Uusi tutkimus paljastaa: Autosi vakoilee sinua – ja jakaa tietosi eteenpäin
Tutkijoiden testeissä sata prosenttia testatuista autoista lähetti..
https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/a/8d1f61ba-517e-4794-a0d5-69da7e…
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Ei ole Android autoa, eikä AdBlue tankkia. On se vaan mukavaa ajella.
Löytyy adblue ja Apple auto. Aijai.
Vierailija kirjoitti:
Juu volvo s60 vuodelta 2001 on varsinainen salainen agentti.
Nolo.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki nykyautojen valmistajat tietää nyt suomiakkojen keskipainon, koska sähköpenkeissä on vaaka. Suomen maine on lopullisesti mennyttä.
Jo silloin, kun autoihin tuli katalysaattorit pakollisiksi, penkkeihin laitettiin anturit, jotka analisoivat suolikaasut ja sen pohjalta määrittelivät kuljettajan sukupuolen. Aluksi oli vaikeuksia löytää kestäviä antureita naisautoilijoille.
Vierailija kirjoitti:
Autoakin nyt pelätään? Nukutte puhelin sängyn vierellä ja naintinne menee ties minne ja kuorsauksen.
Itse rupesin saamaan uniapnealItemainoksiakin puolison kuorsauksen takia.
Blokkasin kaikki tuollaiset puhelimesta, loppui ne stalkkerimainokset. Asensin myös koko taloon mainostan suodatuksen jo heti kättelyssä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä siitä jos joku muu tietää missä autoni on? Kaikki tietää jotka sen näkee ja aivan sama jos joku jossain maapallon toisella puolella nyt tietää et mun auto on omassa pihassa.
Autosi kerää koko ajan tietoa ympäristöstä missä ajelet. Rakennukset, tiet, ihmiset, ajankohdat.
No mitä mulla kiinnostaa jos joku tietää,että ajoin jonkun rakennuksen ohi tai jotain ihmisiä seiso liikennevaloissa. Miksi mun pitää siitä hätääntyä?
Sillä voi olla väliä jos käyt esimerkiksi maksullisissa jossain, mukamas "vaimoltasi salaa".
Kätevää seurata aviomiestä kartalla.
T. Vaimo
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla on kotona kaikenmaailman älylaitteita. Nekö muka ei vakoile? Ei mulla kiinnosta jos joku seuraa jossain timbuktussa kun ajan tietä pitkin aina parkkeeraan samaan paikkaan ja käyn samassa s marketissa maanantaisin ja perjantaisin. Salakuuntelee kun huudan kirosanoja tyhmille kuskeille.
Salakuuntelu ja salaseuranta tai salakuvaaminen nyt vaan ei ole okei. Olemme yksityisiä ihmisiä omissa elämissämme, joiden asioiden ei kuulu tallentuu verkkoon ikuisiksi ajoiksi äänenä, kuvana tai sijaintitietoina.
Että kaikki, mitä emme kerro naapureillekaan olisi vähintään hakkeroitavissa kaikkien nähtävinä tai AI hoitaisi homman?
Vierailija kirjoitti:
Että kaikki, mitä emme kerro naapureillekaan olisi vähintään hakkeroitavissa kaikkien nähtävinä tai AI hoitaisi homman?
Ja kaikki tarkoittaa kaikkia maapallon ihmmisten silmiä.
Vierailija kirjoitti:
Enshittification on tullut isosti nyt myös,autoihin. Joitainhan myydään jo kuukausimaksulla. Jotkut perustoiminnot on autossa, mutta muut saat käyttöösi kuukausimaksulla. Vähän niin kuin vatun Microsoft.
Jossain Mersun uusissa maasturissa pitää Jenkeissä maksaa kuukausimaksua, että auto käynnistyy ja sen ovet saa auki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla on kotona kaikenmaailman älylaitteita. Nekö muka ei vakoile? Ei mulla kiinnosta jos joku seuraa jossain timbuktussa kun ajan tietä pitkin aina parkkeeraan samaan paikkaan ja käyn samassa s marketissa maanantaisin ja perjantaisin. Salakuuntelee kun huudan kirosanoja tyhmille kuskeille.
Salakuuntelu ja salaseuranta tai salakuvaaminen nyt vaan ei ole okei. Olemme yksityisiä ihmisiä omissa elämissämme, joiden asioiden ei kuulu tallentuu verkkoon ikuisiksi ajoiksi äänenä, kuvana tai sijaintitietoina.
Avainsan on ikuisiksi ajoiksi. Kuka tahansa saattaa päästä kaikkiin tietoihisi käsiksi viimeistään käyttämällä AI:tä. Naapuri voi lukea stnnytyskertomuksesi.
Rakastan isovelj... EU:ta!
"Autot alkavat jarruttaa itse pyöräilijöiden ja jalankulkijoiden edessä – turvaominaisuus tulee pakolliseksi ensi vuonna
EU on asteittain tiukentanut uusien autojen turvavaatimuksia. Seuraavaksi pakollisiksi tulevat laajemmat hätäjarrutustoiminnot ja tarkempi kuljettajan tarkkaavaisuuden valvonta.
Kehittynyt tarkkaamattomuuden valvonta tarkkailee kuljettajaa ja antaa äänimerkin ja rattiin fyysisen värähdyksen, jos huomio on esimerkiksi tekstiviestien selaamisessa
Useimpia turvajärjestelmiä ei saa pois päältä
Viime kesänä pakollisiksi tulivat muun muassa kameratarkkailuun perustuva kuljettajan vireystilan seuranta ja ylinopeudesta huomauttava varoitusjärjestelmä.
– Jos joku kokee ominaisuudet ärsyttäviksi, sylttytehdas on Brysselissä, Kallio sanoo."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avainsan on ikuisiksi ajoiksi. Kuka tahansa saattaa päästä kaikkiin tietoihisi käsiksi viimeistään käyttämällä AI:tä. Naapuri voi lukea stnnytyskertomuksesi.
Ykköset ja nollat jää ikuisiksi ajoiksi talteen. Sitä on digi. Sinähän käytät digilaitteita ja kannat niitä mukanasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä siitä jos joku muu tietää missä autoni on? Kaikki tietää jotka sen näkee ja aivan sama jos joku jossain maapallon toisella puolella nyt tietää et mun auto on omassa pihassa.
Autosi kerää koko ajan tietoa ympäristöstä missä ajelet. Rakennukset, tiet, ihmiset, ajankohdat.
No mitä mulla kiinnostaa jos joku tietää,että ajoin jonkun rakennuksen ohi tai jotain ihmisiä seiso liikennevaloissa. Miksi mun pitää siitä hätääntyä?
Sillä voi olla väliä jos käyt esimerkiksi maksullisissa jossain, mukamas "vaimoltasi salaa".
Mä en käy. Enkä tiedä käykö puoliso,ei mulla kiinnosta etsiä ja katsoa missä sen auto on. Tai kellä kiinnostaa katsoa indokiinassa jos jonkun auto ajaa jossain Kalliossa tai missä lie niitä leidejä on tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tietää se s kauppakin millon ja missä olit kun etukorttia vingutat. Eli oikeasti,kellä kiinnostaa et Maija Karitsan auto ajaa nelostietä 5.12. klo 18-19:35.? Mulla on autossa automaattinen yhteydenotto auton jonnekkin hälytyskeskukseen jos autoni kolaroi. Vaikka olisin tajuton eikä ketään lähistöllä, hyvä tietää että lähettävät pelastuslaitoksen sinne missä GPS näyttää.
Tsiljoona ihmistä laittaa elämästään kaiken nettiin muiden katsottavaksi,niin mitä ihmettä te hätäilette jostain autosta? Varsinkin sellaset jotka ei edes sellasta omista. Etukortteja näytätte kauppoihin,lataatte ties mitä sovelluksia. Levittelette elämäämme netissä kuitenkin. Ja kamala jos auto tietää et ajoit jonkun Töölön torin ohi.
Nautin siitä, että saan jakaa pieruni laajalle joukolle. Muuten en autossa ääntele. Toivottavasti haju välittyy myös.
Vierailija kirjoitti:
Eikä lähetä. Se on vanha japanilainen riisikuppi kasarilta. Aion ajaa sitä kunnes se hajoaa paloiksi tienposkeen.
Löytyykö hyvin varaosia? Itse jouduin luopumaan omastani koska osia ei enää löytynyt tai jos löytyi niin hintaa oli kuin olisi kullattu ja timantein koristeltu. Vaihdoin 25 vuotta nuorempaan jolla aion kanssa ajaa niin kauan kuin varaosia on saatavilla. Tai kunnes polttikset kielletään.
jännä miten helposti ihmiset hyväksyy kaikkien sähkölaitteiden vakoilun itsestään
videokuvineen ja äänineen
ulkomaisille toimijoille kuten kiinaan
Tuskinpa talvisin ajelee. Noin vanhoilla autoilla ympärivuotisesti ajavia ei löydy edes joka kunnasta. Muistan täältä kyllä yhden ukon joka ajoi yli 40 vuotta vanhalla Taunuksella mutta lopulta sekin tuli järkiinsä