Kotiin tunkeutuminen jättää yleensä jälkiä, lukkoasiantuntija sanoo
Kommentit (86)
Mulla tuli kerran taloyhtiön huoltomies joka pyörii talon muiden kyylien kanssa. Koputti ensin oveen, esitin että en ole kotona, jonka jälkeen aukas vaan omilla avaimilla oven. Juoksin itse ovelle ja kysyin että mitä sinä oikein teet? Huoltomies vastasi että minulla on kuulemma ikkuna rikki, joku oli soittanut hänelle että hänen täytyy käydä katsomassa (joku näistä kyylistä). Sanoin että ei minulla mitään ikkunaa ole rikki, hän lähti pois :D Sen jälkeen lähetin aika vihaisen viestin isännöitsijälle, joka pahoitteli toimintaa. Tuskin huoltomies siitä kumminkaan mitään kuittia sai, koska he kaikki kuuluvat samaan kyylä porukkaan ja minä olin se ulkopuolinen talossa.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Tyypit unohtavat vetää vessan, niin johtopäätös on että venäläinen on käynyt täällä paskalla. :D
Joskus voi tulla myös sellainen kakka, joka ei suostukaan menemään viemäriin yhdellä nykäisyllä.
Olisko näillä niitä hienoja koodilukkoja, ei ehkä paljonkaan tarvitse nähdä vaivaa, jos vain seuraa vaikka kiikarilla, mitä siihen ovelle naputellaan.
Nehä itsekin ottavat data-yhteyden kotiin ja laittavat etänä kaurapuuron kiehumaan.
Niitähän kehuttiin ÄLYkodeiksi.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä huolto aukoo ovia käteisellä ja pimeästi. Mihinkään ei jää jälkiä koska huoltoukko haluaa pitää pimeän tulonsa itse.
Huollolla ei ole avainta varmuuslukkoon.
Päätelty näin, taviksen ei kannata ajatella kuin vain puhelimet ym. tärkeät lukkojen taakse. Kaksi kertaa tapahtunut elämässä, maksoin toisen tekemään puhelinlaskua. Todella kaikki eivät uskoneet vaikka puhuin totta.
En tunne mekaanisia lukkoja, mutta kun ottaa huomioon mitä teknologia nykyään mahdollistaa, niin pidän epätodennäköisenä etteikö valtiollisella toimijalla olisi resursseja kehittää keinoja avata metallinpalalla lukittu ovi.
Taloyhtiön edustajat näyttävät pääsevän itse aina sisään jos ja kun ei käytä turvalukkoa. Käyvät aina välillä katselemassa ja remontoimassa parvekkeita, ilmanvaihtoa, lämmitystä, ikkunoita, vesikalusteita yms. taloyhtiön hallintaan kuuluvaa omaisuutta. Samoin posti näyttää tulevan postiluukusta vaikka alaovi on kiinni. Kaipa noista joku käy vessassakin jos hätä yllättää. Esim. Ibs on sellainen sairaus, että vessaan pitää päästä heti.
Vierailija kirjoitti:
Taloyhtiön edustajat näyttävät pääsevän itse aina sisään jos ja kun ei käytä turvalukkoa. Käyvät aina välillä katselemassa ja remontoimassa parvekkeita, ilmanvaihtoa, lämmitystä, ikkunoita, vesikalusteita yms. taloyhtiön hallintaan kuuluvaa omaisuutta. Samoin posti näyttää tulevan postiluukusta vaikka alaovi on kiinni. Kaipa noista joku käy vessassakin jos hätä yllättää. Esim. Ibs on sellainen sairaus, että vessaan pitää päästä heti.
Joo. Postinjakaja murtautuu asuntoihin, kun on pakko päästä nopeasti vessaan. :D
Kyllä ihmiset on sitten tyhmiä.
Väärin. Takalukko pitää lukita myös silloin kun lähtee lyhyeksi aikaa pois. Jos käyt kaupassa, pyöräkellarissa, lenkillä tai baarissa niin silloinkin takalukko pitää lukita. Takalukko pitää lukita AINA. Vaikka olisit vain minuutin pois, 15 minuuttia, puoli tuntia, 2 tuntia tai puolikkaan päivän pois niin se pitää lukita. Aina. Takalukon avainta EI pidä antaa huoltoyhtiölle.
Helsingissä ainakin Postin työntekijä, joka alihankintana jakoi Hesareita yritti murtautua asuntoihin. Aamuisin.
Murtautuja voi tulla minä aikana vain. Aamulla kun lähdet töihin, keskipäivällä tai klo 16.30 kun ajattelee, että et ole vielä ehtinyt töistä kotiin. Yöllä kun ajattelee, että olet lähtenyt bilettämään baariin ja ketään ei ole kotona. Viikonloppuisin, arkena, milloin vain. Keskellä kirkasta päivää, yön hämärässä. Koska vaan. Turvalukko pitää AINA kun poistut ulos olla lukittuna. Eihän siitä mitään hyötyä muuten ole. Ei sitä kannata pelkäksi koristeeksi ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla tuli kerran taloyhtiön huoltomies joka pyörii talon muiden kyylien kanssa. Koputti ensin oveen, esitin että en ole kotona, jonka jälkeen aukas vaan omilla avaimilla oven. Juoksin itse ovelle ja kysyin että mitä sinä oikein teet? Huoltomies vastasi että minulla on kuulemma ikkuna rikki, joku oli soittanut hänelle että hänen täytyy käydä katsomassa (joku näistä kyylistä). Sanoin että ei minulla mitään ikkunaa ole rikki, hän lähti pois :D Sen jälkeen lähetin aika vihaisen viestin isännöitsijälle, joka pahoitteli toimintaa. Tuskin huoltomies siitä kumminkaan mitään kuittia sai, koska he kaikki kuuluvat samaan kyylä porukkaan ja minä olin se ulkopuolinen talossa.
Olen asunut useissa eri taloyhtiöissä, joissa on ollut eri huoltoyhtiöt. Vastaan on tullut rehellisen oloisia huoltomiehiä, mutta epärehellisiä ja rikollisia huoltomiehiä kaiken kaikkiaan kolme. Yhdellä paikkakunnalla, samalla alueella jossa asuin työskenteli kaksi epärehellistä/rikollista huoltomiestä. Ominpäin kävivät minun ja muiden ihmisten asunnoissa yleisavaimella useita kertoja. Käyntien tarkoitusperät ei liittynyt huoltomiesten työhön.
Vierailija kirjoitti:
En tunne mekaanisia lukkoja, mutta kun ottaa huomioon mitä teknologia nykyään mahdollistaa, niin pidän epätodennäköisenä etteikö valtiollisella toimijalla olisi resursseja kehittää keinoja avata metallinpalalla lukittu ovi.
Metallinpalasta jää oven karmeihin jälki mikäli turvalukko on päällä ja väkivalloin yrittää kiskoa ovea auki eikä ovi aukene turvalukon takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ettekö ole tienneet tuollaista tapahtuneen aikaisemminkin? Erilaisille Venäjäkriitikoille? Niistä on ollut puhe aikaisemminkin. Jätetty selkeämpiä merkkejä.
Tuota tapahtuu Venäjällä, tuskin täällä isommin. Millainen agentti jättää DNA:sa suomalaispoliitikon paskahuussiin?
Sellainen joka haluaa jättää merkin käynnistää. Suomessa voisi Kenen tahansa kimppuun käydä, jos halutaan. Ei meillä ole ketään niin suojattu. Mutta Venäjällä on aina ollut outoja tapoja vaikuttaa. Ja jos katsotaan vaikka Anoa. En usko, että hän on itse keksinyt kaikki kertomansa asiat. Joku vaikuttaa häneen. Onko raha vai pelko. Ja hän tekee omituista vaikutistyötä. Täältä katsottuna omituista. Ja ikkunasta pudonneet. Jokainen tietää, että se on merkki. Ei mikään naamioitu kuolema, vaan annettu merkki.
No sellainen agentti ei sitten jatkossa ulkomailla toimi. Ymmärtävät kuitenkin varjella Putinin pökäleitä, ettei saada DNA:ta talteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai se jättää. Tämä on aivan psykoosin huuruista selittelyä että Puuttin on käynyt vessassa kun herrat on menneet eduskuntaan 😃
Persut rakastaa verbiä tunkeutua. Johtunee niiden raiskausharrastuksesta.
Asuntoihin on menty avaimilla, jotka saa helposti menemällä duuniin kiinteistönhuoltoyhtiöön tai tilaamalla huollon äijän avaamaan ovet. Siihen riittävät väärennetyt henkkarit ja käteinen. Vain nimen tarvitsee täsmätä.
Ja: talon kiinteistönhuollon puhelinnumero on siinä ovessa. Kun tiedät kenen kämppään haluat mennä, hommaat henkkarit joissa on sen henkilön nimi. Soitat huoltoon ja sanot, että jäi avaimet sisälle. Maksat. Olet asunnossa, sonnit pönttöön ja poistut.
Toinen vaihtoehto on että kävijä on kiinteistönhuollon työntekijä.
Veikkaan että asunnoissa kävijät on vain kyrpiintyneitä kansalaisia. En toki voi varmasti tietää mutta tämä nyt tuli mieleen ja on se todennäköisin skenaario
Kyrpiintyneet kansalaiset poistäisi paikat palasiksi ja pöllisi jotain. Tämä käyntivyyhti on hienostuneempaa, muistuttelua että et ole turvassa, jos teet vääriä päätöksiä.
Ja kun kerran puhut persujen raiskausharrastuksesta, niin miksi sitten et puhu mammujen vastaavasta? Tilastojen mukaan he johtaa reilusti vassarinarkkareita, jotka ihonvärinsä avulla aina teeskentelee olevansa persuja. Oikeat persut on jossain kaukana takana.
Demareitten joukoissahan niitä m muuttajia juuri on, ovat syytteitäkin saanet. Kumma kun niistä olla niin hiljaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai se jättää. Tämä on aivan psykoosin huuruista selittelyä että Puuttin on käynyt vessassa kun herrat on menneet eduskuntaan 😃
Ryssätrolli ensimmäisenä valehtelemassa, että ei ole murtauduttu ja jos onkin niin ei ainakaan ryssäagentti 😃😃😃😃😃😃😃
Tyypillisin tapa mennä jonkun asuntoon on käyttää avaimia. Älylukot ovat edelleenkin harvinaisia ja avaimia pyörii sekä postinjakajilla että huoltoyhtiöissä pilvin pimein, eikä niitä vahdita mitenkään. Muillakin voi olla motiiveja härnätä edustajia kuin Venäjällä.
Miten typerä olet? Heti menet lankaan ja panikoit.
Älyavaimista:
”Veljeskolmikko keksi, miten eräitä Abloyn valmistamia ja myymiä lukkoja saisi avattua niiden omalla avaimella ohittamalla sähköisen puolen. He kuvasivat videoita, joissa avasivat lukot murtojälkiä jättämättä. Näiden videoiden avulla he yrittivät kaupata keksintöään Abloylle, joka voisi näin huomioida turvallisuuspuutteet. Veljeksillä on taustaa lukkoalalta.”
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/c1ff836c-6d92-4de0-8b32-0a8297ddfa0e
Yleensä jättää, mutta luuletko että valtiolliset toimijat ovat peukku-reiskan tasoisia tiirikoijia ilman parhaimpia apuvälineitä?
Jos uusimmat autot pystytään varastamaan ilman jäkiä, miten tiedustelupalvelut ei saisi yhtä mekaanista lukkoa auki?
kukaan naapureistakaan ei ole nähnyt tai kuullut mitään kun joku murjasee paskan seinän takana lisäksi nykyaikana jokapaikassa olevat valvonta ym kamerat ovat olleet tietenkin pimeinä silläaikaa samallatapaa kuin epsteinin kuoleman aikaan vankilassa?
Niinpä. Ennen kuin Valio lopetti viennin viennin ja liiketoiminnan Venäjälle, Valion Venäjän-liikevaihto oli noin 87 miljoonaa euroa vuodessa.