Kiittäminen
Ovatko nyky-naiset kylmempiä kuin ennen? Rapussani asuu yksi alle 30v ihan kaunis nainen, joka ei koskaan moikkaa vaikka itse moikkailen tai kiitä kun pidän sille ovea auki. Muistan kun se näki minut ensimmäisen kerran, jopa pitämässä sille ovea kohteliaasti auki kun satoi, niin se katsoi vain jotenkin tosi kylmästi minua.
Viimeinen pisara oli perjantaina kun aamulla kävelin sen perässä ihan normaalisti pysäkille, nainen pysähtyi, katsoi kylmästi ja päästi minut edelle. Tuli mieleen että minä kävelen sen perässä ja katselen/himoitsen sen persettä kuin joku pervosaalistaja. No kävelin siitä ohi ja kummastelin. En ymmärrä mistä kiikastaa.. Ja miksi se tuntuu ehkä jopa vihaavan minua jostain syystä?
Onko liikaa sanoa kiitos vai mikä on? Itse kiitän ihan automaattisesti kun joku pitelee ovea auki tai tekee jotain muuta "hyvää" ja kohteliasta. En ole mikään rumakaan ja mielestäsni ihan normaalin näköinen ja olen ollut jopa parisuhteessa oikean mukavan kauniin naisen kanssa.
Kommentit (27)
Kiittäminen on hyvä tapa, mutta kiitoksen kerjääminen on huono. Vaatiminen vielä huonompi. Aapeen tarinassa ei siis ole yhtään hyvin käyttäytyvää, sivistynyttä ihmistä.
Kerjäät kiitosta. Itse olin ennen naapureille ystävällinen, tervehdin ja jäin juttelee. Sitten eräästä naapurista tuli riesa. Päätin etten enää ota kontaktia keneenkään. Ehkä tällä naisellakin on tuollaista kokemuksia.
Se tietää miten miehet suhtautuu kiitoksiin, hymyihin, jutteluun. Kohta soi ovikello ja alkaa häiriköinti kun "nainen esitti kutsun, kiittämällä, hymyilemällä". Tytöt oppii tämän hyvin nuorena. Vasta keski- ikäisenä uskaltaa sanoa mitään ventovieraalle miehelle.
Sinä et ole hänen elämänsä päähenkilö.
Oot vissiin kilttimies. Ei sellaiset saa muita kuin inhoavia katseita naisilta. Tyydy osaasi, täällä vallitsevat viidakon lait.
Vaikutat harhaiselta aloituksesi perusteella.
Jos leikitään että tarinasi on totta niin se on aikalailla oman mielikuvituksesi kuorruttama. Kun jätät vaan faktat jäljelle niin on vain tuo nainen joka ei sanonut koskaan mitään.
Vierailija kirjoitti:
Oot vissiin kilttimies. Ei sellaiset saa muita kuin inhoavia katseita naisilta. Tyydy osaasi, täällä vallitsevat viidakon lait.
En nyt ehkä kilttimies. Koulussa jopa vähän "badboy". Urheilija ja suosittu tyttöjen keskuudessa olin. Kohtealias pyrin olemaan kaikkia kohtaan aina. Näin minut kasvatettiin että kiitosta pitää antaa ja olla kiitollinen siitä mitä on. Käsittääkseni on ihan KOHTELIASTA ja NORMAALIA sanoa kiitos. Kaupan kassallekin sanon aina kiitokset.
Ja ei.. en kerjää mitään kiitosta? Mistä tuokin revittiin..? En ole mikään pervosaalistaja, jolla on joku agenda. Normaaleita käytöstapoja. Ainakin ennen.
Vierailija kirjoitti:
Jos leikitään että tarinasi on totta niin se on aikalailla oman mielikuvituksesi kuorruttama. Kun jätät vaan faktat jäljelle niin on vain tuo nainen joka ei sanonut koskaan mitään.
Tervejärkinen, työssäkäyvä nuorehko mies. Kun minua tervehditään rapussa niin tervehdin takaisin. Olisi epäkohteliasta olla tervehtimättä tervehtijää. Ja edelleen kiittäminen ei maksa yhtään mitäään.
Etkö muka katsonut hänen persettään, kun kävelit perässä?
No onhan tuo aloitus ihan totta. Liikenteessä ei mikään ilahduta niin paljon kuin moikkaava lapsi jolle olet antanut tietä. Lain mukaan on kävelijällä oikeus ylittää tie mutta siitä huolimatta moikataan ja joskus vilkutetaan. Saa hyvälle tuulelle :D
No joo, kyllä joku aikuinen näin tekee mutta aika harva. Ja vilkutan kyllä aina takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tervejärkinen, työssäkäyvä nuorehko mies. Kun minua tervehditään rapussa niin tervehdin takaisin. Olisi epäkohteliasta olla tervehtimättä tervehtijää. Ja edelleen kiittäminen ei maksa yhtään mitäään.
Kaikki eivät tervehdi syystä tai toisesta ja jokaisella on siihen omat syynsä. Sama juttu kiittämisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Jo kirjoituksestasi tulee stalkkausvibat.
Ei .ielestäni. vaan henkilö on huomioinut ympäristöä. Ja onhan se outoa, jos ei kiirettä esim kun pidetään ovea auki. Ja itse pidän, tuli sieltä lapsi, nainen tai bodari. Se kuuluu tapoihin. Samoin kuin tervehtiminen ja kiittäminen. Ehkä sillä kauniilla naisella on ollut liikaa stalkkereita ja siksi ei uskalla reagoida. Se tulkitaan heti kutsuksi. Ja hymy flirtiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki eivät tervehdi syystä tai toisesta ja jokaisella on siihen omat syynsä. Sama juttu kiittämisen kanssa.
Olisi kiva kuulla niitä syitä? Muutan tuota on vaikea ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olisi pakko veikata niin varmaan ujous ja stalkkari-taustaa.. Mutta niin. Eihän se pakko ole tervehtiä tai kiittää yhtään mistään.
Ja kyllä katselin välillä sen persettä, koska olen terve mies samalla kun kuuntelin puhe-ohjelmaa. Kuka nyt ei katselisi nätin naisen persettä? Pidin kohteliasta noin 10metrin turvaväliä. Mutta mitään raiskausta en todellakaan suunnittellut tai ole koskaan suunnitellut.
Kun ja jos kaunis nainen on edessäsi niin siinä vaiheessa ei katsella taivaalle vaan ihaillaan sitä Jumalan luomusta. Se ei ole pervoa. Se on luontoa.
Rannallakin minun silmäni jostain syystä aina katselee naisia enemmän kun jotain äijiä. Se on normaalia.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minuakin harmittaa ihmisten käytöstapojen puute. Yllättävän paljon on nykyään näitä täysin tonttuja liikenteessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Ei halua tervehtiä tuntemattomia (ei edes naapureita
-Ei ole ollut tapana tervehtiä tuntemattomia. Ei edes naapureita
-Kokee hämmentävänä että joku tuntematon (olkoonkin naapuri) tervehtii häntä
-Pitää kiusallisena tuntemattomien tervehdyksiä
-Pelkää miehiä/ap:ta/ihmisiä
-Tarkkaavaisuuden kanssa haasteita
-Ajatukset muualla
-huono päivä
-selektiivinen mutismi
-Mutismi
-ujous/arkuus
-Ei kuullut/nähnyt tervehdystäsi
-Et kuullut/nähnyt että hän vastasi sinulle
Kyllähän niitä syitä voi olla vaikka minkälaisia.
Tyrkytät seuraasi, joten hän välttelee sinua. Joskus se pitää tehdä noin, jos toinen ei muuten ymmärrä. Keskity omiin asioihin ja pitä etäisyyttä häneen.
Jos kiittämätön henkilö olisi mies, niin haluaisitko kiitoksia yhtä paljon, ap? Tai iäkkäämpi nainen tai ei-kaunis nainen? Sinua taitaa harmittaa että nuori kaunotar jättää sinut huomiotta.
Jo kirjoituksestasi tulee stalkkausvibat.