. Hinta jälkikäteen tarkasteltuna voi olla kova.
M60+
Että jatkoin toksisessa työpaikassa ja siitä seurasi henkilökohtaisen elämäni isoimmat kriisit. N30+
Väärä kumppanivalinta ja tämän tiesin parin viikon sisään. Tämän jälkeen pysyminen pskassa suhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syntyminen
Tähän nyt ei itse oikein voi vaikuttaa.
No ei valitettavasti voi. Mutta ei kait sekään oikein ole että äiti synnyttää lapsen jota vihaa koko elämänsä. Olisi abortoinut jos ei halunnut lapsia.
Muiden ihmisten mielipiteiden kuunteleminen. En enää tee sitä, mutta olen joskus sivuuttanut intuitioni, koska muut ihmiset ovat olleet eri mieltä. Myöhemmin olen tajunnut, että intuitioni on tavallista vahvempi ja huomaan pieniäkin epärationaalisuuksia. Muut ihmiset eivät huomaa kaikkea sitä, mitä huomaan. Joillain muilla on sama lahja kuin itselläni, mutta he ovat vähemmistössä.
Vierailija kirjoitti:
Väärä kumppanivalinta ja tämän tiesin parin viikon sisään. Tämän jälkeen pysyminen pskassa suhteessa.
Kyllähän tossa kohtaa on ihan ok tulla toisiin ajatuksiin. Ootteko vielä yhdessä?
Päästin elämäni miehen menemään. Se oli ihan omaa nuoruutta, naiviutta ja kokemattomuutta. En tajunnut miten parisuhteet syntyvät ja syventyvät vaan luulin että kaiken voi tehdä juuri niin ja sitä tahtia kun itse haluaa.
No ei voi. Parisuhde on kahden ihmisen suhde ja jos ajattelee vain itseään niin voi menettää sen toisen.
Vierailija kirjoitti:
Päästin elämäni miehen menemään. Se oli ihan omaa nuoruutta, naiviutta ja kokemattomuutta. En tajunnut miten parisuhteet syntyvät ja syventyvät vaan luulin että kaiken voi tehdä juuri niin ja sitä tahtia kun itse haluaa.
No ei voi. Parisuhde on kahden ihmisen suhde ja jos ajattelee vain itseään niin voi menettää sen toisen.
💗 Voisitko löytää hänet vielä ehkä uudelleen? 🥹 Jos ei muuta niin vaikka kahvilla käyminen tms.
Ensimmäinen seurustelesuhde, joka olisi sainut päättyä siihen, kun poikkis jätti minut puolentoista kuukauden seurustelun jälkeen. Vinkui sitten takaisin reilun kuukauden jälkeen ja minä hölmö otin. Meni lähes neljä vuotta seurustelua ennen kuin älysin jättää hänet. Täysin hukkaan heitettyä aikaa omalta osaltani.
Aikalailla kaikki mitä olen elämässäni tehnyt. Pelkkiä typeriä valintoja ja typeriä tekoja, joiden takia elämä on ankeaa ja lopullisesti pilalla.
varmaan se että märehdin liikaa. Vieläkin teen sitä,en vaan pysty lopettaa. Ja se että olen tosi hidas aikaansaamaan asioita vaikka tiedän, että pitäisi tehdä NYT muutos. Esim jos vaikka joku laite menee rikki, mulla voi mennä vuosia että vain kituuttelen sen kanssa kun voisin ostaa uuden. Olen kyllä yrittänyt päästä tästä eroon.
Syntyminen