Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletteko onnistuneet saamaan 3-4-kymppisenä uuden ystävän? Miten?

Vierailija
29.09.2026 |

Miten ihmeessä nykyään pystyy saamaan ystäviä? Lapsiperhe-elämä tuo omat rajoituksensa toki näkemisiin. 

Minulla on pari äitikaveria, meillä on ihan mukavaa yhdessä ja samanikäiset lapset. En voi sanoa, että meillä olisi paljon muuta yhteistä, mutta arvostan heitä.

Mikä teitä yhdisti, miten usein näette uutta ystävää?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Se on oikeasti mahdotonta.

Vierailija
22/40 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenterveyskuntoutujien päiväkeskuksesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä vanhempana? 50v, 60v?

Vierailija
24/40 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seurakunnasta saa uusia yatäviä vielä ysikymppisenäkin. 

Vierailija
25/40 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, nähtiin parissa liiton tapahtumassa, juteltiin ja oli paljon yhteistä, niin kysyin että nähtäiskö kahvilla joskus ja siitä se sit lähti.

Vierailija
26/40 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastuksista olen uusia kavereita ja ystäviä saanut. Nähdään lajin merkeissä myös harrastuksen ulkopuolella. 

Vierailija
27/40 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen, montakin. Yhden uuden ystävän olen saanut myös nyt yli 5-kymppisenä. Töistä olen löytänyt ystäviä. En tutustu ihmisiin kauhean nopeasti muuten kuin pintapuolisesti, olen aika varautunut. Joistain työkavereista on kuitenkin tullut hiljalleen ystäviä. 

Vierailija
28/40 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, mutta yleensä ystävyydet eivät kestä aikaa. Eikä niiden tarvitsekaan kestää. Kaikki ihmissuhteethan päättyvät ennemmin tai myöhemmin.

Vierailija
29/40 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikalla. Sekä harrastuksissa (mm. kuntosalilla). Ja kyllä ihmisiin tutustuu myös omien lapsien kautta (heidän kavereiden vanhempiin). Pitää vain uskaltaa jutella eikä luikkia aina piiloon.

Vierailija
30/40 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Montakin, harrastusten parista yleensä. Töistä en edes yritä saada kavereita, olen siellä töissä enkä seurustelemassa.

Heh, olen saanut kaksi kaveria töistä. Lopettivat samassa työpaikassa jo vuosia sitten, mutta näemme vieläkin säännöllisesti.

Vierailija
31/40 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun vanhempani sai tuon ikäisinä isäni työpaikalta 2 hyvää ystävää, joiden puolisot tuli ikään kuin kaupan päälle. Nyt he kaikki ovat jo eläkkeellä ja tapaavat toisiaan yhteisen ruokailun merkeissä kerran kuussa vuorotellen toistensa kotona. Lisäksi he pitävät yhteyttä netin kautta. 

Vierailija
32/40 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinderistä löytyy enemmän kuin ehtii ottaa vastaan. M41

Vierailija
33/40 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri yhteyksissä tapaan ihmisiä, joiden kanssa synkkaa. Sitten voi vaikkapa kertoa jostakin tulevasta tapahtumasta, jonne voi mennä toisen kaveriksi jne. 

Mulla ei oo mitään vaikeuksia saada kavereita. Mutta rakkaussuhdetta on vaikea saada. En tiedä, miksi. Mystinen juttu minulle.

Vierailija
34/40 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira(t) yhdisti meidät 

Vierailija
35/40 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikalta ja kaverin kautta tutustunut. 

Onneksi olin 2000-luvun alussa muutamalla keskustelufoorumilla, sain jokaisesta niistä ainakin yhden pitkäaikaisen ystävän. 

Vierailija
36/40 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen on silloin pakko tulla samasta harrastuspiiristä eli pyöritään saman mielenkiinnon kohteen ympärillä.

Vierailija
37/40 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse löysin työpaikalta. 

Vierailija
38/40 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut läheisiä ystäviä mm. työpaikalta, retriiteiltä ja kuorosta. Tarjontaa on ollut enemmän kuin omia rahkeita tutustua ja lähentyä uusien ihmisten kans. Mies tutustui jonkin musiikkisovelluksen kautta tyyppeihin, jotka soittaa ja harrastaa saman genren musiikkia ja nyt niillä on viiden tyypin porukka jolla soittavat ja kohtaavat viikottain sekä käyvät keikoilla. Koko elämän ajalta kokemukseni on että kun menee ja tekee muiden ihmisten kanssa sellaista josta on innostunut, ihan väistämättä alkaa muodostua ihmissuhteita ja yhteisiä intressejä tavata. 

Vierailija
39/40 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kiinnostaa. Itse en ole onnistunut. Ongelma on se, että ihmisillä ei ole oikein aikaa uusille ystäville, kun heillä on vaikeuksia saada aika riittämään nykyisille ystäville ruuhkavuosien keskellä. Osalla alkaa olla jo isommat lapset, mutta he eivät oikein ole enää kiinnostuneet ihmisistä, puolison/perheen seura tuntuu riittävän. Varmaan koventunut työelämäkin näkyy, ihmiset on tosi väsyneitä.

Vierailija
40/40 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavavia saa helposti, mutta suhteet ei lähenny. Vinkkejä kaivataan!