Muistatteko mitä nimiä suunnittelitte antavanne lapsillenne, kun olitte itse lapsi / nuori?
Sori, jos tätä on kysytty jo monesti, olen uusi täällä, joten en tiedä miten kulunut aihe tämä mahtaa olla.
Suurin osa tytöistä haaveksii tulevansa joskus äidiksi ja pohdiskelee mitä nimiä lapsilleen antaisi. Monet antaa niitä nimiä sitten nukeilleen jne. Muistatko mistä nimistä sinä silloin pidit? Pidätkö vielä samoista nimistä ja voisitko kuvitella antavasi niitä nimiä ihan oikeasti lapsillesi?
Mä pidin pojannimestä Nikolas ja minusta se on vieläkin kiva nimi, mutta ei niin kiva, että edes harkitsisin antavani sitä lapselle. Kaikkein kauneimman nukkeni nimesin Aneteksi ja vannoin, että jos minulle joskus tyttö syntyy, niin hänestä tulee Anette. Ja Aneten siskoista tulee Janette (huom. Anette ja Janette...), Rosette, Lisette ja Susette (se suklaavanukas, jota ainakin joskus myytiin) :D Nyt aikuisena olen vakavasti allerginen -ette -nimille :DD
Oi niitä aikoja... Suurimman osan listoista varmaan murrosikäisenä tuhosin mutta muistan, että ne vilisivät " hienoja" nimiä: Aleksandra, Vilhelmiina, Katariina, Annastiina, Viliina, Emilia, Vilma, Karoliina jne. Tyttöjen nimet olivat siis pääasissa pitkiä ja silloin epätavallisia.
- Omat tyttöni ovat Ida ja Bea (toiset nimet kyllä -liina päätteiset.... ;) )
Poikien nimistä muistan ainakin seuraavat nimet: Otto, Benjamin, Eemeli, Sebastian, Lauri, Matias, Miika, Miikkael, Joona, Jonne, Joni, Valtteri, Vili, Rasmus, Roope, Kaspian ja Marius.
- ja meiltä löytyy pojat Mio ja Joa (myös heidän toiset nimet löytyvät " vanhoista" suosikeistani)
Monia nimikirjoja aikoinaan luin ja kirjoittelin tosiaan pitkiä listoja nimiyhdistelmisä (2-3 nimeä). Niistä suurin osa on kyllä sellaisia, että en niitä lapsilleni olisi kuitenkaan antanut. Mutta olisihan ne ollut ihan hyvä säilyttää vaikka vain muistoksi...
Parhaillaan mietitään nimivaihtoehtoja heinäkuussa syntyvälle vauvalle, joten tulee täällä nimipalstalla välillä käytyä etsimässä vaihtoehtoja. =)