Jyskin pussilakanoista puuttuu ne käsireiät yläosasta
Ostin Jyskistä parit pussilakanat ja kotona sitten huomasin, että niistä puuttuu kokonaan ne käsiä varten olevat reiät, joista saa peiton kulmat aseteltua kohdalleen.
Aiemmin ostamissani on ne reiät olleet. Mikähän järki tuokin oli pilata? Muutos takapajuisempaan suuntaan.
Sinnekö joudun nyt pussilakanan sisään sukeltamaan koko ukko, että saan ne peiton kulmat kunnolla aseteltua perille asti?
Kommentit (71)
Rumia sellaiset, joissa reiät. Yön aikanakin lerpattavat eikä peiton korjaaminen/vetäminen ole helppoa. Oikealla pujotustekniikalla petaus nopeampaa kuin reiällisiin pussilakanoihin. Jos peite sisällä on valunut yön aikana, niin korjaus käy aamulla nopeasti kun pussin jalkopäähän pudistaa tyhjää tilaa. Olen joutunut joissain pussilakanoissa ompelemaan rei'ät kiinni.
Ovatko laittaneet nappikiinnityksen? Juu Keski-Euroopassa napeilla sömömistä, hitsi.
Toinen on vetoketju pertsk. kun se ei toimi.
SIellä alaosassa on reikä. Otat kiinni täkin alaosasta ja pussilakanan alaosasta: asetat sen täkin alaosasn suurinpiirtein siihen kohtaan missä se on, kun täkin yläosa osuu pussilakanan yläosa saumoihin (kokemus opettaa minkä verran ns. ylimääräistä kangasta omassa pussilakanassasi on (pussilakanat ovat hyvin usein pidemmät kuin täkit)). Sitten, kun snulla on hyvä ote koko helahoidosta, nostat kätesi ylös ja ravstat vähän sitä koko pakettia: kas: yöllä valunut täkki valuu takaisin oikealle paikalleen. Sitten van petaat sängyn ja jatkat elämääsi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reiät kulmissa on turhat. Peräreikä riittää. Käännä pussi nurinpäin ja työnnä kädet peräreiästä nurkkiin, tartu täkin kulmista lakanaksnkssnnläpinja vedä pussi täkin päälle oikeinpäin. Toimin samoin myös kulmareiällisten pussilakanien kanssa, tämä on helpompi tapa varsinkin kun pesee ja viikkaa pussit nurinpäin koska silleen ne kuitenkin kääntyy kun täkki ulostetaan pussista.
Peitto valuu, sitä joutuu kohentamaan välillä.
Vielä hirveämpi vaihtoehto tuossa on se, että pussilakanan alapäässä on nappi- tai vetskarikiinnitys. Peitto ei valu edes ulos pussista vaan jää syltyksi sinne alapäähän.
No niissä ostamissani on vetoketjut alhaalla. Mutta ei kai niitä pakko ole kiinni laittaa.
Olisivat tekovaiheessa säästäneet jättämällä vetoketjun pois ja yläosasta olisivat jättäneet pari pätkää ompelematta..
Miten te kykenette selvitymään mistään elämän asioissa? Ihmisiä kuolee sodissa, lapsia kuolee nälkään ja "uuh tässä pussilakanassa ei ole reikiä".
Aika monista muistakin puuttu, esim. ikean pussilakanoista. Taitaa olla, mitä halvempi, sitä simppelimpi eli aukottomat on valmistettu halvemmalla. Mutta i noi haittaa, ihan hyvin sen peiton saa sinne ilman niitä pikkuaukkojakin.
Suomalaiset standardikokoiset vuodevaatteet ovat sängyissä rumia. Muualla maailmassa sekä peitot että tyynyt ostetaan sängyn koon mukaan, jolloin sänky näyttää paljon tyylikkäämmältä. Meillä esim. 180 cm leveässä sängyssä peitto on 260x240 cm ja tyynyt 50x90 cm. Pienemmät näyttäisivät typeriltä. Eikä niitä rumia reikiä mihinkään tarvita. Laadukkaat vuodevaatteet takaavat sen, että kaikki pysyy paikoillaan levottomankin nukkujan ollessa kyseessä.
Ei arvii, kun se pussilakan puetaan nurinpäin sen peiton päälke eli levitä pussilakana sängylle nurin päin ja peitto siihen päälle ja sitten rullaat sen peiton sinne sisälle ja kas pussilakana on oikein päin ja peitto siellä sisällä
Minä nukun yöyt ulkona, havut peittona, kuuntelen susien ulvontaa ja majavien ...
Minä olen joutunut leikkaamaan pois ne vetskarit. Tosi hankalia pesussa ja viikatessa kaappiin.
ratko ompeleet siististi halutun kokoisen reiän matkalta, niin kangas pysyy ehjänä eikä ala purkautumaan
Vierailija kirjoitti:
Halvalla kun tehdään niin työvaiheet minimoidaan. Muutan sentin säästön takia.
Ei, vaan kukaan muu kuin suomalainen ei halua niutä reikiä, vaan kauniin ehyen pussilakanan. Jalkopäässä vetoketju. Mitään reikiä tai nappeja ei haluta.
- ja kas, ei tarvii asetella ollenkaan sängyn päälle vaan vetää vain peitto pussilakanakulmistaan sisään.
sellaset pussilakanat, missä vain sivussa iso halkio ei toimi,eli peitto laitettava sivuttain
Vierailija kirjoitti:
Minä olen joutunut leikkaamaan pois ne vetskarit. Tosi hankalia pesussa ja viikatessa kaappiin.
Mulla ei muita ole ollutkaan luin vetskarillisia ja ilman käsireikiä, jo 25 vuotta. Muita en edes huolisi enää.
Takaisin luontooooooooon ketoo laulukin näin ja minä, unohtakaa höpötykset ja menkää ulos.Luonto antaa elämyksen ei kuutiotalo vessa fukin pöntön vetäminen keskiyöllä...........haahaa no ei pakolla.
Vierailija kirjoitti:
Joo, ihan kauheeta. Taitaa olla vain Suomessa näitä reikiä. Ihan kuin ei ilman muuten osaisi pussilakanaa vaihtaa, voi voi. Olen ollut ilman jo neljännesvuosisadan ja hyvin vaihtuu. Se mitä ei suomilakanoissa ole, on nämä alareikänapit. Ne vasta onkin hyvä keksintö.
Minun kotimaisissa pussilakanoissa on sekä käsiaukot että alareunanapit. Käytännöllisiä molemmat.
Kyllä sen sinne saa, mutta joutuu vähän töitä tekemään. Juurikin niin, että käännät pussilakanan väärin päin ja laitat yläkulmista peiton reunat reunoihin. Sitten vaan ravistelet sitä ja käännät sitä sitten kun ei enää käänny
Nussilakanat on mulla historiaa enkä entistä riemua tuntea saa.
Ainakin tarjouksessa olleet NELL satiinipussilakanat oli siis reiättömät. Muista en tiedä.