Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikös Yo-juhliin voi mennä ihan tavallisissa siisteissä vaatteissa?

Vierailija
31.05.2007 |

Nehän on kuitenkin nuorekkaat juhlat, eikä sen kummemmat kuin koulun päättäjäiset.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kuitenkin juhava tilaisuus.

Vierailija
2/17 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siisti perusvaate on kuitenkin mielestäsi farkut ja neuletakki, niin ei ole tarpeeksi juhlavaa silloin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko itse ylioppilas? Jos olet, niin muistelepa, miten isolta asialta lakin saaminen aikanaan tuntui. Mieti sitten siltä pohjalta, miten haluat toisen juhlaa kunnioittaa.

Kyseessä ei tosiaan ole mikään ihan tavallinen koulun kevätjuhla tai muu lukuvuoden päätös. Haloo.

Vierailija
4/17 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlavaatteet ilman muuta!

Vierailija
5/17 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sen mukaan pukeudutaan. mun mielestä.

Vierailija
6/17 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

farkuissa tms. Puku on ainakin liikaa miesvieraalla.

Vierailija
7/17 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Puku on ainakin liikaa miesvieraalla.

Vierailija
8/17 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä pikkutakki, ei kravattia, minulla ja tyttärellä liehuvat helmat ja sandaalit.

Vierailija
9/17 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ei edes juhliin haluta pukeutua. Kyllä tätä tasaista arkea riittää, niin musta ainakin on kiva kaivaa ykköset päälle, jos tilaisuus tulee.. =)

Vierailija
10/17 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta pakko kommentoida tuohon. miten yo-juhla on nuorella tärkeä jne. Ainakin minä olen pannut merkille, että usein se juhla tuntuu olevan tärkeämpi vanhemmille ja isovanhemmille ja muulle lähipiirille. Itse en aikanaan omia lakkiasiani olisi juhlinut lainkaan ellei rakas kummisetäni olisi aiheesta niin kauniisti vedonnut. :Ihan kiva juhla se loppujen lopuksi oli mutta en silloin enkä nyt koe sitä mitenkään kamalan tärkeäksi etapiksi.

Saan muutaman viikon päästä maisterin paperit ja yllättävän monet ihmiset tuntuvat pitävän suorastaan outona sitä, että haluan ehdottomasti pitää juhlat aiheesta.

Vierailija
11/17 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lastenvaateosastolla töissä. Lakkiaisiin/rippijuhliin/häihin menee eniten ruutupaitiksia, siistejä farkkuja/pellavasekoitehousuja, tytöille hameita ja mekkoja joita voi pitää muutenkin. Eli avainsana on: ei liian hienoa, jotain mitä voi käyttää arkenakin. Vaateosasto pursuaa poikien juhlahousuja, pukuja, kravatteja, kauluspaitoja. Tyttöjen unelmankauniita juhlamekkoja, hameita, juhlaboleroita.

Sääli.

Vierailija
12/17 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joillakin. Ei sinne todellakaan mennä missään perusvaatteissa, tollot.

Vierailija
13/17 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen pannut merkille saman, että ihmiset eivät pukeudu enää juhlaan. Luulisi kuitenkin, että monella arki on se tavallisin vaihe elämässä, niin juhlan haluaisi jotenkin erottaa.

Joulunahan puhuttiin, että jotkut pitää joulupöydässäkin ihan kotivaatteita tai verkkareita.

Kyllä mun mielestä ihan peruskohteliaisuutta on mennä ylioppilasjuhlaan juhlavaatteissa. Miehillä puku päällä, solmio ei ole pakollinen mielestäni. Naisilla voi sitten olla leninki/mekko, siistit housut tai hame ja siisti paita. Kummallakin juhlakengät, eivät siis mitkään kävelykengät tai tennarit.

Vierailija
14/17 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä näin kesäkuumalla ei ole niin valiä, onko miehellä puvun takki päällä, koska siinä tulee kuuma.

Omissa juhlissani miltei kaikilla miehillä oli suorat mustat housut ja lyhythihainen kauluspaita, joillakin myös kravatti. Mä sallin sen, että juhlissakin on mukava olla, eikä oo liian kuuma.

Naisilla mun mielestä sopivaa pukeutumista on: mekko tai suorat housut ja juhlavampi pusero. Ei mitään farkkuja tms.

Vierailija
15/17 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi suomalaisille on niin myrkkyä pukeutua ihan reilun juhlavasti?

Vierailija
16/17 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrittele "tavalliset siistit vaatteet".

Oman kaapin annista en tohon luokkaan kuuluvia nää juhlakelposina, paremmista vaatteista saattais hätätapauksessa asusteita lisäämälöä löytyä juhlakelponen kokonaisuus.

Ja tietenkin ikä vaikuttaa. Pieni lapsi voi pukeutua ihan "eri tasosesti" kuin 30v oleva.

Vierailija
17/17 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tuli yo-juhliin veljeni poika tyttöystävänsä kanssa ihan perus-siisteissä vaatteissa. Olin aivan onnessani kun ylipäänsä saapuivat paikalle. Ihan sama mitä oli päällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kolme