Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Katsoinpa juuri Epämiellyttävän totuuden...

Vierailija
31.05.2007 |

Kylläpäs pisti miettimään... Suosittelen jokaiselle ko. elokuvan katsomista!!

Pitää ihan miettiä MITÄ voin itse tehdä ilmastonmuutoksen estämiseksi.

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ja olis rauhalliset olot. Sen takia, Goren ökyilyistä viis.

Vierailija:

Eli meidän tavallisten köyhien pulliaisten pitäisi tinkiä omasta elintyylistä, jotta Gore SAISI JATKAA ÖKYILYÄÄN!!!!!

Vierailija
42/55 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä mielessä en menisi jakelemaan mitään darwin -awardseja vielä.

Kaikki toki voivat varmasti tehdä jotain, mutta turha huutaa yksiössä elävälle ja autottomalle ihmiselle. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin; mikä on tuo mainitsemasi " maailman tiedeyhteisö" ???

ketkä siihen kuuluu ja miten siihen pääsee?

Kyseisen raportin takana on nimenomaan joukko riippmattomia kovan tason tiedemiehiä jotka eivät yhdy näkemykseen ilmastonmuutoksesta. Ja kylä aika lailla kaikki tieteellinenkin tutkimus saa rahoituksensa loppujen lopuksi jostain taholta, ja ketä esim Goren taustalta löytyy?

Poinntihan tieteessä nimenomaan on se että kukaan ei voi varmasti tietää ja väittää mistään mitään varmasti ennenkuin se on tieteellisesti todistettu varmasti.

Ja nämä kyseiset tutkijat eivät ole vakuuttuneita että tieteellisesti olisi vedenpitävästi faktaa se että ilmastonmuutos tapahtuu ja että ihminen on sen aiheuttanut.

Ja minun tehtäväni ei ole minnekään skepsikseen mitään linkkejä laittaa, se nyt ei ole minkäänsortin tieteellisesti pätevä laitos tai ylipäätään kenellekään todistaa mitään sen enempää.

Jokainen saa itse muodostaa mielipiteensä asiasta perehdyttyään siihen kunnolla. Materiaalia löytyy puolesta ja vastaan koko tiedemaailmasta.

Ja ellei osaa englantia tai tieteellistä tekstiä lukea sen verran että voisi kommentoida sitä ilman käännös tai referointiapua, ei mielestäni ole kovinkaan oikeutettu väittelemään asiasta kahvipöytärupattelua enempää.

Jokainen saa mun puolesta uskoa mihin tykkää ;)

Tiede ja faktat kun eivät ole uskonasioita.

Vierailija:

Mistä tiedät, että siellä ollaan oikeassa ja maailman tiedeyhteisö on väärässä? Ehdotan, että menet osoitteeseen skepsis. fi ja annat niitten siellä ruotia mitä mieltä ovat tuosta instituutistasi.

Ja jos olet itse viitsinyt tutkimuksen kahlata läpi, voisitko laittaa edes jotain esimerkkejä siitä, mistä sitten oikeasti on kyse. Muuten tuo on ihan täydellisen turhaa. Kyllä tässä maailmassa on kaikenmaailman instituutteja joita rahoittaa tiesmitkä tahot.

Vierailija
44/55 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette kyllä aika tampioita.

T mies joka urkkii missä vaimo on surffannut.

Vierailija
45/55 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Goren laupeudentyön ja valistuksen aiheuttamasta saastuttamisesta ja 31 keuhkoaa - maailma tuhoutuu lisää...

31 - kuka tässä sua on syyttänyt muuta kuin tyhmyydestä!

Lehtien lukeminen on hyvä harrastus. Tietää missä mennään.

Vierailija
46/55 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se nyt naurettava se ristiriita miehen puheiden ja tekojen välillä. Mutta oookko sinä vähän tyhmä kun jankkaat tästä?! Mitä se mulle kuuluu mitä Gore tekee? Sehän on vaan yksi mies! Enemmän mua kiinnostaa mitä suomalaiset tekee asian eteen. Pitäiskö tässä koko maailman odottaa ilmastotalkoiden aloittamista, kunnes Gore laskee sähkölaskuaan? Moraalisesti se varmaan olis oikein, mutta kannattako se ihan käytännön kannalta? Johan tässä odotellaan G. W. Bushin viimeistä työpäivää ja siihenkin tuntuu olevan liian pitkä aika.

Vierailija
47/55 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä näytä Goren mukaan mitään tuhoa olevan tulossa, jos herralla itsellään on varaa lennellä yksityiskoneella ja asua saastuttavassa ja energiaa kuluttavassa lukaalissa. Missäs se vaara on????????

Jos kerran Gore itse dokumenteistään huolimatta elää näin niin antaa kyllä esimerkin, että muutkin voi .... Vai miksi muiden pitäisi tinkiä omasta elämästään, kun ei herra Ilmastonmuutos Gorekaan tee niiin?

Vierailija:

Goren laupeudentyön ja valistuksen aiheuttamasta saastuttamisesta ja 31 keuhkoaa - maailma tuhoutuu lisää...

31 - kuka tässä sua on syyttänyt muuta kuin tyhmyydestä!

Lehtien lukeminen on hyvä harrastus. Tietää missä mennään.

Vierailija
48/55 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin; mikä on tuo mainitsemasi " maailman tiedeyhteisö" ???

ketkä siihen kuuluu ja miten siihen pääsee?

- Viime aikoina on julkaistu monenlaisia kansainvälisiä ilmastoraportteja, ja niissä ollaan suurella yksimielisyydellä sitä mieltä, että jotain on tapahtumassa. Daiju.

Ja minun tehtäväni ei ole minnekään skepsikseen mitään linkkejä laittaa, se nyt ei ole minkäänsortin tieteellisesti pätevä laitos tai ylipäätään kenellekään todistaa mitään sen enempää.

- Skepsiksen palstoilla pyörii paljon asiantuntemusta biologiassa, fysiikassa, tähtitieteessä jne. Todellakin paljon enemmän kuin täällä. Kokeile, voit yllättyä positiivisesti.

Jokainen saa itse muodostaa mielipiteensä asiasta perehdyttyään siihen kunnolla. Materiaalia löytyy puolesta ja vastaan koko tiedemaailmasta.

- Oletko sinä työtön, kun sulla on aikaa lukea kaikki noi jutut. Ja miksi panttaat tietojasi, jos tässä on nyt isokin vääryys tapahtumassa?

Vierailija
49/55 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mieti mitä muut voi tehdä, vaan mieti mitä itse voit tehdä. Tällä lofi

Tappeleminen ei auta äiti maata mitenkään...

Vierailija
50/55 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä asutaan ahtaasti, harvalla on samanlaisia mukavuuksia kuin monella esim. Yhdysvalloissa kuten 50 tuuman televisioita, uima-altaita, 5 litran autoja kuten joku Ford Escalade, täällä sentään kävellään vielä eikä aina mennä autolla jne.

Kyllä ihan muualla on ne joiden pitäisi enemmän kiinnittää huomiota omaan kulutukseensa. Yhdysvalloissa on yli 300 miljoonaa ihmistä jotka keskimäärin elävät paljon ympäristöä kuluttavammin kuin suomalaiset. Eihän tämä tarkoita ettei Suomessa tarvitsisi tehdä mitään mutta suomalaisten ei todellakaan tarvitse tuntea huonoa omaatuntoa (muiden kuin ökyilijöiden)

Vierailija:

Onhan se nyt naurettava se ristiriita miehen puheiden ja tekojen välillä. Mutta oookko sinä vähän tyhmä kun jankkaat tästä?! Mitä se mulle kuuluu mitä Gore tekee? Sehän on vaan yksi mies! Enemmän mua kiinnostaa mitä suomalaiset tekee asian eteen. Pitäiskö tässä koko maailman odottaa ilmastotalkoiden aloittamista, kunnes Gore laskee sähkölaskuaan? Moraalisesti se varmaan olis oikein, mutta kannattako se ihan käytännön kannalta? Johan tässä odotellaan G. W. Bushin viimeistä työpäivää ja siihenkin tuntuu olevan liian pitkä aika.

Vierailija
51/55 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelua, vaahtoamista ja kaikkea siltä väliltä!

Mutta mitä te meinaatte oikeasti TEHDÄ estääksenne ilmastonmuutosta?

Vierailija
52/55 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä perustelu se on olla tekemättä mitään että ei tuo toinenkaan tee? Jos kaikki ajattelisi noin ei kukaan tekisi yhtään mitään minkään asian eteen.

Totta on, että yhdysvallat ovat suurin saastuttaja, tarkoittaako se että se on ainut maa jonka täytyy tehdä jotain?

Entä jos siellä on sama logiikka mikä vallitsee av- palstalla; mitä sitä mitään tekemään kun ei euroopassakaan tehdä, ja euroopassa mietitään että ei me ainakaan mitään tehdä kun ei yhdysvallatkaan tee...

Jos joku oikeasti vielä tänä päivänä pystyy uskottelemaan itselleen ettei ilmastonmuutos ole muuta kuin propagandaa niin on kyllä hieman tyhmä. ja piste.

Vierailija
53/55 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan katsoneeni taannoin telkkarista jonkun vastaavan ohjelman. Jossa laitettiin koko ilmaston muutos kyseenalaiseksi. Siinä puhuttiin että ei voida olla varmoja siitä että on ko maapallo vasta palautumassa jääkaudesta. Eli palautumassa normaaliin tilaansa. Mistä sitä voi tietää!! Ja jos näin on, niin siihen ei auta mitkään ihmisen teot. Toki jäätiköiden sulaminen tuo tullessaan suuria ongelmia! Ja kyllä se hirvittää että kuinka ahtaalle me lopulta joudummekaan tällä planeetalla. Mutta minä uskon että pallo pitää huolen etteise liikaa kansoitu. Kun palloon kohdistuu liikaa painetta, niin hups tulee tulivuorenpurkauksia, maanjäristyksiä, hyökyaaltoja niiden seurauksena ja kaiken maailman mullistuksia. Ja ihmisiä kuolee. Ei ne liioin ole meitä suomalaisia kolauttanut. Mutta tuo jäätikkö kolauttaa kun on niin lähellä! Ja siitä on niin puhuttu että se on ihmisten aikaansaannosta. Minä luulen että ihmisten kaikki toiminta on jo myöhäistä. Vahinko on jo tehty! Vuosia sitten jo puhuttiin otsoonikerroksen ohenemisesta. Eipä senkään eteen tehty mitään järisyttäviä muutoksia. Ja siitähän tämä ilmaston muutoskin johtuu! Vaikka puolet maapallon kansasta lopettaisi käyttämästä deodorantteja ja hiuslakkoja niin siitä olisi ollut iso hyöty. Mutta ei se taida enää vaikuttaa. Ajattelen vähän negatiivisesti. Täytyy ottaa vastaan se mitä on tulossa. Niin paljon on ihmisiä jotka ei välitä tuon taivaallistakaan näistä asioista. Että yksittäisen ihmisen on turha alkaa hihhuloimaan :(

Vierailija
54/55 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etta USA on se suurin saastuttaja. Mita jos katsoisit vahan Kiinaan ja Intiaan pain?

Vierailija
55/55 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos nämä 100 miljoonaa on hyvin vähän kuluttavia muutenkin. Vasta sitten kun saadan ne todelliset syylliset, ne isoissa taloissa asuvat, omilla koneilla lentävät, 50 neliön kylpyammeita pitävät asiaan mukaan voi jotain hyötyä ollakin.

Yksi jättikuluttaja vastaa jopa 10000 tuhatta muuta ihmistä.

Vierailija:

Mikä perustelu se on olla tekemättä mitään että ei tuo toinenkaan tee? Jos kaikki ajattelisi noin ei kukaan tekisi yhtään mitään minkään asian eteen.

Totta on, että yhdysvallat ovat suurin saastuttaja, tarkoittaako se että se on ainut maa jonka täytyy tehdä jotain?

Entä jos siellä on sama logiikka mikä vallitsee av- palstalla; mitä sitä mitään tekemään kun ei euroopassakaan tehdä, ja euroopassa mietitään että ei me ainakaan mitään tehdä kun ei yhdysvallatkaan tee...

Jos joku oikeasti vielä tänä päivänä pystyy uskottelemaan itselleen ettei ilmastonmuutos ole muuta kuin propagandaa niin on kyllä hieman tyhmä. ja piste.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kaksi