Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Yleltä ei tule tavallisia jumalanpalveluksia. Iäkäs omaiseni haluaisi katsoa.

Vierailija
27.09.2026 |

Tänään tuli jokin sateenkaariaiheinen jumalanpalvelus vuodelta 2024.

Lisäksi on tullut samaa nojatuolikirkkoa ja vaelluskirkkoa monta kertaa. 

Miksi ei voisi tulla ihan tavallisia jumalanpalveluksia suorina lähetyksinä Yleltä?

Hänellä ei ole tietokonetta, joten netissä olevaa virtuaalikirkko.fi ei pysty käyttämään. (Se ei liity yleen mitenkään.)

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö radiostakaan enää kuulu jumalanpalvelusta sunnuntai-aamuisin? 

Voi tullakin, mutta hänellä on kuulolaitteesta huolimatta huono kuulo. Seuraaminen helpottuu, kun näkee, mitä tapahtuu. 

Vierailija
22/24 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin iäkkäille ei muutenkaan ole tarpeeksi ohjelmaa. Ohjelma on pääasiassa nuorille ja nuorille aikuisille. 

Poikkeuksena sentään iltapäivisin tulevat vanhat suomenfilmit. Paljon muuta ei olekaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 90-vuotias äitini valittaa samaa ongelmaa. Hän haluaisi seurata perinteisiä jumalanpalveluksia, joissa lauletaan perinteisiä virsiä, mutta läheskään joka pyhä niitä ei tule kummastakaan, ei TV:stä eikä radiosta.

Äitini ei osaa käyttää tietokonetta ja minä asun 400 kilometrin päässä, joten ei voi olla joka pyhä auttamassa.

Vierailija
24/24 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret ohjelmatarjonnan suunnittelijat eivät varmaan ymmärrä, miten sitä monet on vanhana tarpeessa hakea turvaa mm tutuista asioista ja uskonnosta. Heillä on moni läheinen jo kuollut ja omakin kuolema mietityttää. Perinteinen jumalanpalvelus telkkarissa lohduttaisi monia. 

Olen itse vähän yli kuuskymppinen ja minunkin ikäluokkani kasvatettiin koulussa uskonnollisiin hyveisiin. Kansakoulunopettaja soitti luokassa urkuharmonilla joka aamu jonkun virren ja aamunavaus oli aina uskonnollinen. 

Haluavat todennäköisesti satsata lähes kaiken nuoriin, jotta saavat nuoret veronmaksajat hyväksymään ylen työpaikkojen säilymisen. Vanhukset ovat häviävää ikäpolvea. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi seitsemän