Voiko kolmen hengen perhe tulla toimeen 1900 euron netolla?
Kommentit (28)
Hui mitkä tulot!! Meillä viisihenkinen perhe ja nettotulot saman verran, eikä olla kuoltu nälkään ikänä. Liika kulutus vaan pois.
neljä henkeä ja netto 2200 e. Hyvin tullaan toimeen, asumiskulut ovat tosin pienet.
Meidän kolmehenkinen perhe saa nettona n 3400e ja ei ole koskaan rahaa mihinkään, vaikka asumismenot ovat " vain" 650e/ kk.
Miten olette tällaisiin tilanteisiin ajautuneet?
Arvaan: kaksi autoa, ulkomaanlomia vuosittain...
nettona max 2000 riippuen miehen keikoista ja eletään kyllä ihan kivasti, ostellaan vaatettakin, käydään ulkona sillon tällön, vuokraan menee asumistuen jälkeen reilut 700... ja hyvin pärjätään, vaikka välillä onkin tiukkaa..
no, meillä mies tienaa tuon verran. Ai niin, tuleehan sitten vielä lapsilisätkin, mutta ne makaavat siellä tilillä. Minä olen juuri perustamassa omaa toiminimeä. Teen kovasti töitä, mutta rahat tulevat sitten joskus, ehkä ennen joulua... Ei paljon haittaa. Hyvin tässä tullaan toimeen. Kun näin nelikymppisenä on jo kaikki tarvittava materia, niin ei tarvitse muuta ostaa kuin ruokaa.
Mies sosiaalialalla ja minä opiskelija.
ap
Ja silti tili tyhjä aina ennen kuun loppua. Asuntolainaa tosin lyhennetään reippaasti kun vielä voi ja ulkomailla käydään pari kertaa vuodessa.
Miehellä ansaitsee nettona noin 2000 ja minä vain 1300. Lapsilisä on satasen päälle. Eli köyhiä pienituloisia ollaan vaikka töissä käydään! Ei tämä elämä herkkua näillä tuloilla ole :(
meitä on neljä henkeä.
kuluihin menee oikeastaan kaikki, mitään ei säästöön oikeastaan jää mutta ei myös ylikään eletä.
ruoka, autonkulut, asuntolaina ym pakolliset menot.
hyvin pärjäämme, emme mielestäni ole köyhän partaalla.
Mihin ihmeeseen rahanne oikein menevät??
Lainaa lyhennetään 1100euroa kuussa.+sähköt 150, +netti+jätekuljetukset+vesi ja ruoka+++ *huoh*
Remonttiakin tehdään koko ajan..Eletään kädestä suuhun. Onneksi sain säästöön sen verran, että pystyn nyt maksamaan oman osuuteni lainanlyhennyksestä, nämä hoitovapaan kuukaudet.
Mutta voi helvetti mä olen väsynyt tähän köyhyyteen!!!!!!!
Meillä mies tienaa tuon ja minä en paljon mitään (työttömänä )ja ihan keskituloisia olemme, emme millään laskukaavalla pienituloisia.
Lainaa alamme maksaa noin 1500 e/kk ja haaveissa on laittaa lainaan tuon 2000 e/kk, kunhan saan töitä.
meillä on yksi tili johon menee kummankin tulot ja sieltä maksetaan kaikki laskut. ylimääräiset mitä tilille jää on kummankin vapaassa käytössä. toimii hyvin meillä.
Teilehän jää sen asumisen jälkeen 2600 ¿!
Vierailija:
Miehellä ansaitsee nettona noin 2000 ja minä vain 1300. Lapsilisä on satasen päälle. Eli köyhiä pienituloisia ollaan vaikka töissä käydään! Ei tämä elämä herkkua näillä tuloilla ole :(
Ei toki voida matkustella ulkomailla vuosittain ja muutenkin pitää miettiä isot hankinnat tarkkaan, mutta ruokaa on aina pöydässä ja lapsilla siistit vaatteet. Sitten kun ollaan molemmat töissä päästään ehkä maistamaan vähän leveämpää leipää.
siitä vuokra 540e + sähkö ja vesi kahden/kolmen kuun välein 199e+ 70e sekä vakuutukset, puhelimet, dieselit, ym kulut. varsinaiseen muuhun kulutukseen jää muutama satanen! eipä sillä kovin kummoista tehdä esim jos joutuu jollekin uusia vaikka kengät tms..
syödään aika halvalla, ostetaan kirppareilta tavaraa ym
ap