Joko olet aloittanut jouluvalmistelut
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Joo, varailen juuri matkaani joulun ajaksi.
Oho, kysyin minne, niin kommenttisi on ilmoitettu?
Kohta alkaa joulumusiikki raikua marketeissa.
En ole lahjoja vielä miettinyt, mutta olen jo vähän suunnitellut mitä leivon joulua odotellessani, siis ihan itselleni. Olen tänä vuonna lopettanut makeansyönnin käytännössä kokonaan, mutta jonkun joulukakun aion kyllä leipoa ja syödä, ehkä sen taatelikakun sitten, sekä pienen erän paistan joulutorttuja.
Olen jouluihmisenä äärimmäisen perinteinen. Minulle joulutunnelma syntyy siitä että samat jo lapsuudesta tutut joulun tuoksut, maut ja laulut yms. toistuvat.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Pari uutta tonttua ostin tänään, en kyllä esille laita niitä vielä. Enkä joulusta ja sen vietosta tiedä, voi olla että menee sairaalassa tai sitten loppu raskauden tuskissa tai tuoreen vauvan kanssa.
Kohta rupee tontut kurkkimaan ikkunoista.
En itse mutta naapurit ovat laittaneet ensimmäiset jouluvalot ulos, voi vtu näitä kiihkoilijoita 🤮
Mietin voisiko jo laittaa kaamosvalot ikkunaan.
Vierailija kirjoitti:
Peilistä kurkki tonttu 24-7-365
Joulupiparit tuli ostettua jo keväällä. Olisi toki jo syöty muuten mutta kyllästyin pipareihin ja kekseihin joten siellä ne ovat kaapin päällä. Näköjään ovat sitten joulupipareita jos muistan ne jouluna.
Vierailija kirjoitti:
Höh, tontut tarkkailee koko vuoden, ei auta jos olet loka-, marras- ja joulukuun kiltisti, pitää olla koko vuosi! Tänä vuonna kansanedustajat joutuivat erikoistarkkailuun, ovat sen verran tuhmia olleet.
Vierailija kirjoitti:
En itse mutta naapurit ovat laittaneet ensimmäiset jouluvalot ulos, voi vtu näitä kiihkoilijoita 🤮
Meilläkin on jo. Asutaan maalla, pilkkopimeää jo puoli kahdeksan jälkeen, kiva kun näkyy vähän valoja.
Ei tarvitse, kun kaikki jouluun liittyvä on ollut paikallaan vuodesta 2005 ja lahjoja ostan vain itselleni.
Vierailija kirjoitti:
Jouluvalot? Vai ihan vain valot mitkä ovatkin ihanat ja tunnelmalliset syksyn pimeydessä? Mikä ero on olevinaan ulkovaloilla/sisutusvaloilla ja jouluvaloilla?
Vierailija kirjoitti:
Mietin voisiko jo laittaa kaamosvalot ikkunaan.
Minä aktivoin (pistän töpselin seinää) kukkavalon ja säädän ajastuksen. Vielä ehkä odotan kynttilöiden kanssa että paristot kestävät joulun yli. Kaksi kynttilää ovat kyllä palaneet viime joulusta asti 8 tuntia päivässä, sammuivat vasta tällä viikolla, jotain maanantaikappaleita noiden paristot?
Ulkovalot ovat valosaastetta, katselen mieluummin tähtitaivasta kuin naapurien valoja. Paitsi etten näe tähtiä valosaasteelta :(
Joo, varailen juuri matkaani joulun ajaksi.