Mikä alue Helsingin kantakaupungissa on suosikkisi?
Minulle se on varmaan tämä Kruununhaan Säätytalon läheinen alue sekä Katajanokan alkuosa. Täällä yhdistyy meri, historia ja elämä. Myös Eiran kapeat kaarikadut ovat tosi nättejä, mutta ravintoloihin on matkaa.
Kommentit (48)
Kulmilla kasvaneena: Hakaniemi, Kallio, Sörnäinen, Harju, Alppila, Vallilla, Hermanni. Länsipuolta en tosin paljon tunne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jätkänsaari on paras, sillä laivateminaaleista parempi sijaitsee siellä.
Tiedoksi sinulle, v*ittuileva ulkopaikkakuntalainen: se on Jätkäsaari ilman n:nää.
Omat suosikkini ovat itäisen kantakaupungin vanhat työläisalueet Vallila, miksei Hermannikin, Sörnäinen ja Kumpula.Sen slummin tarkka nimi on melko yhdentekevä. Ymmärsit, mistä oli kyse. Se, ettei pidä Helsingistä on mielipide, ei mitään muuta. Kyseinen kaupunki on aina ollut venäläistyylinen ankea paikka, eikä se ole ollenkaan muuttunut paremmaksi aikojen saatossa. Nyt jos kaupunkiin tulee koillisesta, ajaa suoraan johonkin uuteen slummiin joka on luokkaa kamalinta uutta rakentamista, jota olen nähnyt. En todellakaan haluaisi asua missään Helsingissä.
Jos et haluaisi asua missään Helsingissä, niin miksi avaat keskustelun, jossa kysytään suosikkialuetta Helsingin kantakaupungista?
eri
Vierailija kirjoitti:
Kulmilla kasvaneena: Hakaniemi, Kallio, Sörnäinen, Harju, Alppila, Vallilla, Hermanni. Länsipuolta en tosin paljon tunne.
Olen asunut Vallilassa ja Korkeavuorenkadulla. Vallilasta on hyvät muistot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jätkänsaari on paras, sillä laivateminaaleista parempi sijaitsee siellä.
Tiedoksi sinulle, v*ittuileva ulkopaikkakuntalainen: se on Jätkäsaari ilman n:nää.
Omat suosikkini ovat itäisen kantakaupungin vanhat työläisalueet Vallila, miksei Hermannikin, Sörnäinen ja Kumpula.Sen slummin tarkka nimi on melko yhdentekevä. Ymmärsit, mistä oli kyse. Se, ettei pidä Helsingistä on mielipide, ei mitään muuta. Kyseinen kaupunki on aina ollut venäläistyylinen ankea paikka, eikä se ole ollenkaan muuttunut paremmaksi aikojen saatossa. Nyt jos kaupunkiin tulee koillisesta, ajaa suoraan johonkin uuteen slummiin joka on luokkaa kamalinta uutta rakentamista, jota olen nähnyt. En todellakaan haluaisi asua missään Helsingissä.
Jos et haluaisi asua missään Helsingissä, niin miksi avaat keskustelun, jossa kysytään suosikkialuetta Helsingin kantakaupungista?
eri
Koska minulla on siellä suosikkialue ja aivan otsikon mukaisesti kerroin mikä se on. Keskustelu lähti siitä kun valinta ei kelvannut jollekin helsinkiläiselle mielensä pahoittajalle. Miksi kysyt?
Kruununhaka on ainakin ihan helmi alueena! Upeat ja kauniit jugendtalot, meri ja ihan ydinkeskusta lähellä, silti rauhallista.
Punavuori. Rennompaa meininkiä verrattuna naapurikulmiin.
Kantakaupungin määritelmä taitaa olla hukassa aika monella kommentoijalla.
Ääni Kruununhaalle. Hiljainen nukkumalähiö kivenheitto kaupungin vilskeestä, jos sinne kaipaa välillä. Keskeiset palvelut kävely- tai viimeistään pienen pyörämatkan päässä.