Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä alue Helsingin kantakaupungissa on suosikkisi?

Vierailija
30.09.2026 |

Minulle se on varmaan tämä Kruununhaan Säätytalon läheinen alue sekä Katajanokan alkuosa. Täällä yhdistyy meri, historia ja elämä. Myös Eiran kapeat kaarikadut ovat tosi nättejä, mutta ravintoloihin on matkaa.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääni Kruununhaalle. Hiljainen nukkumalähiö kivenheitto kaupungin vilskeestä, jos sinne kaipaa välillä. Keskeiset palvelut kävely- tai viimeistään pienen pyörämatkan päässä.

Vierailija
42/48 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulmilla kasvaneena: Hakaniemi, Kallio, Sörnäinen, Harju, Alppila, Vallilla, Hermanni. Länsipuolta en tosin paljon tunne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätkänsaari on paras, sillä laivateminaaleista parempi sijaitsee siellä. 

Tiedoksi sinulle, v*ittuileva ulkopaikkakuntalainen: se on Jätkäsaari ilman n:nää.

Omat suosikkini ovat itäisen kantakaupungin vanhat työläisalueet Vallila, miksei Hermannikin, Sörnäinen ja Kumpula.

Sen slummin tarkka nimi on melko yhdentekevä. Ymmärsit, mistä oli kyse. Se, ettei pidä Helsingistä on mielipide, ei mitään muuta. Kyseinen kaupunki on aina ollut venäläistyylinen ankea paikka, eikä se ole ollenkaan muuttunut paremmaksi aikojen saatossa. Nyt jos kaupunkiin tulee koillisesta, ajaa suoraan johonkin uuteen slummiin joka on luokkaa kamalinta uutta rakentamista, jota olen nähnyt. En todellakaan haluaisi asua missään Helsingissä.

Jos et haluaisi asua missään Helsingissä, niin miksi avaat keskustelun, jossa kysytään suosikkialuetta Helsingin kantakaupungista?

eri

Vierailija
44/48 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kulmilla kasvaneena: Hakaniemi, Kallio, Sörnäinen, Harju, Alppila, Vallilla, Hermanni. Länsipuolta en tosin paljon tunne.

Olen asunut Vallilassa ja Korkeavuorenkadulla. Vallilasta on  hyvät muistot. 

Vierailija
45/48 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätkänsaari on paras, sillä laivateminaaleista parempi sijaitsee siellä. 

Tiedoksi sinulle, v*ittuileva ulkopaikkakuntalainen: se on Jätkäsaari ilman n:nää.

Omat suosikkini ovat itäisen kantakaupungin vanhat työläisalueet Vallila, miksei Hermannikin, Sörnäinen ja Kumpula.

Sen slummin tarkka nimi on melko yhdentekevä. Ymmärsit, mistä oli kyse. Se, ettei pidä Helsingistä on mielipide, ei mitään muuta. Kyseinen kaupunki on aina ollut venäläistyylinen ankea paikka, eikä se ole ollenkaan muuttunut paremmaksi aikojen saatossa. Nyt jos kaupunkiin tulee koillisesta, ajaa suoraan johonkin uuteen slummiin joka on luokkaa kamalinta uutta rakentamista, jota olen nähnyt. En todellakaan haluaisi asua missään Helsingissä.

Jos et haluaisi asua missään Helsingissä, niin miksi avaat keskustelun, jossa kysytään suosikkialuetta Helsingin kantakaupungista?

eri

Koska minulla on siellä suosikkialue ja aivan otsikon mukaisesti kerroin mikä se on. Keskustelu lähti siitä kun valinta ei kelvannut jollekin helsinkiläiselle mielensä pahoittajalle. Miksi kysyt?

Vierailija
46/48 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kruununhaka on ainakin ihan helmi alueena! Upeat ja kauniit jugendtalot, meri ja ihan ydinkeskusta lähellä, silti rauhallista. 

Vierailija
47/48 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punavuori. Rennompaa meininkiä verrattuna naapurikulmiin.

Vierailija
48/48 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantakaupungin määritelmä taitaa olla hukassa aika monella kommentoijalla.