Uusi deitti mietityttää
Olen tavannut yhden miehen nyt pari kertaa, mätsättiin tinderissä. Hänen kanssa on ollut kiva jutustella. Hän on tyyppiäni ja tuntuu että meillä klikkaa. Minua kuitenkin mietityttää jotkin asiat mitä hän on sanonut tai tehnyt:
Ensimmäisten treffien päätteeksi tunnustin jännittäneeni treffejä paljon, johon hän tokaisi jotenkin ärtyneen oloisesti että "vain psykopaatti ei jännitä ensimmäisiä treffejä". Minusta tämä on erikoinen reaktio, odotin varmaan jotakin "niin muakin" tms. vastausta.
Ensimmäisillä treffeillä oli jostain syystä myös olo kuin olisi kävellyt kananmunankuorilla. Toisilla treffeillä ei tätä ollut, mutta jokin ahdistus välillä iskee kun mietin tätä tapailua.
Toisten treffien päätteeksi hän ehdotti, että poistaisimme tinderit 'kun se kerran on ajanut asiansa'. Minusta tämä oli ehkä liian aikaista. Tähän tuskin on mitään oikeaa aikataulua, mutta silti.
Lisäksi olen nähnyt valveen ja nukahtamisen rajoilla unta tästä miehestä. Unessa hänen mukavan kuoren alta paljastui 'hullu huutaja' ja säpsähdin hereille. Kerran myös heräsin keskellä yötä ja jokin inhosäpsähdys meni kehoni lävitse kun hän tuli mieleeni. Tämä oli kummallista, koska miehessä ei ole mitään epäviehättävää mielestäni, mutta mietin, onko alitajuntani pistänyt jotakin merkille.
Aika näyttää mihin suuntaan tämä tapailu etenee. Onko kenelläkään kokemusta siitä, että näennäisen pienet asiat muuttuvat ajan myötä pahemmaksi? Tai vastaavasti häviävät/ovat jonkinasteisia väärinymmärryksiä?
Kommentit (28)
Ensimmäinen asia mikä miehen kanssa pitää olla olemassa;
turvallinen, rento ja hyvä olo, lähtökohtaisesti.
Nuohan ovat selkeitä varoituksia, mielesi vaan järkeilee niitä pois ulkoisten seikkojen tähden.
Jos ei tunnu hyvältä, niin miksi jäät siihen roikkumaan? Eihän teillä vielä ole mitään tunteita pelissä, niin turha niitä on herätelläkään. Kyllä maailmaan miehiä mahtuu, ei ne lopu kesken.
Hermosto voi reagoida johonkin edellisen suhteen haavaan/epävarmuuteen. Jos kärsit cptsd niin ehdottoman tärkeää on olla menemättä sänkyyn ja tutustua rauhassa. En unen perusteella vielä antais pakkeja.
Usko sun kellojasi. Minut se pelasti kerran, seurustelin yhden kaverin kanssa 4 kk. Kosimaan se rupesi ja lapsista puhumaan, minusta se tuli liian pian, ei tunnettu tarpeeksi hyvin ja oli monta juttua, jotka jotenkin nosti niskakarvojani pystyyn. Minä en halunnut mitään yhteenmuuttoa vielä tässä vaiheessa ja lopetin koko suhteen, , mutta ei se helpolla loppunut. Alkoi vainota ja soitella keskellä yötä. Vaihdoin lopulta työpistettä, uuden salaisen puhelinnumeron ja asunnon toiseen kuntaan. Osoitetiedotkin salasin, siihen aikaan ne sai kaivettua palveluista. Nykyään taitaa tietosuojalaki sen estää?
Itse tapasin siellä uudella työpisteellä mukavan miehen, sen jonka kanssa olen ollut nyt kohta 27 vuotta naimisissa ja tehnyt lapsia. Kävi siellä asiakkaana ja pyysi mua kahville.
Pääset helpommalla kun nyt uskot kellojasi, ennen kuin hän saa mitään ruuveja sinun kiristämiseesi. Eihän tuossa vaiheessa nyt kuulu jo painajaisia nähdä!
Voisin katsella tilannetta vähän aikaa mutta jos tunne jatkuu, niin sitten peli poikki.
Unia ja "säpsähdyksiä"? Unohda se mies, teet sille palveluksen. Sulla on päässä vikaa.
No mieshän ei varsinaisesti ole tehnyt mitään kummaa tai väärää. Voi olla että sulla on hyvä intuitio tai sitten voit olla vainoharhainen. Tuo ekatreffien olo voi johtua omasta jännityksestäsi. Mutta itse tiedät tilanteet paremmin, jos mies oikeasti vaikuttaa creepyltä tms. niin unohda.
Sanoit että teillä klikkaa ja mies on tyyppiäsi. Kumpi on voimakkaampi tunne, tuo vai ahdistus?
Vastaus kysymykseesi näennäisen pienet asiat: kyllä, muuttuivat pahemmiksi ja pieninä palasina, mutta koko ajan.
Luota vaistoosi.
Vierailija kirjoitti:
Sanoit että teillä klikkaa ja mies on tyyppiäsi. Kumpi on voimakkaampi tunne, tuo vai ahdistus?
Voi hyvinkin klikata aivan mielettömän hyvinkin, mutta vaisto myös voi samaan aikaan huutaa miljoonia varoituksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvinkin klikata aivan mielettömän hyvinkin, mutta vaisto myös voi samaan aikaan huutaa miljoonia varoituksia.
Tämän kun olisin itse skonut, niin olisin välttynyt monenkin kohdalla monesta asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Hermosto voi reagoida johonkin edellisen suhteen haavaan/epävarmuuteen. Jos kärsit cptsd niin ehdottoman tärkeää on olla menemättä sänkyyn ja tutustua rauhassa. En unen perusteella vielä antais pakkeja.
Tämä voi pitää paikkansa. Eksäni osoittautui pahasti narsistiseksi jo suhteen alussa ja tämä kokemus onkin noussut nyt tämän uuden tapailun myötä pintaan. Viimeksi kun näin tämän uuden ihastukseni, minulle tuli sellainen selkeä ja luotettava tunne hänestä. Jotenkin ymmärsin hänen vitsejään ja hän osasi myös nauraa itselleen. Oli sellainen 'what you see is what you get' fiilis. Siksi koenkin tämän todella hämmentävänä, kun tunteet menevät laidasta laitaan enkä saa oikein kiinni intuitiostani.
Lisäystä. Aistin että hän tykkää naisseurasta ja on nk naisten perään enemmän tai vähemmän. Kiinnitin huomiota hyvin pieniin yksityiskohtiin eleissään ja sanoissaan. Loppuaikoina siitä unelmien elämänrakkaudesta kuoriutui aivan täysidiootti, todella röyhkeää, typerää ja ala-arvoista käytöstä ja tekstiä suustansa. Onneksi tuota "onnea" ei kestänyt kuin muutaman vuoden.
Mm. narsistiset miehet osaavat pyörittää naista, laittaa hurmoksiin ja laittaa pään pyörälle, melkeinpä pyörryksiin ja sekaisin. Sitä ei vaan halua uskoa, juuri niitä pieniä mikrovihjeitä totuudesta. Niitä he ikäänkuin viljelevät juurikin huumorin takaa.
Luota ainoastaan siihen miltä sinusta tämä mies tuntuu.
Nyt olet saanut mielen ja kehon viestejä, kuuntele niitä ja usko niihin.