Kiittäminen
Ovatko nyky-naiset kylmempiä kuin ennen? Rapussani asuu yksi alle 30v ihan kaunis nainen, joka ei koskaan moikkaa vaikka itse moikkailen tai kiitä kun pidän sille ovea auki. Muistan kun se näki minut ensimmäisen kerran, jopa pitämässä sille ovea kohteliaasti auki kun satoi, niin se katsoi vain jotenkin tosi kylmästi minua.
Viimeinen pisara oli perjantaina kun aamulla kävelin sen perässä ihan normaalisti pysäkille, nainen pysähtyi, katsoi kylmästi ja päästi minut edelle. Tuli mieleen että minä kävelen sen perässä ja katselen/himoitsen sen persettä kuin joku pervosaalistaja. No kävelin siitä ohi ja kummastelin. En ymmärrä mistä kiikastaa.. Ja miksi se tuntuu ehkä jopa vihaavan minua jostain syystä?
Onko liikaa sanoa kiitos vai mikä on? Itse kiitän ihan automaattisesti kun joku pitelee ovea auki tai tekee jotain muuta "hyvää" ja kohteliasta. En ole mikään rumakaan ja mielestäsni ihan normaalin näköinen ja olen ollut jopa parisuhteessa oikean mukavan kauniin naisen kanssa.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikutat harhaiselta aloituksesi perusteella.
Jos leikitään että tarinasi on totta niin se on aikalailla oman mielikuvituksesi kuorruttama. Kun jätät vaan faktat jäljelle niin on vain tuo nainen joka ei sanonut koskaan mitään.
Tervejärkinen, työssäkäyvä nuorehko mies. Kun minua tervehditään rapussa niin tervehdin takaisin. Olisi epäkohteliasta olla tervehtimättä tervehtijää. Ja edelleen kiittäminen ei maksa yhtään mitäään.
Kaikki eivät tervehdi syystä tai toisesta ja jokaisella on siihen omat syynsä. Sama juttu kiittämisen kanssa.
Olisi kiva kuulla niitä syitä? Muutan tuota on vaikea ymmärtää.
-Ei halua tervehtiä tuntemattomia (ei edes naapureita
-Ei ole ollut tapana tervehtiä tuntemattomia. Ei edes naapureita
-Kokee hämmentävänä että joku tuntematon (olkoonkin naapuri) tervehtii häntä
-Pitää kiusallisena tuntemattomien tervehdyksiä
-Pelkää miehiä/ap:ta/ihmisiä
-Tarkkaavaisuuden kanssa haasteita
-Ajatukset muualla
-huono päivä
-selektiivinen mutismi
-Mutismi
-ujous/arkuus
-Ei kuullut/nähnyt tervehdystäsi
-Et kuullut/nähnyt että hän vastasi sinulle
Kyllähän niitä syitä voi olla vaikka minkälaisia.
Nämä voisi olla mun syitä miksi en kiittänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jo kirjoituksestasi tulee stalkkausvibat.
Ei .ielestäni. vaan henkilö on huomioinut ympäristöä. Ja onhan se outoa, jos ei kiirettä esim kun pidetään ovea auki. Ja itse pidän, tuli sieltä lapsi, nainen tai bodari. Se kuuluu tapoihin. Samoin kuin tervehtiminen ja kiittäminen. Ehkä sillä kauniilla naisella on ollut liikaa stalkkereita ja siksi ei uskalla reagoida. Se tulkitaan heti kutsuksi. Ja hymy flirtiksi.
Tuo on vain yksi nainen, joka ei tervehdi ap:ta. Kaikki muut talon asukkaat tervehtivät, koska ovat aina rapussa samaan aikaan. Mummot, papparaiset, yksinhuoltajat, yläkerran bodarimies jne. Kaikille niille muille ap pitää ovea auki ja he kiittävät. Ei pitäisi hermostua, jos yksi (olkoonkin kaunis) nainen ei tervehdi.
Yleensä ihmiset, jotka ovat epävarmoja miten eri tilanteissa pitäisi suhtautua he toimivat juuri niin kuin naapurisi: pakenevat ilmeettömyyden ja huonotapaisuuden taakse. Kannattaa aina muistaa, ettei meidän tapakulttuuriin kuulu olla kohteliaita. Jotkut jopa pitävät kohteliaisuutta röyhkeänä tunkeutumisena jonkun henkilökohtaisen rajan sisälle. Kyse ei ole sinusta, vaan naapurisi tyhmyydestä. Kaunis ulkonäkö ei ole tae kauniista luonteesta ja joka pitäisi olla selvää kaikille muutenkin.
jos on tunnekylmä, ohita. jos ei vaikka moikkaa vaikka itse, se moikkaaminen voi sitten hiipua. ja onko väliä?
jos on kuumia kin tunteita, sitten pitää olla jonkinlaiset yhteystiedot mikäli tykätään ja halutaan kovasti nähdäkin tunteiden palossa toisiaan. toivottavasti ei tarivitse jälkisammutusta missään vaiheessa!
-mukava poila nimeltä ..
Ihan asiallinen aihe olisi muuten, mutta kyllä sinä hiukan stalkkerilta kuulostat. Ja tässä on tuskin vielä koko totuus sinun 'ystävällisestä' käytöksestäsi.
jotkut ova joskus kauan sitten poranneet kun eivät tunteneet jotain henkilöä, miestä, kun eivät ole ikinä oikein mitään sodiaslista vaihtaneet keslenään!
Itse olen kotitalon porraskäytävässä kohdannut lähinnä sellaisia, jotka osaavat tervehtiä ja osaavat tarvittaessa kiittää. Poikkeuksiakin on ollut mutta en niistä lähtisi tekemään mitään yleistyksiä nykyajan nuorten (naisten) tapainturmelluksesta.
Riippuu varmaan aika paljon talosta ja kyseisen ihmisen aiemmista kokemuksista porraskäytäväkohtaamisistaan ja niiden seurauksista.
M60+