Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulostatteko lentoliput paperille?

Vierailija
01.10.2026 |

Lentokenttien tiskeillä näkee ihmisiä joilla on A4 papereita. Vaativatko jotkut lentoyhtiöt sellaista vai ovatko paperit vain muistin virkistyksenä? 

Kommentit (110)

Vierailija
61/110 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä tulostan varuiksi, mutta en toki käytä paperiversioita, jos ei ole tarve. Mutta siis siltä varalta, että puhelimen kanssa tuleekin jotain ongelmaa, niin epätodennäköistä kuin se onkin.

Näin on minulle käynyt. Puhelin hajosi ulkomailla ja lentoliput yms puhelimessa. Sen jälkeen olen tulostanut. Mutta toki käytän puhelinta ensisijaisesti.

Mutta APhan on se, joka kyttää muiden tekemisiä ja arvostelee. Itse hän on moderni, kaunis ja nykyaikainen, ja hyvin kapeakatseinen. 

Jos puhelin hajoaa niinvoivittu TOTTAKAI SEN JÄLKEEN tulostaa. Mutta ei ennen kuin se on hajonnut. 

Hohhhoijaa, sisälukutaitosi on aika surkea.

Vierailija
62/110 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulostan. Passistakin on paperikopio, lähimmät yhteystedot myös paperilla. Ei vie tilaa.

Pakkotoiminnot ovat kaavamaisia tekoja, joilla pyritään lievittämään pakkoajatuksiin liittyvää ahdistusta tai estämään pelättyä tapahtumaa.

Yleisimmin pakkoajatukset liittyvät likaantumiseen, järjestykseen, toisten vahingoittamiseen, huoleen itselle tai toisille tapahtuvasta vahingosta tai moraalisiin kysymyksiin.

Tavallisimmat pakkotoiminnot ovat toistuva tarkistaminen, peseminen tai siivoaminen, järjestely, kyseleminen, toistuvien rauhoittavien vakuutusten vaatimus ja pakonomainen laskeminen, rukoilu tai muu mielensisäinen rituaali.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/110 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tulosta. Otan kuvakaappauksen lipusta ja tallennan lipun myös sähköpostiin. Näin pääsen siihen käsiksi vaikka matkakaverin puhelimella, jos omalle puhelimelle sattuu joku grande katastrof.

Ei onnistu mulla. Matkustan ilman kavereita. 

Miksi muutenkin on niin hankalaa varuiksi tulostaa???? Etkö osaa?

Selitä sinä vaan pakko-oireitasi. 

Tais osua ja upota.

Vierailija
64/110 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulostan, varmuuden vuoksi (vaikka en mummo ole)

En mäkään mummo ole kenelekään. N60+

Vierailija
65/110 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on käsimatkatavaroissa edelleen paperiset versiot mukana.

Vierailija
66/110 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika sekopää tuo pakonomaisesti pakko-oireista jankkaava. 

Vierailija
67/110 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä tulostan varuiksi, mutta en toki käytä paperiversioita, jos ei ole tarve. Mutta siis siltä varalta, että puhelimen kanssa tuleekin jotain ongelmaa, niin epätodennäköistä kuin se onkin.

Näin on minulle käynyt. Puhelin hajosi ulkomailla ja lentoliput yms puhelimessa. Sen jälkeen olen tulostanut. Mutta toki käytän puhelinta ensisijaisesti.

Mutta APhan on se, joka kyttää muiden tekemisiä ja arvostelee. Itse hän on moderni, kaunis ja nykyaikainen, ja hyvin kapeakatseinen. 

Jos puhelin hajoaa niinvoivittu TOTTAKAI SEN JÄLKEEN tulostaa. Mutta ei ennen kuin se on hajonnut. 

No niin! Paljastuihan se mummon ikä nyt sieltä sanasta sisälukutaito. 

Vierailija
68/110 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tulosta. Otan kuvakaappauksen lipusta ja tallennan lipun myös sähköpostiin. Näin pääsen siihen käsiksi vaikka matkakaverin puhelimella, jos omalle puhelimelle sattuu joku grande katastrof.

Selitä sinä vaan pakko-oireitasi. 

Tais osua ja upota.

Myös jatkuva hellan katsominen, varalta ettei se ole päällä, on sinulle tuttua?

Vierailija
69/110 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on käsimatkatavaroissa edelleen paperiset versiot mukana.

Ok, mummo. 

Vierailija
70/110 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. On jotenkin huvittavaa miten joku voi kuvitella olevansa muita parempi ihminen ihan vaan siitä syystä ettei itse tulosta paperille jotain matkalippua. Säälittävä tapaus pohjimmiltaan.

Vierailija
71/110 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen lentänyt kymmeniä kertoja, sekä yksin, että seurassa, mutta yhtään kertaa ei ole tarvittu lippua muualla kuin puhelimessa sen jälkeen, kun digiliput tulivat käyttöön.

Siksi en koe mitään tarvetta tulostaa. 

Vierailija
72/110 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä voin kertoa teille vainoharhaisille täti-ihmisille että jos teidän puhelin nyt jostain syystä räjähtäisi siihen teidän käteennne niin ihan juttelemalla sille lentokoneen henkilökunnalle ja näyttämällä passin saisitte siellä todistettua että teillä on se kortti. 

Aika paljon vähemmällä säätämisellä ja vaivalla pääsee, kun on tällaisessa tilanteessa näyttää paperilippu.

Häh? Mitä säätämistä siinä on, että itsepalvu check-inissä tai check-in tiskillä näyttää passinsa?

Todella vähän näkee länsimaissa enää ihmisiä, jotka heiluttelevat fyysisesti printattuja papereita mennessään lennoille. Olen ihmetellyt, mitä virkaa nämä ajattelevat näillä papereilla olevan. 

Vierailija
73/110 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reissaan paljon ja tulostan lipun + muut dokumentit aina. Ne ovat kassissa varmuuden vuoksi, jos netti / puhelin  ei toimi tms. 

Vierailija
74/110 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen lentänyt kymmeniä kertoja, sekä yksin, että seurassa, mutta yhtään kertaa ei ole tarvittu lippua muualla kuin puhelimessa sen jälkeen, kun digiliput tulivat käyttöön.

Siksi en koe mitään tarvetta tulostaa. 

Niin minäkin, kunnes puhelimeni hajosi kesken matkan. 

Eipä tuo ole iso vaiva niitä tulostaa. Ei kyllä tuon yhden kerran jälkeen ole puhelin hajonnut.

Vierailija
75/110 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulostan. Käytän kyllä puhelinta, mutta aina, joka paikassa ne ei toimi. 

Vierailija
76/110 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niin! Paljastuihan se mummon ikä nyt sieltä sanasta sisälukutaito. 

Mikä on oikea sana?

Vierailija
77/110 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaas mummot nyt että mitä sille teidän puhelimelle voisi tapahtua siellä lentoasemalla että yhtäkkiä sammuu eikä olisi virtaa ollenkaan vai? Nettiähän siihen ei tarvita siihen lippuun????

Joku voi pölliä puhelimen. 

Vierailija
78/110 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulostan. Ja ihan jo siksikin, että en omista älypuhelinta. Enkä ole silti edes mummo.

Elämäsi on sitten kyllä monella tavalla v 2026 vaikeaa. 

Eipä se kyllä ole...

Vierailija
79/110 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko tulostaa aina kun lippu ei toimi  puhelimessa.

Vierailija
80/110 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te olette epäilemättä niitä täti-ihmisiä, jotka soittaa heti häkeen jos ulkona on savun hajua. Huoh. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi viisi