Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi tutkimus paljastaa: Autosi vakoilee sinua – ja jakaa tietosi eteenpäin

Vierailija
30.09.2026 |

Tutkijoiden testeissä sata prosenttia testatuista autoista lähetti..

https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/a/8d1f61ba-517e-4794-a0d5-69da7e…

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha varoa autoa, jos kannat puhelinta mukana.

Vierailija
22/59 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki nykyautojen valmistajat tietää nyt suomiakkojen keskipainon, koska sähköpenkeissä on vaaka. Suomen maine on lopullisesti mennyttä.

Overload, need trailer.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudet autot on tietokoneita. Ne saa etänä toimimattomaksi. Kannattaa omistaa pari vanhaa ja tyhmää autoa uusien lisäksi.

Vierailija
24/59 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Every Warning Sci-Fi Writer Philip K. Dick Gave Us About Technology That Is Coming True
https://www.ranker.com/list/philip-dick-technology/jacob-shelton

Vierailija
25/59 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä siitä jos joku muu tietää missä autoni on? Kaikki tietää jotka sen näkee ja aivan sama jos joku jossain maapallon toisella puolella nyt tietää et mun auto on omassa pihassa. 

Entä haluatko kaikkien ajoreittiesi olevan jäljitettävissä? Tosin sama tapahtuu jo kännykkäsi kautta.

Vierailija
26/59 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkialta aiemmin karkoitetuilla kädellisillä on nyt pankki-ja finanssivaltaa sekä globaalit yhtiöt. Mentaliteetti on kuitenkin edelleenkin kyylivän, kateellisen kädellisen, joka pelkää asemansa menettämistä.

Vierailija
27/59 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä siitä jos joku muu tietää missä autoni on? Kaikki tietää jotka sen näkee ja aivan sama jos joku jossain maapallon toisella puolella nyt tietää et mun auto on omassa pihassa. 

Autosi kerää koko ajan tietoa ympäristöstä missä ajelet. Rakennukset, tiet, ihmiset, ajankohdat.

Vierailija
28/59 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä lähetä. Se on vanha japanilainen riisikuppi kasarilta. Aion ajaa sitä kunnes se hajoaa paloiksi tienposkeen. 

Vierailija
29/59 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä on aivan kamalaa et autoista on tullut pelkkiä näyttöjä sisältäviä hirvityksiä. Haluan sähköauton jossa ei ole kuin nopeusmittari ja ihan perusvivut ja säätimet

Kännykkään et saa puhua ajonaikana mutta näppäile noita ruutuja🤪

Onneks on kaistavahti.

Vierailija
30/59 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uudet autot on tietokoneita. Ne saa etänä toimimattomaksi. Kannattaa omistaa pari vanhaa ja tyhmää autoa uusien lisäksi.

Totta. Vanhat autot ovat fiksujen ajopelejä.

Vierailija
31/59 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa valmistettu Saab99 vm.1982 on mulle lojaali.

Meillä on vielä vanhempia jenkkirautoja seisonnassa. Nettiongelma ja mepäs vielä liikutaankin paikasta A paikkaan B. Viimekädessä papan vanhalla Internationalilla.

Vierailija
32/59 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun nissan ainakaan ei lähetä mitään mihinkään xD Hyvä jos radio toimii. Ei siis ole mikään hieno uudempi auto ollenkaan.

Vierailija
33/59 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun vanha auto ei taatusti lähetä yhtään mitään.

Just samaa olin kommentoimassa. Auto on yli 20 vuotta vanha. 😆

Vierailija
34/59 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autosi kerää koko ajan tietoa ympäristöstä missä ajelet. Rakennukset, tiet, ihmiset, ajankohdat.

Ja mitä autossa puhutaan ja kuinka kovaa ajat. Missä käyt kaupassa...ihan mitä vaan 

Vierailija
35/59 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä mulla kiinnostaa jos joku tietää,että ajoin jonkun rakennuksen ohi tai jotain ihmisiä seiso liikennevaloissa. Miksi mun pitää siitä hätääntyä?

Vierailija
36/59 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enshittification on tullut isosti nyt myös,autoihin. Joitainhan myydään jo kuukausimaksulla. Jotkut perustoiminnot on autossa, mutta muut saat käyttöösi kuukausimaksulla. Vähän niin kuin vatun Microsoft. 

Vierailija
37/59 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mitä autossa puhutaan ja kuinka kovaa ajat. Missä käyt kaupassa...ihan mitä vaan 

Mistä joku tietää,että parkkeeraan prismaan,mutta en käy siellä kaupassa. Luulee vaan, kävelen jonkin matkaa ja menen leffateatteriin. Sitä se raukka auto ei tiedä. Ja kellä kiinnostaa kuunnella kun laulan nuotin vierestä? En ole hätääntynyt asiasta. Jo tässä maailmassa kaikki kuvaa kaikkia ja päädyt muutenkin haluamattasi tiktok videoihin.

Vierailija
38/59 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi mun auto on vanha. Tapansni on yksi ajaessa laulaa kovaäänisesti, että pysyn hereillä. Karmean kuulosta on. 

Vierailija
39/59 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä mulla kiinnostaa jos joku tietää,että ajoin jonkun rakennuksen ohi tai jotain ihmisiä seiso liikennevaloissa. Miksi mun pitää siitä hätääntyä?

Sillä voi olla väliä jos käyt esimerkiksi maksullisissa jossain, mukamas "vaimoltasi salaa". 

Vierailija
40/59 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla on kotona kaikenmaailman älylaitteita. Nekö muka ei vakoile? Ei mulla kiinnosta jos joku seuraa jossain timbuktussa kun ajan tietä pitkin aina parkkeeraan samaan paikkaan ja käyn samassa s marketissa maanantaisin ja perjantaisin. Salakuuntelee kun huudan kirosanoja tyhmille kuskeille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän