Miehen ruokailutapa ällöttää - olenko liian tiukkis?
Olen tapaillut jonkin aikaa miestä, joka aina aterian jälkeen pöydässä kaivaa hampaiden väleistä ruoanjäämät pois. Siis ei millään hammastikulla, vaan sormilla. Tämä tapa ällöttää minua jostain syystä suunnattomasti, vaikka mies onkin muuten mukava. Mitä ajattelette tällaisesta? Olen jopa miettinyt tapailun lopettamista tämän takia.
Kommentit (44)
Kyllä sullakin ap varmaan jotain ällöttäviä omia tapoja on.
Yök, vois kaivella tikulla vessassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos tapailun lopettamisen sijaan kysyisit, että voisitko käyttää hammastikkua?
Nämä eivät opi. Mieslapsi korkeintaan loukkaantuu kun huonoihin tapoihinsa puututaan. Fiksumpi ottaisi opiksi. Suu auki ruuan mässyttäminen ja samaan aikaan puhuminen ei ole muotia missään päin Eurooppaa. Helpompi vain jättää jos ärsyttää jokin liikaa. Miehet ei todellakaan muutu korkeintaan hetken teeskentelevät.
Mun mies oppi kyllä syömään ihmisiksi.
Oli tavatessa kuin kuvitteellista nälkää nähnyt labradorinnoutaja.
Siis jumankauta miksi aikuisille saa opettaa perusjuttuja? Mitä näiden vanhemmat ovat tehneet, kaikki juntteja koko perheessä?
Ravintolassa eräs nainen putsasi hampaansa hammaslangalla. Se oli jo tosi ällöä.
Onneksi olen sinkku. Olisi ikävä elää ihmisen kanssa joka kuuntelee ja tarkkailee suurennuslasilla jokaista elettä. Ja sitten jos joku asia harmittaa, ensimmäinen ratkaisu on erota. Ero, koska syön liian nopeasti ja mässytän. :D Miten nämä ihmiset kestäisivät suhteessa oikeita vastoinkäymisiä, vaikka vakavan sairauden?
Vierailija kirjoitti:
Onneksi olen sinkku. Olisi ikävä elää ihmisen kanssa joka kuuntelee ja tarkkailee suurennuslasilla jokaista elettä. Ja sitten jos joku asia harmittaa, ensimmäinen ratkaisu on erota. Ero, koska syön liian nopeasti ja mässytän. :D Miten nämä ihmiset kestäisivät suhteessa oikeita vastoinkäymisiä, vaikka vakavan sairauden?
Ei noita asioita voi verrata, joku tuollainen hampaiden kaivelu on just niin ällöttävää ettei sitä vaan voi kestää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä käytetään hammastikkua omaa kättä näköesteenä käyttäen. Näytä mallia!
Hammastikut eivät kuulu ruokapöytään!
Miksi niitä sitten on ravintoloissakin tarjolla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei noita asioita voi verrata, joku tuollainen hampaiden kaivelu on just niin ällöttävää ettei sitä vaan voi kestää.
Ja varsinkin kun se tapahtuu päivästä, vuodesta ja vuosikymmenestä toiseen.
Se on niitä omia valintoja. Ei tulis mieleenkään. M40
En katselisi moista porsasta päivääkään
Tiedän itsekin miehen joka tekee tuota, hän vieläpä heittelee hampaista peräisin olevat tähteet ympäri keittiötä (tai ravintolaa tai missä nyt ollaankaan syömässä). En usko että kukaan nainen sikailee vastaavanlaisella tavalla.
No hyi helvetti. Kertoo kyllä aika paljon yleisestä sivistymättömyydestä. Heivaa ukko pihalle, jos et halua leikkiä sille äiskää, joka opettaa kaiken pöytätavoista lähtien.
Sano sille ukolle asiasta ja katso miten reagoi.
Älä oleta, että kumppani osaa lukea ajatuksia. Sanoita toiveesi suoraan ja rauhallisesti.
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos tapailun lopettamisen sijaan kysyisit, että voisitko käyttää hammastikkua?
Ei niitä hammastikkuja siinä ruokapöydässä käytetä, vaan yksityisesti vaikka WC:ssä tai kylpyhuoneessa.
Nämä asiat kuuluvat elämään ja ihmisen perusluonteeseen. Jos näitä ei siedä, parisuhteen ylläpitäminen muuttuu mahdottomaksi:
Kumppanillasi on oma tapansa viettää vapaa-aikaa, siivota, puhua tai ilmaista itseään.
Kukaan ei ole täydellinen, ja pienille asioille pitää oppia nauramaan tai olemaan tarttumatta niihin.
Kumppanilla on oikeus olla joskus etäinen, ärtynyt tai allapäin – kunhan se ei muutu jatkuvaksi ja kohdistu sinuun ilkeilynä.
Kumppanilla on oikeus omiin ystäviin, harrastuksiin ja ajatuksiin. Parisuhde ei tarkoita sitä, että kaikesta pitää ajatella samalla tavalla tai kaikkialle pitää mennä yhdessä.
Jotkut tarvitsevat riidan hetkellä omaa aikaa rauhoittuakseen ennen kuin voivat puhua, kun taas toiset haluavat selvittää asiat heti. Kumppanin tarvetta rauhoittua täytyy sietää, kunhan asiaan palataan myöhemmin.
Raja kulkee usein siinä, miltä sinusta tuntuu pitkällä aikavälillä.
Terveessä suhteessa kummankin pitää voida luottaa siihen, että omana itsenään oleminen riittää.
Mieti itse onko ärsyttävä piirre syy erota vai voisiko asioista keskustella?
Rupea mässyttämään ruokaa ja katso, reagoiko mies siihen. Jos ei niin tapaus on toivoton.
Itse olen sietänyt kumppanin pieniä ärsyttäviä piirteitä. En ole sen takia lopettanut tapailua. Löytyykö edes semmoista kumppania, joilla niitä ei ole?
En suvaitsisi ja sietäisi isompia asioita.
Nämä ovat niin sanottuja punaisia lippuja (red flags). Jos sietää näitä, rikkoo omaa itsekunnioitusta ja hyvinvointia.
Ero oli sinulle todellakin oikea ratkaisu 😄