Tykkäätkö Kaurismäen elokuvista?
Katsoin eilen Mies vailla menneisyyttä ja täytyy sanoa, että minusta tuli ihan Kaurismäki-fani!? Taisi olla ensimmäinen Kaurismäen elokuva jonka katsoin, en ainakaan muista yhtäkään. Olen kyllä ollut tietoinen siitä tyylistä ja vähän ihmetellyt menestystä. Nyt kun katsoin tuon, niin en ihmettele enää yhtään. Sehän oli ihan todella hyvä! Ihmettelen vain vähän sitä, että miten Kati Outinen voitti siitä parhaan naispääosan. Kati on mun suosikkeja ollut aina, mutta tuo rooli. Eihän siinä tarvinnut edes paljoa näytellä tai mitään? Muut naisnäyttelijät on varmaan olleet tosi heikkoja, kun noin pienessä osassa oleva henkilö voitti.
Mitä te tykkäätte Kaurismäen tyylistä?
Kommentit (25)
Pelkistettynä elokuvia, joissa pääosassa on itse tarina, eikä imelä näyttelijäkaarti tai erikoistehosteet. Tykkään!
Sama täällä, minusta tuli eilen Kaurismäki-fani! Olen aiemminkin nähnyt kyllä hänen elokuviaan. Ne vaativat keskittymisen, eilen oli sellainen hetki ja kyllä iski se taiteellisuus ja erikoinen huumori.
Tänään on soinut päässä leffassa (Mies vailla menneisyyttä) esitetty Paha vaanii. Katsoin YouTubesta biisin kommentteja vuosien takaa, ja paljon siellä on ulkomaisten Kaurismäki-fanien hehkutusta. Taitaa olla enemmän ulkomailla leffojen fanittajia?
Vierailija kirjoitti:
Pelkistettynä elokuvia, joissa pääosassa on itse tarina, eikä imelä näyttelijäkaarti tai erikoistehosteet. Tykkään!
Hmm. Kyllå näyttelijäsuoritukset on aika isossa roolissa.
Ensimmäinen iso elokua Arvottomat oli vauhdikas ja hyvä kenen vain katsottavaksi, mutta sitten on aika läjä tylsää. Ariel on hyvin katsottava.