Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

--- TOUKOSET kesäkuulle ---

01.06.2007 |

No, niin nyt mentiin jo väärälle kuulle. Laitetaanhan taas pinoa, että monta meitä täällä vielä on. Kaikki pinoon järjesty :)

Laru

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin eiliset, kun unohdin ne äsken käydä poimimassa:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10444237&p=2&tmode=1&smod…

Täällä silmät ristissä ilmottaudun, että edelleen ollaan kasassa, valitettavasti. Ihanan, rauhallisen yön odotuksista huolimatta nukuin ihan surkeesti. Mä en varmaan osaa nukkua, jos poitsu ei nuku lähellä :) No, ei kai. En vaan saanut ensin unta, varmaan johtuen niistä päikkäreistä, vaikka olin tosi väsynyt. Sitten kun pyörin sängyssä, mulla alko ne hiivalääkkeet valua pitkin jalkoja ja sitten oli pakko lähteä pesulle. Nyt jo naurattaa, mutta ei yöllä naurattanut, kun oli sitten sitä mömmöä resissä, mahassa ja käsissä kyynärpäitä myöten :) Ja vessa ihan märkä lopulta käsisuihkun jäljiltä, huh huh. Sitten mulla tuli jossain vaiheessa yöllä selkä ihan tajuttoman kipeeksi ja kääntyminen oli tosi vaikeeta. Ja tietysti se vessaan könkkääminen.

Nyt selkä on niin kipeä, että joka kerta, kun laitan painon vasemmalle jalalle, niin sattuu ihan tajuttomasti. Mä hiihdän täällä eteenpäin kun joku etana ihan pienin askelin. En uskonut, että se voisi tulla enää kipeämmäksi, mutta nähtävästi :( Nyt on taas sellanen olo, että todella vois tää vauva syntyä.

Eilen ne supparit ei sitten enää kiihtynyt kunnolla. Pari tuli tunnissa loppuillan ajan, mutta siinä se. Ja täällä ollaan. Voi kumpa tämä olisi SE päivä!

Nyt syön vähän aamiaista ja kohta yritän mennä takasin nukkumaan, ennen kun poitsu kotiutuu.

Laru rv 40+2

Vierailija
2/11 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä vielä ollaan yhdessä koossa.

Eilen kävin siellä vyöhyketerapeutilla. Oli ihan mielenkiintoinen käynti mut mitään muuta ei ole tapahtunut kun selkää särkee koko ajan (paitsi yöllä sain nukuttua) ja liitoskipuja tullut enemmän. Pieni?pettymys valtaa mielen. Puhelinkin tekis mieli sulkea kokonaan kun ihmiset soittelee ja kyselee miten meni. Argg.

Meillä oli eilen eskarin päättäjäiset eli nyt on molemmat lapset koko päivän kotona huomiota kerjäämässä =) Jätskit lupasin niille jos on hieno ilma ja johan ne nyt alko kyselemään koska mennään.

Nyt aamupuuhiin....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iloisena tulen viimein ilmoittamaan että meille syntyi tyttö 22.5. aamulla 7.06.

Aivan ihana pieni prinsessa tuli 6 minuutin ponnistuksella ja koko synnytys kesti 10 h 30 min.

Rv oli siinä kohtaa 40+2

Onnellinen Ihaa78 ja Tyyne Tyllerö

Vierailija
4/11 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinoon siis mars.. ettei vaan kukaan luule mun lähteneen. ;) Mihinkäs minä.. en edes kulumalla.

Yön nukuin paremmin kun moneen viikkoon, kertaakaan en vessaan mennyt ja poikakin heräs vasta 7.00!! Ehkä tää on se päivä/yö.. :D Kaikkee sitä heti toivookin. Päikkärit kun viel vetäsis tossa niin olis pirteenä tositoimiin. ;)

Kävästiin tossa puistossa taas pojan kanssa purkamassa energiaa.. lähinnä pojan energiaa. Oli taas semmonen meno että huh,huh..

Pähe: Harmi ettei vyöhyketerapia (ainakaan vielä) tuottanut tulosta! :(

Mua kyllä hirveesti huvittais testaa.. mutta.. Toisaalta taas ei. Tulis vaan entistä malttamattomampi olo.. tai sitten lähtö. ;D

Miten mulla on aina konetta avatessa mielessä Laru.. ja se että ihan varmasti olet jo täältä hävinny. Pakko myöntää et on kyllä aina helpotus löytää sut täältä.. anteeks.. :/

Musta tuntuu muuten et otan nykyään jokaikisen puhelun " joko?!" puheluna.. Ei sais ilmeisesti kukaan enään soittaa.. :D Tänään soitettiin taas " eikö vieläkään?!" Ihan ku tää olis mun toiveesta yli lasketun menny. Joo.. anteeks vaan. ;) Koitan saada tän lapsukaisen pian ulos!

Ihaa78 hirmusen suuret onnittelut tytöntylleröstä!! <3

Auts ku on muuten taas vihlonu sisäreisiä.. (semmosta ihme hermokipua) Yök!! :( Neuvolan täti puhu että voi johtua siitä etvauva kääntelee päätä ja jää joku hermo puristuksiin tms.

Palataanpa taas asiaan illemmalla/päivemmällä.. nyt meen kyttää postiluukulle jos vaikka uus vauvalehti tulis.. :)

t:tiitiäinen, poika 2v5kk ja Oiva rv 40+3

Vierailija
5/11 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täällä edelleen ollaan, vaikka eilen oli sentään lupaavasti koko päivän suppareita melkeen vartin välein. Ei kuitenkaan yhtään sellaisia oikeesti kipeitä. Eikö ne jo näillä saisi siellä sairaalassa jotain aikaan?

Meillä on yliaikaiskontrolli sunnuntaina, joten kai sitä pitää siihen asti sinnitellä, olikos täällä muuten ketään Kättärille menijöitä?

Tuo vyöhyketerapia alkoi minuakin kiinnostamaan kun siitä joku mainitsi, harmi ettei se sitten auttanutkaan (voisiko siinä olla joku viiveaika?), olisin ollut heti jonossa samaan käsittelyyn.

Laitoin sähköpostitse eilen kaikille kavereille tilannekatsausviestin, olipa ihana lukea aamulla myötätuntoisia kommentteja! Sovittiin jo aamias- piknik-treffit puistoon muutaman kanssa huomiseksi, sillä ajatuksella, että jospa vauva haluaisikin itsekin osallistua, ja pistäisi meidän suunnitelmat uusiksi. Toisena oljenkortena pidän miehen tän päiväisiä kokouksia, sillonhan olisi ihan mainio aika vaikka lapsiveden tulla...

Eli täällä on otettu taikauskokin jo käyttöön.

EmmisP 41+3

Vierailija
6/11 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kuulin siitä itse ystävän tuttavan kautta. Oli itse käynnyt päivällä klo 12 ja poika synty illalla klo 21. Edellinen oli hänellä käynnistetty.

Varasin vielä saman terapeutin mut ei niin ei.

Mullahan edellisetkin on käynnistetty ja nuorimmaista kolme päivää eli olen visiin hitaasti syttyvää sorttia :/

Pähe 40+5

Vierailija
7/11 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaudun vielä pinon jatkoksi. Viime yönä nukuin NIIN HYVIN että ette ikinä arvaa. :) Illalla kävin nukkumaan ja heräsin aamulla klo. 8.30 pojan kanssa yhtä aikaa! Ei edes vessassa tarvinu käydä. Tänään ollutkin sitten ihanan virkeä olo. Kaverille kun kerroin asiasta niin hän oli kuulluut, että sitten kun yöunet alkaa paranemaan niin synnytys kuulemma lähestyy. Pitäispä toi paikkansa.

Supistele ei kyllä taas yhtään, mutta selkää jomottaa. Jos nyt sitten ens yönä pääsis lähtemään.

Munkin tekis mieli sulkea puhelin kun kokoajan joku on kysymässä että eikö nyt vieläkään mitään tapahdu.

Toisaalta nyt sunnuntaina olis yhdet ristiäiset ja sinnekin olis kiva mennä kun vauvaa ei kerran kuulu.

Nyt lähden kaupungille katsomaan jos löytäisin uuden kellon kun sekin on pitänyt hankkia jo ajat sitten. Jokuhan sanoi että shoppailu vaikuttaa yhtä tehokkaasti kuin ne kolme muutakin ässää. Tosin ei nekään ole auttaneet...

A1b1c1 40+2

Vierailija
8/11 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin kurkkaamaan vieläkö toukosia löytyy....ja löytyihän teitä! ONNEA UUSILLE VAUVAN SAANEILLE!!!!!!!!!:D ja toivottavasti nyt pian jakaudutte loputkin toukoset;)

Uskomatonta että meidän ukkeli tuli tänään viikon:) mihin tää aika menee? no joo ei ehkä oo hyvä idea tulla tänne jaarittelemaan et päivät menee niin äkkiä....hih teillä joilla vielä maha matkassa niin ei varmaan tunnukkaan yhtä nopeelta tää ajankulu!!

Mut koittakaahan vielä jaksella.....ja kovasti toivottelen edelleen suuret tsempitykset kaikille!!kyllä SE päivä vielä koittaa...:D

toymama &poju 1vk&isompi poju 1v6kk

ps. jännä nähä muuten kumpi...tiitiäinen vai laru ensin;) ku niin yhtä aikaa ja samaan paikkaan menossa;)

Vierailija
9/11 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin ilmoittamaan, että meille syntyi viikko sitten ihana tyttövauva. Käynnistykseen olin menos, kun tänne viimeksi kirjotin. Se ei edenny odotusten mukaan, joten lopulta jouduttiin keisarinleikkaukseen. Huolta lisäsi vielä, että vauvalla alkoi muutaman päivän jälkeen esiintyä kramppeja/tärinää ja meidät siirrettiin isompaan sairaalaan tutkimuksiin. Syytä ei löydetty ja meidät kotiutettiin tänään. Tilannetta tarkkaillaan. Itsellä on koko ajan pelko, että mistä se voi jotua, vaikka lääkärit terveenpaperit antoikin. Tyttö on vahva 10pisteen pakkaus ja toivon, että arki lähtee sujumaan ja oireet vähenee itsestään.

Teille kaikille tsemppiä vielä.

Huuheli ja tyttö 1vko

Vierailija
10/11 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin vaan kurkkii kuulumisia ja kertoo et aika mojovia suppareita on tullu nyt 2h, 10min tai alle välein. Imuroin tossa jos vaikka vähän vielä sais lisää voimaa näihin. Inhottavia kyllä on jo nyt, huh! Niin ja vessareissulla tuli vaaleenpunasta limaa.. saas nähdä.

Aamulla ilmottelen jos täällä vielä sinnitellään. (ja taas tuli suppari, ei pysty istuu paikallaan) Alkaa olla aika tuskan hiki.

Missäs Laru on? Joko lähdit kohti naikkaria?! ;)

Vauvakin myllää ihan kauheesti suppareiden välissä. Taitaa olla tukalat oltavat. :D Ulos vaan!!

t:tiitiäinen taas..

Vierailija
11/11 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan nopeasti, tsemppiä teille kärvistelijöille!

LAitan pitemmän tekstin kun ehdin ja jaksan, poika on kova imemään ja minulla matalat rinnanpäät ja nännit kovilla. Onneksi on avokki apuna, ihana ihminen ja oppi perhehuoneessa vauvanhoitojutut niin hyvin, että opettaa niitä nyt minulle, kun olin niin väsynyt sairaalassa ja imettämisen opettelu on tosiaan vähän työlästä :)

Synnytys siis kesti 24h (28h vesien menosta, olin osastolla aluksi ilman suppareita) ja oli rankka, sillä eteni kyllä mutta hitaasti oksitosiinitipasta huolimatta. Epiduraali auttoi, mutta pelottavaa oli vauvan sydänäänten pari laskua heti aluksi kovien suppareiden aikaan. Liekö johtunut napanuoran kunnon solmusta, jonka thenyt kai jo alkuraskaudesta? Hlökunnalle kiitos, tunsimme olevamme luotettavissa käsissä ja terve poika tuli, väsymiseni vuoksi(epiduraalia ei enää ponnistusvaiheessa annettu ja kärsin yllättävän kovista kivuista ehkä saatuani alaselkäni kramppiin suppareiden väliksikin) ja pitkittyneen ponnistusvaiheen vuoksi autettiin ulos imukupilla. Myös ilokaasu auttoi lievempiin kipuihin.

Äkkiä synnytyskivut unohtuivatkin :)

Niin ja mitat: 3950g, 52cm ja pää 38cm. Iso poika :)

sammakkoinen 5vrk

luen ja kirjoittelen enemmän, kun kykenen taas istumaan kuudelta tikiltäni ;)