¤¤¤ ELOKUISET PE-SU ¤¤¤¤¤¤¤
Kommentit (11)
ja linkki eiliseen:http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10435709&p=2&tmode=1&smod…
Siis kesäkuu, niin se aika vaan menee...
Suhteista lasten isovanhempiin olikin paljon puhetta. Meillä on se ihana tilanne, että molempien vanhemmat ovat nyt pois työelämästä ja asuvat puolen tunnin matkan päästä. Lapset saadaan hoitoon aina kun on ollut tarvetta, tosin kyllä se on melkein ollut viimeisen vuoden aikana yksi kerta, kun lapset ovat olleet yökylässä, mutta se on ollut ennemminkin omaa syytämme, ei vaan ole tullut kahdestaan mihinkään lähdettyä. Hoitoapua saan helposti juuri äpkl käyntien ajaksi. Luulen, että enemmänkin pitäisi osata pyytää apua, sillä tiedän, että sekä omat vanhempani ja appivanhempani sitä apua mielellään antavat. Minulla on kyllä lämpimät välit molempiin.
Eilen sitten taas suppaili iltasella, ärsyttää...kun halu tehdä hommia ei oikein kohtaa tätä fyysistä olotilaa. Illalla tuntui, että kipu tuntuu tuolla takapuolessa, no täytyy pyytää, että ensi viikolla kurkkaavat tuon kohdunsuun tilanteenkin. Olen kyllä varautunut, että lepoa saattaa olla tiedossa tuolta heinäkuusta eteenpäin, jos verenpaineet nousevat, mutta voi kun tämän kesäkuun voisi vielä touhuta. Heinäkuulle ole sitten ohjelmanumeroiksi varannut:löhöilyn, yksi virkkaustyö ja yksi neuletyö, sekä ajattelin säästää lukemisiksi noita ammattilehtiä ja sitten tietysti visiitti kirjastoon ja kasa kirjoja, joten eiköhän noilla sitten taistella tylsistymistä vastaan. Mutta siis miljoona hommaa olisi vielä tekemättä tässä kesäkuussa.
No niin se on taas lähdettävä hommiin, hitaasti kiiruhtaen... ei auta kuin toivoa, että tänään ei supistelisi.
wintergirl h 27+3
Niimpa se aika kuluu nopeasti,saas nahda kuinka nama kaksi kuukautta elokuuhun vierahtaa,hui hurjaa!
Nain perjantain kunniaksi nappasin aamupalaksi suklaacroissantin,ei nyt sielta terveellisemmasta paasta ollenkaan,mutta taytyy valilla herkutella,eikos sita nain kolmannella trimesterilla tarvita sita lisaenergiaa,hih...
Nuo Wintergirlin ohjelmanumerot kuulosti hyvilta,taidan itsekin ottaa samantyylisen systeemin,eli kesakuussa hommat pois alta ja heinakuussa sita luovaa laiskottelua,kuten odottava ystavani asian ilmaisi.Ja onhan se tarkeaa levata ja kerata voimia ennen elokuuta,sitten niita tarvitaan!
Nimiasiasta,nimia pohditaan kovasti mieheni kanssa,mutta ei olla ihan paasty yhteisymmarrykseen,pitaisi loytya molempia miellyttava nimi,joka kavisi sitten suuhun seka suomessa etta taalla englannissa.Taallahan nimi annetaan heti syntyman jalkeen,ja arvatkaapa arsyttaako mieheni sukulaiset,kun aina kyselevat tavatessamme,joko olette niita nimia miettineet ja mitas olisi tarjolla.Olen kuitenkin suomalainen ja tapojeni orja,ja haluaisin pitaa nimiasian salassa.
No nyt taas tyon aareen,enaa 3 viikkoa tata herkkua,taytyy oikein nauttia joka hetkesta!
Ikimba ja rv 31+1
Tai mikä huomenta... Tässähän on oltu hereillä jo pari tuntia!
Ihmeellistä kyllä, entinen aamuntorkku alkaa nykyään herätä joka aamu aikaisemmin ja aikaisemmin...
Liekkö kropan vihje, et koitas ämmä totutella herään ajoissa ennen kun beibi syntyy! =D
Juttuu oli ollu isovanhemmista,
Tää meiän eka on myöskin eka lapsenlapsi, ja harmi vain mun vanhemmat asuu tuolla 500kilsan pässä, ja ne on ihan täpinöissään vauvan suhteen, hoitoapua yms sais kyllä jos olisivat vaan lähempänä!
Miehen vanhemmat on eronneet. Appiukon suhtautuminen on jääny mulle hämärän peittoon, ei oo kertaakaan kyselly kuulumisia yms, mut ei oo sanonu mitään huonookaan, eli neutraalia vaan vaikka sentään asuu tossa 500m päässä...
Anoppi taas asuu puolet ajasta samassa kaupungissa ja on innoissaan sekä luvannut olla lapsenvahtina tarpeen vaatiessa. Tosin sillä on paha tapa järjestää itelleen liikaa tekemistä niin en nyt hirvittävän varmana pidä häntä lapsenvahdin hommaan...
Joten jaa-a, luulisin et saan apua tarpeen vaatiessa? Koska kuitenkin sit löytyy kavereita liuta joitten muksut täyttää tänä vuonna yks vee. Ja he on kans tähän kaupunkiin muualta muuttaneita, et heiltäkin uupuu sukulaisverkko ympäriltä.
Tänään ohjelmassa taitaa olla pinniksen hiontaa, koska vihdoin ja viimein: aurinko paistaa! menihän tossa kaks päivää " hukkaan" epävakaitten ilmojen takia, oli muuten aivan karsee ilma, niin painostava ja hiostava, et ei mitään rajaa... =/
Nyt toivottelen hyvät viikonloput kaikille ja lähden hommiin!
T Helga & Maris rv30+4
Psst nelliina, saikko mun meilin?
Töissä viimeinen tunti tältä viikolta menossa ja vaikeaa on jo olla töissä. Siis henkisesti. Vielä 3 päivää töitä ensi viikolla ja sitten alkaakin loma. Saa nähdä miten ensi viikolla ehdin oikeasti tehdä kaikki asiat. On nimittäin vielä osa jutuista vaiheessa. Sen näkee sitten.
Suvusta oli puhetta. Meillä on appivanhempiin oikein hyvät välit ja voin luottaa heihin lapsen hoidossa. Omaan isäänkin välit ovat hyvät ja hän auttaa lapsen hoidossa. He vain eivät ole aina saatavilla työelmän ja matkan takia. Äitini asuu hyvin kaukana, että ei häntä pysty pyytämään avuksi. Mutta silloin kun tulin itse äidiksi, oli itsellä aika moiset prosessit, kun tajusin, että äitini ei tule ikinä olemaan sellainen isoäiti, kun lapselleen toivoisi. Äitini on tosi vaikea nähdä, missä itse tarvitsen apua, vaikka sen kirjoittaisi otsaan. Jos pyysin häntä olemaan hetken vauvan kanssa silloin lapsen vauva-aikana, niin hän meni tiskaamaan. Eikä tajunnut, että halusin joskus vaikka edes tiskata rauhassa (vaikka sen sanoinkin), jos joku toinen olisi hetken vauvan kanssa. Ja kyse oli 15 minuutista. Ja harmitti, että äitini ei ikinä tutustu lapseen, jos ei vietä aikaa hänen kanssaan. Äitini yrittää olla sen mitä kykenee, ja siihen minäkin alan sopeutua. Nyt ei varmaan järkytyksiä tipu, kun toinen lapsi syntyy. Toivottavasti. Onneksi 4-vuotias " kelpaa" kummille ja sedän luo hoitoon silloin tällöin. Liian vähän vain ollaan tähän mennessä verkostoa käytetty. TYöelämässä ollessa kaipaa itsekin ihan tavallista arkea ja olemista lapsen kanssa vapaa-aikana.
Nyt vielä jatkan hetken töitä..
Västis ja Taimi 29+0
Helgaa!!!
Yritän nyt tätä kautta saada sulle viestiä... Saitko mun uuden jäsenhakemuksen, jonka jouduin tekeen uudestaan haahuihin. Kun en tajua miks en pääse enää sinne ollenkaan. Väittää et mun tunnus olis lukittu... Jos sulla on ehdotuksia mitä teen niin laita siihen mun sähköpostiosoitteeseen tuleen (mihin ne viikkoviestitkin pitäis tulla). Nekään ei tule enää...
Tää on ihan pihalla asiasta...
-nelliina- 27+1
tänään heräsin minäkin tavallisista aikaisemmin, kun vauva alkoi hillumaan mahassa siihen malliin usean tunnin ajan, etten vaan enää jaksanut sängyssä pyöriskellä. Nousin sitten puoli kahdeksan maissa ylös, vaikka normaalisti siis pystyn ihan hyvin yhdeksään tai puoli kymmeneenkin nukkumaan.
Iloisia uutisia heti alkuun, allekirjoitin nimittäin eilen vakituisen työsopimuksen. Hoitoalalla vakituisen työpaikan saaminen on todellakin kiven alla, itsekin reilu kolme vuotta yhtäjaksoisesti ja sitä ennen reilun vuoden päivät pätkäsijaisuuksia tehneenä osaan kyllä arvostaa saamaani paikkaa. Ihana sauma oli saada vakituinen työpaikka, kun jään maanantaina virallisesti kesälomalle ja 30.6. äitiyslomalle. Kertyyhän ne lomat kuitenkin ja saa sen 72 arkipäivää palkkaa äitiyslomalla ollessaan, niin ja on sitten paikka minne palata töihin aikanaan, ei tarvitse heti aloittaa töiden kyselyä.
Muuten täällä vaivaa jo välillä liitoskivut alhaalla sivuilla ja toisessa nivusessa, sekä selkä äityy kipuilemaan ellei päivän mittaan lepäile pitkällään riittävästi. Välillä vatsa painaa keuhkoja vauvan asennosta riippuen, mutta se menee ohi kun asukki suostuu asentoa vaihtamaan. Muuten pääasiassa olo on kuitenkin hyvä. Kun vaan muistaa aamupäivät kuulostella oloa huimauksen vuoksi ja yrittää syödä pitkin aamua jotain, niin huimauskin pysyy vähempänä tai poissa kokonaan.
vauva2006 rv31+0
Mitähän sitä piti kirjoittaa... aivotoiminta ei ole vielä käynnistynyt tääle päivälle.
Tänään on systerin valmistujaiset ja sinne pitäs kopeutua tossa puolenpäivän maissa, jos vaan joku tulee hakemaan meidät täältä , ku meillä ei omaa kulkuneuvoa ole.
Tuohon mieheen nyt vaan taas iski paha flunssa et saa nähdä jaksaako se lähtä mukaan, no mä meen ainaki. Pitäähän sitä mennä syömään kaikkia äitin tekemiä herkkuja ja esittelemään massua kaikille ;0) Ketäänku en oo sukulaisistakaan nähny koko raskausaikana. Tai itse asiassa ennen sitäkään pitkään aikaan. Onneks menee vielä vaatteet päälle.
Juups mut ei kait tässä nyt muuta yö oli taas tavallisen levoton heräsin oikeen useamman kerran ku oli taas kuuma,isäntä yskiä röykytti ja pohkeesta veti suonta ja tytsy piti yöjummppaa Jne... kyllähän te tiedätte.
Mutta nyt jos lähtisi silittämään housuja ja kyselemään aikooko se tuo mies tuolta nousta ja lähteä mukaan ollenkaan.
Niin ja onnea kaikille joilla on tänään juhlapäivä.
Teresa81+tytsy 28+4
Sain viestin ja hyväksyinkin sut sillä 29.5 myöhään yöllä, nyt just pari päivää sitten katkaisin sen jäsenyyden sille uudelle nikille, jos se sekottaa sitä.
Eli vanhalla tunnuksella pitäis päästä sisälle!!!
Onko teiän koneella päivitetty jotain juttuja nyt lähiaikoina tai jotain muuta vastaavaa joka pistäis teiän koneen sekaisin?
Eilen illal kun katselin jäsenlistaa, niin se ei antanu mun tehä sille mitään, msn-huolto menossa... Taas!
Lähetin sulle tosiaan postia ajat sitten, et oon tehny jo sitä ja tätä, mut ilmeisesti se ei tuu sit perille, koska mä en nää mistään sun meiliosoo, ja pistin sen tulee jäsenille terkoitettuna postina!
Mut eiks sulle tullu sähköpostiin sitä ilmoitustakaan, et sut on hyväksytty Haahujen jäseneks? Jos sekin puuttus, niin sit on teiän koneella joku vika, muuta selitystä en keksi..
Joten koitappa vielä sillä vanhalla nikillä sisälle, millä ennenkin oot toiminu, ja ilmottele miten kävi!
T Helga, jolla myös kohta sormi suussa... =/
Taitavat kaikki olla ulkosalla auringossa tai valmistujaisista väsyneenä ku ei ole kukaan tänään kirjoitellut.
No eipä mullakaan mitään ihmeempää asiaa ole kunhan jotain sepostan.
Kaupassa tuossa käytiin ja nyt aattelin mennä partsille lueskelemaan ja ottamaan arskaa ja " raitista ilmaa" ihana kun on lämmin tää ois aikalailla sopiva keli ulle ainaki ei paljo tarttis kuumempi tullakkaan.
Eilen kävi mummu ja ukki kylässä ja ukki auttoi tuota miestä kokoamaan meille taas tuon sängyn ku saatiin se uus pääty. Olihan ihana nukkua sängyssä. Samalla vaihdettiin vähän järkkääkin makkarissa niin et saatiin tila vauvan sängylle ja hoitopöydälle. Tai no laitettiin siihen vielä taso väliaikaisesti kun pitäs varastoa käydä siivoamassa niin että saa sen tason sinne mahtumaan. No ainakin on nyt periaatteessa paikka vauvantarvikkeille, vielä kun saisi jostain jonkun lipaston et saisi vauvan vaatteet muuallekki ku hoitopöydän laatikoihin ku kaappitilaa ei ole. No ehtiihän tuota vielä suunnitella noita vauvanvaatteiden säilytys asioita tässä. Tosin ei tässä enää taida olla mulla kun noin 7 viikkoa korrkientaan.vaunut mua polttelis jo hankkia mutta ku ei säilytystilaa ole niin pitää vielä hillitä ittensä äiti oli sitämieltä että ne ehtii ostaa vaikka sitten vasta kun vauva on jo maailmassa. No turvakaukalo pitää ainakin hankkia ja mieluummin sellainen jota voi käyttää sitterinäkin tarvittaessa.
mutta eipä tässä taas muuta tälläerää auinkoista päivänjatkoa kaikille
Teresa81+tytsy 28+5
Viikonloppu on taas vierähtänyt perheen kanssa ulkoillessa. Ihanat ilmat olleet!! Perjantaina vietin sitten omia valmistujaisiani tai vietin ja vietin.. ei me mitään juhlia pidetty. Paperin vain kävin hakemassa. Jotenkin en jaksanut edes ajatella alkavani tämän vatsan kanssa vielä valmistujaisjuhlia järjestämään..!!!! Mutta onhan se hienoa kuitenkin, että nyt se on koulut sitten ainakin tältä erää käyty!!!!!!
Teresa: Ainakin meillä päin on mahdollista käydä liikkeessä varaamasssa vaunut jo etukäteen ja säilyttää sitten siellä vauvan syntymään asti. Ajattelin, että jos kovasti polttelee, niin kannattaa kysyä onko teillä päin samanlaista mahdollisuutta!!!!!!!
pönttö-örvelö rv 29+1
Nyt perjantai..jes!:) Viikonloppu edes. Se menee juhliessa valmistujaisia. Heräsin mieheni kanssa kuudelta.Hän meni töihin. Ittiä väsyttää nyt mut täytyy lähtee ostaan vauvalle kuviollisia harsoja. Just tarjoukses Kärkkäisellä. Nuita vauvoja tulee meidän perheeseen (mummolaan) useampia tänä vuonna niin ei mene puklurätit sekasi kun ostan kuviolliset. Kkoulutehtävä edelleen ressaa..päätin sen jättää ens vuoteen!:) Niin kaikille tehtäville on käyny..ei ole motivaatiota kun vauva jutut vaan pyörii mieles. Kaverilleni synty eilen illalla poika vauva 4900g 56 cm pitkä...en ole ennen kuullu et nuis iso vauva jollaki..se masu oli kyl ihan järetön!:) Mukava kuulla miten synnytys ym menny..ei viiti nyt vaan pommittaa väsynyttä ensi synnyttäjää. Pitäisi lähtee autteleen siskon valmistujais juhlien järjestelyissä ja kotikaljat pullottaa kolmelta.. Kävin tuonne nimipalstalle laittaan nimiehdotuksia vauvalle kun tiiän kumpi siel on.. Hyvä maku niillä ehdottelijoilla..kivoja vinkkejä sai vaikka aikaa on runsaasti nimen päättämiseen mut kiva mietiskellä etukäteenki. Mukavaa viikonloppua mameille!
Mandi ja vauveli 27+2