Apteekkissa ei myyty ruiskua ja neulaa
Edellä olevalle jantterille. Vastuutonta mielestäni. Nyt joutuu jakamaan muiden kanssa käytetyn.
Kommentit (56)
Minä yritin ostaaa ruiskuja ilman neuloja apteekista kun meidän n 1 vuotiaalla pojalla oli tukkoinen nenä ja sitä olisi tarvittu, mutta suostuivat myydä vain yhden ruiskun!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Narkki käyttää oli neula puhdas tai käytetty. Vastuutonta olla myymättä puhtaita värkkejä.
On vastuutonta rikkoa lakia ja käyttää huumeita, ihan riippumatta siitä millaisilla välineillä pistää. Vaikka kuinka olisi puhtaat neulat niin silti voi tulla kalliita sairaalassa hoidettavia komplikaatioita. Asiansa hyvin hoitaneet veronmaksajat joutuvat odottamaan käytävällä kun huumepsykoosissa huutavan narkomaanin haavoja hoidetaan.
HUS:illa oli joskus (onko vieläkin?) PLASTIIKKAKIRURGIAN palveluja peukun käyttäjille joilta pistoalueen ympärillä olleita lihaksia oli tulehtunut tms. Saisipa tavallinenkin ihminen moista hoitoa.
Tämä.
En käytä huumeita ollenkaan, mutta oikein odotan että mulle tulis joku märkivä mätäreikä kyynärtaipeisiin, että pääsisin käyttämään HUSn plastiikkakirurgiaa. Koska veronmaksajana olen oikeutettu siihen palveluun jos kerran kaiken maailman narkitkin saavat.
Jonottaisin myös peräruisketta, ei siksi että sitä tarvitsisin, vaan jos ilmaiseksi saisin!
T. Suomalainen veronmaksaja
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole koskaan ollut ongelmia ruiskujen ja neulojen ostamisessa kun on ostanut ne samalla sen reseptilääkkeen kanssa, jonka käyttöön ne tarvitaan.
Minä kun olisin ostanut lääkkeen kanssa ruiskuja, niin apteekista sanottiin että lääkepakkauksessa on mukana ruisku. No niin oli, mutta vaan yksi kertakäyttöinen. Ja kun menin uudestaan apteekkiin hakemaan lisää ruiskuja, niin en saanut ostettua kuin yhden. Pistin siis monta kertaa samoilla ruiskuilla, ei kovin hygieenistä, mutta kun uusia ruiskuja ei saanut ostettua.
Apteekit on portinvartijoita. Minä yritin ostaa piikkiä ja neulaa askarteluun, jossa piti saada liimaa pienestä reiästä sisään. Eivät myyneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulta kysyttiin ostaessani 10 ml. ruiskua, että tarvitsetko neulan.
Aikoinaan kun oltiin vaimoni kanssa hedelmöityshoidoissa yksityisellä, kävin apteekissa ostamassa jonkun hormonilääkeaineenmikälie, maksoi muistaakseni melkein tuhat euroa ampulli. Tarkoitus oli että tietyllä kellonlyömällä nainen piikittää sen itseensä. Eikä siinä ongelmaa, hän on sairaanhoitaja ja osaa piikittää.
Yllätys oli, kun pyysin neulaa ja ruiskua, niin "me ei oikeestaan saatais niitä myydä"-vänkyröinti alkoi apteekin tiskillä 🥹
Selitin sitten juurta jaksain jutun juonen ja pitkin hampain suostui myymään, mutta vain yhden satsin 🤔
Niissä lääkkeissä on ruiskut neuloineen mukana.
Siis miksei näitä myydä? Joku laki vai häh?
Aikoinaan tapetointi vähän epäonnistui ja tapettiin jäi kupruja. Ajattelin korjata piikittämällä ohennettua liimaa kupruihin. En kuitenkaan löytänyt ruiskuja puistoista vaikka kehuttiin että siellä niitä on.
Vierailija kirjoitti:
Apteekit on portinvartijoita. Minä yritin ostaa piikkiä ja neulaa askarteluun, jossa piti saada liimaa pienestä reiästä sisään. Eivät myyneet.
Tarvitsin kerran myös askarteluun. Kauhean vänkäämisen jälkeen vasta suostuivat myymään.
Vierailija kirjoitti:
Minä harrastan nukkekoteja ja tarvitsin ruiskua ja neulaa Scenic Water-tuotetta varten, sain 15 minuuttia leikkiä Runebergiä ennen kuin möivät, sain juurta jaksain selittää tuotteen käytön. Selittelyn lisäksi auttoi ehkä se että olen 60+ nainen. Muutkin kuin huumeidenkäyttäjät tarvitsevat ruiskuja ja neuloja. Seuraavan kerran kannattaa mennä kesällä hihattomassa paidassa?
Vierailija kirjoitti:
Siis miksei näitä myydä? Joku laki vai häh?
Niinpä, luulisi että apteekin maksavat asiakkaat tarvitsevat ruiskuja ja neuloja johonkin muuhun tarkoitukseen kuin huumeiden piikittämiseen, narkkarit saavat ne ilmaiseksi ja niiden rahat menee sen ruiskun sisältöön.
Vierailija kirjoitti:
Seliseli ap. Sulle ei myyty viinaa koska olit kännissä ja kauppa oli Alko, ei apteekki.
Olipa tyhmä juttu, mut naurahdin
Kyllä vanhalle retroauto harrastaja konaajalle myivät suurimman ruutan ja paksuimmat neulat kun sanoi että pitää saada rasvat alapallonivelen kumin läpi. Kempin suikka päähän kun menet apteekkiin.
Tulee ihan mieleen yli vuosikymmenen takaa kun hain sellaisen ison ruiskun korvien puhdistukseen! Minulla ahtaat korvakäytävät ja korvavahan liuottamiseen tarkoitettu aine pitää huuhdella pois paineella, eli juuri tuollaista isoa ruiskua käyttäen lämpimällä vedellä täyttäen (tämän opin terkkarilla jo kouluikäisenä kun ensi kerran toimenpide tehtiin). Sain ostettua, kummallisten reaktioiden saattelemana, olen käyttänyt samaa ruiskua siitä saakka.
Vierailija kirjoitti:
Tulee ihan mieleen yli vuosikymmenen takaa kun hain sellaisen ison ruiskun korvien puhdistukseen! Minulla ahtaat korvakäytävät ja korvavahan liuottamiseen tarkoitettu aine pitää huuhdella pois paineella, eli juuri tuollaista isoa ruiskua käyttäen lämpimällä vedellä täyttäen (tämän opin terkkarilla jo kouluikäisenä kun ensi kerran toimenpide tehtiin). Sain ostettua, kummallisten reaktioiden saattelemana, olen käyttänyt samaa ruiskua siitä saakka.
Ostin samaan tarkoitukseen vasta ison ruiskun. Pari euroa. Siinä ei ole neulaa. Muutoin tk huuhtelut.
Kiitos Puuilon ruisku-vihjeestä. Haen!
Tavallinen ihminen saa tarvitessaan ihan samat plastiikkakurirgian palvelut kuin huumeidenkäyttäjät.