Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita joita ei kiinnosta tämä maailma enää? Joko haluaa kadota täysin peleihin, viihdykkeisiin ja roskaruokaan - tai luontoon, yksin, ilman

Vierailija
01.10.2026 |

Tai luonnon rauhaan ilman ärsykkeitä. Kasvattaa juureksia, kasviksia, olla luonnossa ja pyydystää kalaa. Olisi oma mökki, järvi lähellä ja voisi keskittyä täysin omaan elämään siellä. 

Tämä nykyaika on yksinkertaisesti todella erikoista, niin keinotekoista ja kuvottavaa. Ei minun pääni ainakaan tällaista kestä enkä lue edes uutisia. Tämä koko tunnelma ja ympäristö on vain jo niin kamalaa, että joko haluan kadota jonnekin täysin omaan maailmaani tai luontoon. Jotain absrudimpaa on tulossa ja se ei minua kiinnosta. 

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä tuo avauksen hippimeininki kiinnosta yhtään.

Vierailija
22/31 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haaveilen salaa elämisestä työelämän ulkopuolella syrjässä, jossa voisin lämmittää kotini itse tekemilläni puilla. Melko vaatimattomat puitteet riittäisivät, järven rannalla mieluiten ja puusaunalla. Viihdykettä ja tekemistä keksin helposti, elämäni parasta aikaa olivat työttömyysjaksot jolloin elin vielä ilman puolisoa ja sai tehdä täysin mitä halusi. Nykyisessä elämässä ei ole muuten vikaa, mutta koen kannattelevani muiden elämää ja oma elämä menee hukkaan.

Jotenkin aika hyvin muotoiltu. 

Nytkin kannattelen kaikkia muita, kun oma elämä ei etene. Joitain asioita en ota puheeksi lainkaan, koska se loukkaisi joidenkin herkkää egoa ja siitä tulisi vain sota. Aikaa menee hirveästi kaikkien esteiden purkamiseen, joita perhe-elämä asettaa eteen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juljus kirjoitti:

Mua ei hirveesti kiinnosta mailman meno. Yritän elää niin reunalla yhteiskunnasta kuin suinkin on mahdollista. En käy enää töissä. Uutisiakin seuraan tosi vähän. Pyrin kuluttamaan ja käyttämään rahaa minimaalisesti. En katso telkkaria ollenkaan. Joskus harvoin katson areenasta josko siellä olis jotakin mielenkiintoista katsottavaa. Kesällä aika kuluu pihalla puuhatessa. Talvella taloa lämmitellessä ja lumitöissä. Melko tyytyväinen olen tähän elämään.

Tuollainen minullekin kelpaisi. Olen kolmekymppinen nainen ja tuon tyyliseen elämään itsekin toivottavasti pääsen tästä pian. Puuhastelu luonnossa oman kodin tähden on kyllä paljon antoisampaa kuin mitä tämä kaupunkielämä tarjoaa.  Ap

Vierailija
24/31 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta olen jo niin masentunut ja loppu, etten jaksa toteuttaa mitään vaan tahdon kuolla. Ehkä se on ollut vallanpitäjien missokin, että ihmiset katoavat itsestään, menettävät oman voimansa ja luovuttavat. Ap

No just.

Tämäkin kuulosti ensin aidolta, mutta iigorihan se siellä.

"Vallanpitäjät ja eliitti ja media ja ja ja ja ja."

Miksi ihmeessä näitä ei saisi vapaassa maassa (sic) arvostella?? Mistä alkaen tästä alettiin leimata venäjämielisyydellä? Tuon nyt voisi joku ihan reilusti kertoa samoin kuin sen, mikä on se hyöty että emme enää arvostele päättävissä asemissa olevia millään tavoin. Tottelemme, luotamme vain sokeasti ja napitamme naamamme. Niinkuin..?

Vierailija
25/31 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaansa voi helposti seurata ilman että seuraa tiettyjen tahojen tuottamaa hallitsemaan pyrkivää maailmatulkintaa. En ymmärrä miten auttaisin itseäni sillä etten tiedä mistään mitään. Tai etten edes yritä muodostaa käsitystä jostain asiasta vaikka se tehtäisiin miten vaikeaksi (kuten nykyään tehdään tulkintojen tulvan takia). Happea voi vetää ja keventää omia oloja seurailemalla ja tekemällä välillä jotain täysin huoletonta ja harmitonta

Vierailija
26/31 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoit sen, mitä olen pitkään tuntenut ja ajatellut. 

Vierailija
27/31 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aijaa mä taas ajattelen että se on elämän tarkoitus, että uppoutuu johonkin asiaan ja innostuu siitä, oli sitten kyseessä pelit tai puutarha tai jokin muu. 

Vierailija
28/31 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä . Ihmiset on niin paskoja ja teennäisiä nykyään ettei montaa minuuttia kerrallaan kestä ihmisten seuraa. Paras elää vaan yksin omassa rauhassa ja tehdä puutarha töitä .

Vierailija
29/31 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta olen jo niin masentunut ja loppu, etten jaksa toteuttaa mitään vaan tahdon kuolla. Ehkä se on ollut vallanpitäjien missokin, että ihmiset katoavat itsestään, menettävät oman voimansa ja luovuttavat. Ap

No just.

Miksi ihmeessä näitä ei saisi vapaassa maassa (sic) arvostella?? Mistä alkaen tästä alettiin leimata venäjämielisyydellä? Tuon nyt voisi joku ihan reilusti kertoa samoin kuin sen, mikä on se hyöty että emme enää arvostele päättävissä asemissa olevia millään tavoin. Tottelemme, luotamme vain sokeasti ja napitamme naamamme. Niinkuin..?

P-K meininki rantautunut Suomeen. Sielläkään ei saa puhua työttömyyden ja rahattomuuden todellisista syistä. Pitää olla johtajien kuvat kunniapaikalla ja niitä palvella ja joka lauseessa pitää muistaa kehua heitä.

Vierailija
30/31 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin aiemmin joka päivä kaupungilla kävelemässä ja katselemassa näyteikkunoita. Mutta eipä siellä enää ole muita, kuin kapinallisia nuoria. Heitä ei tee mieli nähdä. Näyteikkunoita ei enää juurikaan ole.

Vierailija
31/31 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No just.

No ei minua kiinnosta sinun igorisi. Mutta onhan tämä maailma nyt todella erikoiseksi mennyt, että jos oikeasti haluttaisiin, että ihmiset voisivat hyvin niin ei se todellakaan tällaista olisi vaan kyllä tässä raha ja valta puhuu ja monet näkevät sen läpi ja ovat väsyneitä. Vaikka onhan se vastuu itselläkin omasta voinnistaan mutta kuitenkin tämä yhteiskunta pitää hengissä niin eipä tästä noin vain mihinkään lähdetäkään. Jokainen olemme omalla tavallamme vankina tällaisessa yhteiskunnassa. Ap

Meillä on varsin hyvin muotoutunut yhteiskunta. Pitää lähteä siitä, että ei ole mitään universaalia lakia eikä takuuta kenenkään elämälle, miten sen pitäisi olla hyvää ja viihdyttävää. Kaikki on itse rakennettua ja suotu toisillemme. Vertailussa sitä on tietysti saanut liian vähän, ja jäänyt paitsi milloin mistäkin.  Todettakoon että samanlaisia masennuksen ja merkityksettömyyden tunteita voi olla myös kaiken saaneilla ja rikkaillakin. Kyse on pään sisäisistä tuntemuksista. Jos se on mahdollista, voi toteuttaa sitä minkä olettaa olevan itselle iloksi, kuten maalla eläminen tai mitä se nyt kellekin on. 

Tämä on taas sitä harhautuspuhetta, millä yritetään hälventää ympärillä vellovia tosiasioita. Lopeta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi