IS: Teinin muistikuvat taksikyydistä: "oh my god, eilen oli niin outoo"
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012313711.html
-mistä nuoret olivat saaneet alkoholin/muun päihteen?
-mitä 15-vuotiaat nuoret tekevät päihtyneenä jonkun aikuisen juhlissa?
-mikä taksi vie 20€:lla Vantaalta Kamppiin tai Lauttasaareen? Kyseessä voi olla vain joku höpöhöpötaksi kuten Bolt tai Über.
Joo, ymmärrän, että kuljettaja on saanut teoistaan tuomion, mutta jutun taustalla on niin monta rikosta, että väistämättä herää kysymys, miksi niistä ei ole tehty rikostutkintaa ja rapsahtanut tuomioita.
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri tämän takia en käytä taksia nykyisin. En halua m. muuttajan kuljettamaan taksiin.
Sama. Olkoon mitä rasismia tahansa, mutta haluan päästä määränpäähäni ilman, että tarvitsee miettiä raiskauksen mahdollisuutta.
Onkohan uutisoitu yhtäkään todellista raiskausta taksikuskeihin liittyen? Tässä tapauksessa: "Toisen tytön mukaan hänen ystävänsä ehdotti sitten jotain muuta maksutapaa, johon kuski oli suostunut.". Käsitteellä "raiskaus" ei enää ole mitään merkitystä todellisessa elämässä siitä on tehty feministeille lyömäase.
Jos aikuinen köyrii 16v nuoremman kanssa se on automaattisesti lapsenraiskaus, vaikka se alaikäinen kiimassa kinuaisi kalua. Vastuu kieltäytymisestä on aikuisella.
Niin juuri, automaattisanalla "raiskaus" ei ole mitään todellista merkitystä.
Insinööriltä/Lääkäriltä loppunu vissii työt kun pitänyt taksia alkaa ajamaan. No ehkäpä seuraavat kymmenet tuhannet somalit saisivat sitten niitä lääkärintöitä niin ei tarvitse lukea tällaisia uutisia.
Vierailija kirjoitti:
Ensin rikastetaan päihtyneenä taksissa.
Sitten taksikuski soittaa perään, pyytää tapaamaan, mennään päihtyneenä tapaamaan taksikuskia ja rikastutaan taas.
Oikeasti mikä nuoria vaivaa, itsesuojeluvaisto totaalinen nolla.
Nämä olivat käytännössä lapsia. Se mikä nuoria vaivaa on nuoruuden tyhmyys, tehdään kaikenlaista kun ei ymmärretä vaaroja ja seurauksia. Harva 15 v tyttö osaa vielä pelätä kaikkia vieraita miehiä ja huomio voi olla aluksi jopa imartelevaa. Se kuuluu tuohon ikävaiheeseen. Pojatkin tekevät kaikenlaista jossa loukkaantuvat pahastikin tuossa iässä.
Itse olen teini- ikäisten tyttöjen äiti jotka eivät kyllä käytä alkoholia. Mutta joudun kyllä usein miettimään mitä varoittelee ja mistä kun herkempi tytöistä ahdistuu ja pelkää montaa asiaa jo nyt. Tytöilläkin tulee olla oikeus kasvaa rauhassa aikuisiksi ilman jatkuvaa pelkoa miehiä kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen teini- ikäisten tyttöjen äiti jotka eivät kyllä käytä alkoholia. Mutta joudun kyllä usein miettimään mitä varoittelee ja mistä kun herkempi tytöistä ahdistuu ja pelkää montaa asiaa jo nyt. Tytöilläkin tulee olla oikeus kasvaa rauhassa aikuisiksi ilman jatkuvaa pelkoa miehiä kohtaan.
No toisaalta fakta on, että osa miehistä haluaa tehdä pahaa ja on tärkeää osata suojata itseään. Fiksu vanhempi varoittaa tästä lapsiaan yleistämättä sitä tietenkään kaikkia miehiä koskevaksi.
Vierailija kirjoitti:
Hmm, muistuipa mieleeni kultaiselta kasarilta taksimatka Konalasta Karkkilaan. Keskellä kirkasta päivää. Olin töissä Haagassa ja tulin kesken päivän kipeäksi ja sain luvan lähteä kotiin. Ensin jollain bussilla Konalaan ja siellä odottelin bussia Karkkilan suuntaan. Odotusaika oli yli puoli tuntia ja päätin kokeilla josko liftillä tärppäisi nopeammin.... Ja tärppäsi saman tien. Taksi pysähtyi kohdalle, vähän kyllä ihmettelin kun kuski kysyi mihin olen menossa ja silti otti kyytiin.
Vähän ennen Karkkilaan kuski alkoi vonkaanaan maksua luonnossa. Ja kun en suostunut sai herra melkoisen raivokohtauksen, minun olisi pitänyt olla tulematta kyytiin jos en ole valmis "maksamaan". Hänellä on kuulemma jäänyt paljon rahaa tienaamatta sillä aikaa kun kuskaa mua ilmaiseksi. Olin aivan järkyttynyt ja paniikissa. Sanoin että en sua tilannut vaan liftasin ja lisäksi oon kipeä enkä kyllä muutenkaan harrasta ko maksutapaa. Mietin vaan että kohta se varmaan kääntyy jollekin sivutielle tms. Muistaakseni olin 18 vuotta silloin ja se kuski oli varmaan nelikymppinen, pikkuisen pyylevä ja muutenkin ällöttävä! Yök! Jutteli jotain pikkuhärskejä juttuja ym.
Oon elämäni aikana liftannut todella paljon ja koskaan ei ole ollut mitään ongelmia. Tämä oli ainoa ja kyseessä oli ainoa ammatikseen ihmisiä kuljettava henkilö. Ja ihan suomalainen.
Jos taksimatka maksaa 20€, yhdyntä 200€, kumpi jää velkaa, asiakas vai taksikuski?
Boltilla itse pääsin 5 eurolla Länsiterminaalista Myyrmäkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No toisaalta fakta on, että osa miehistä haluaa tehdä pahaa ja on tärkeää osata suojata itseään. Fiksu vanhempi varoittaa tästä lapsiaan yleistämättä sitä tietenkään kaikkia miehiä koskevaksi.
Mistä poikia varoitetaan?
Me asumme Helsingissä joten en voi tyttöjäni varoittaa pelkäämään kaikkia ulkomaalaisia miehiä kun liikkuvat yksinään bussilla jne.
Joutuvatko pojatkin olemaan varuillaan koko ajan?
Turvallisempaa on opettaa vältrelemään tilanteita joissa on vieraita miehiä, ocat he sitten ulkomaalaisia tai suomalaisia.
Lapsitytöt surfflailee taksilla humalssa. Näinko kotona opetettu? Osaavat tarjota ns- vaihtoehtoista lähimaksamista. No etnisen taustan omaava on innokas tarttumaan moiseen.
Eikö vastuullinen kuljettaja vie pikkuneidit päihtyneen tilansakin vuoksi poliisiasemalle. Kertoo neidoista itsestään paljon sekä millaisesta kodista. Hyvin tajuavat jo sex-päälle- ei noita ei väksin hoidella- eli jokin pikkulapsen ymmärtämättömyys---eli jokin vastuu noillakin itsellään- kun maailma on vaarallinen-- osaavat jotenkin suojata itsensä-eikä altistaa vaaroille- ja vihjailut maksutavoista- ei liene ihan kokemattoman pirpanan puhetta. molemmissa syy ja vanhemmissa syy. kaikille kolmelle tuomiot.
Vierailija kirjoitti:
Olipas taas yllatys:D
ULLATUS KUTEN NYKYISIN KERROTAAN.
Vierailija kirjoitti:
Lapsitytöt surfflailee taksilla humalssa. Näinko kotona opetettu? Osaavat tarjota ns- vaihtoehtoista lähimaksamista. No etnisen taustan omaava on innokas tarttumaan moiseen.
Eikö vastuullinen kuljettaja vie pikkuneidit päihtyneen tilansakin vuoksi poliisiasemalle. Kertoo neidoista itsestään paljon sekä millaisesta kodista. Hyvin tajuavat jo sex-päälle- ei noita ei väksin hoidella- eli jokin pikkulapsen ymmärtämättömyys---eli jokin vastuu noillakin itsellään- kun maailma on vaarallinen-- osaavat jotenkin suojata itsensä-eikä altistaa vaaroille- ja vihjailut maksutavoista- ei liene ihan kokemattoman pirpanan puhetta. molemmissa syy ja vanhemmissa syy. kaikille kolmelle tuomiot.
Ammattimiesten taso on laskenut tasolle amatimies.
Vierailija kirjoitti:
"Toisen tytön mukaan hänen ystävänsä ehdotti sitten jotain muuta maksutapaa, johon kuski oli suostunut."
Mikä sitä tyttöä vaivasi, että tällaista ehdotti? Toki ala-ikäinen ja päihtynyt mutta miksi edes tällaista osasi ehdottaa ja toteuttaa? Ja miksi kaveri ei repinyt pois autosta, että et varmasti tällaista tee?
Paljon avoimia kysymyksiä, joista kuskin teot kaikista selvimpiä ja tuomittavia.
Joka taksiin pitäisi saada pakolliseksi kamerat.
niissä onkin, ollut monta vuotta , ovatko pois päältä. ennen valvottiin kuljettajan turvaa, röstöt, väkivalta. silloin korostettiin tarkkaan kuka hallinnoi tallennetta- taksikeskus ,valvoma, vartiointiliike ja korostettiin- takapenkki on kotirauhansuojaamaa aluetta. eli yksityis turvattu. mm pariskunta suutelee, henkilö puhuu puhelua jne vaihtaa vaikka puseroa. tarkkaa hävittämistä tallenteista ellei mitään ikävää sattunut. ja kuljettajalla vaitiolovelvollisuus. herrasmismäisyys taata, että esim. yksinäinen nainenkaan- toki ei mieskään esim päihtyneenä jää oman onnensa nojaan pakkaseen tai altistu rikokselle. jopa kotiovelle sallittiin saattamine.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaha, se perussetti syyllistää uhria.
Teini ehdotti itse poskihoitoa maksuksi. Hän ei ole uhri.
aikuisen pitää aina kieltäytyä vaikka alle 16 aukinaisena levällään.. lapset kuljetaan aina jos vieläpä humalassa poliisilaitokselle ja sosiaalit paikalle.
mutta joo ne mitä nytkin pidetään niin lapsena- ovat jo ihan valmiita horoi, temput hallussa ja just noin osaa tarjota- juomaa, röökii, kyytii- hieno tulevaisuus " pikkutytöillä"
voiko laki enää olla tätä päivää ikärajoiltaan. jutu liikkuu 13v oliko a vai b viikonloppuna- ... no vaikka teot prostun, kai se henkisen iän vuoksi on noi ikärajat.
onnea vaan gimmoille tulevaan elämään- ja on taksijätkä ihan tiilen sisään vietävä sekin. huostaanotto ja ns vanhempien irvikuvat linnaan myös.
Me kakarana ostettiin kaljaa itse. Löyhemmistä kaupoista. "kaikki" tiesi yhden paikan. Mutta siitä ei puhuttu.
Jos viina tarvi, niin oli isommat sisarukset. Ja joillain ihan vanhemmat. Ja jotkut tunsi sitten trokareita tuolta etelänaapurista. Niiltä sai lähinnä Pirtua ja tupakkaa. Ja myös pilveä. Pilvet tosin pääasiassa tuli eri kavereilta.
Näin siis 90 luvun teinit päihty. Ihan landella vielä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaha, se perussetti syyllistää uhria.
Teini ehdotti itse poskihoitoa maksuksi. Hän ei ole uhri.
aikuisen pitää aina kieltäytyä vaikka alle 16 aukinaisena levällään.. lapset kuljetaan aina jos vieläpä humalassa poliisilaitokselle ja sosiaalit paikalle.
mutta joo ne mitä nytkin pidetään niin lapsena- ovat jo ihan valmiita horoi, temput hallussa ja just noin osaa tarjota- juomaa, röökii, kyytii- hieno tulevaisuus " pikkutytöillä"
voiko laki enää olla tätä päivää ikärajoiltaan. jutu liikkuu 13v oliko a vai b viikonloppuna- ... no vaikka teot prostun, kai se henkisen iän vuoksi on noi ikärajat.
onnea vaan gimmoille tulevaan elämään- ja on taksijätkä ihan tiilen sisään vietävä sekin. huostaanotto ja ns vanhempien irvikuvat linnaan myös.
Mitään järkisyytä ei ole evätä alle 16v ikäisiltä naisilta oikeutta toteuttaa seksuaalisuuttaan haluamallaan tavalla. Tämä on vain feministien ylläpitämä vaatimus, näin vanhat naiset saavat hieman lisäarvoa parisuhdemarkkinoilla, kun nuoret naiset sieltä pidetään pois lain voimalla.
Ennenvanhaan, kun ei ollut luotettavia ehkäisymenetelmiä, oli todellista syytä nuorten naisten syrjimiselle seksuaalisella elämänalueella, he saattoivat tulla raskaaksi rakastelemisen seurauksena, se oli tuolloin sosiaalisesti ongelmallinen tilanne etenkin alle 13v ikäisille naisille. Nykyisin on paljon teiniäitejä.
Vierailija kirjoitti:
Ja siinä, että bj toimii maksuvälineenä, ei ole mitään uutta. Ei edes siinä, että alaikäinen käyttää sitä maksuvälineenä. Kyllä ihan jo viime vuosituhannella oli helpoin tapa saada kyyti kotiin tai haut maksettua.
Älä viitsi valehdella. Kaikki tietää mikä on muuttunut ja miksi.
HÄH ! Toimiiko se puunaamainen ministeri taksikuskinakin ?
Vierailija kirjoitti:
"Toisen tytön mukaan hänen ystävänsä ehdotti sitten jotain muuta maksutapaa, johon kuski oli suostunut."
Mikä sitä tyttöä vaivasi, että tällaista ehdotti? Toki ala-ikäinen ja päihtynyt mutta miksi edes tällaista osasi ehdottaa ja toteuttaa? Ja miksi kaveri ei repinyt pois autosta, että et varmasti tällaista tee?
Paljon avoimia kysymyksiä, joista kuskin teot kaikista selvimpiä ja tuomittavia.
Joka taksiin pitäisi saada pakolliseksi kamerat.
Kyllä sinäkin sen BJ:n teet ettei vaan henki lähde!
Etenkin jos ei ole syytä olettaa että tarjoaja on alle 18.