Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko oikeasti Suomessa ihmisiä ketkä eivät ole ikinä matkustaneet metrolla tai ratikalla?

Vierailija
26.09.2026 |

Ihan mielenkiinnosta kyselen. Jotenkin kuulostaa ihan käsittämättömältä.

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettavan typerä aloitus.

Vierailija
22/57 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Typerä kysymys.

Suomen raitioliikennettä on tällä hetkellä Helsingissä, Espoossa ja Tampereella.

Helsingin metro on Suomen ainoa metro.

Luulisi että jokainen suomalainen olisi pääkaupungissa käynyt.

1. Miksi jokainen olisi käynyt Helsingissä?

2. Jos joku erehtyy menemään Helsinkiin, siellä  voi liikkua ilman ratikkaa ja metroa. 

3. Muualta Suomesta ulkomaille lentäessä välilasku tehdään Vantaalla, ei tarvitse käydä Helsingissä.

Mikä on aloittajan pohjoisin, itäisin ja läntisin paikka Suomessa, missä olet käynyt? Olet varmaan liikkunut jollain muulla kuin ratikalla tai metrolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kävin lapsena matkustamassa ihan uuni tuoreella metrolla mutta sitten olikin varmaan 20 vuoden tauko kun ei ollut itään mitään asiaa

Näinhän se on. Sivistys loppuu lännestä katsottuna Saloon ja kiertää siitä vielä rannikkoa pitkin Raaseporiin, minkä jälkeen liinat on kiinni. Siksi se länsirata ja tunnin juna on helsinkiläisille niin tärkä. Pääsevät toisten rahoilla tutustumaan sivistykseen ja vielä illaksi takaisin, ennen kuin alkaa pelottamaan.

Vierailija
24/57 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olisi käynyt pk-seudulla tai Tampereella, ei välttämättä ole käyttänyt julkista liikennettä, vaan omaa autoa.

Vierailija
25/57 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Typerä kysymys.

Suomen raitioliikennettä on tällä hetkellä Helsingissä, Espoossa ja Tampereella.

joka sekään ei ole oikea metro vaan "mato, joka luikertelee suurelta osin maan päällä". 

Vierailija
26/57 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä mennyt kummallakaan, miksi olisin? Täällä niitä ei ole eikä tule. Mutta olen matkustanut lättähatulla, onko ihmisiä jotka eivät ole ? 

Vierailija
27/57 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metrolla olen kerran matkustanut ratikalla en.

Helsingissä kävin viimeksi 2018.

Vierailija
28/57 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Typerä kysymys.

ai.. ainoa metro? mikäs se länsiMETRO sit on?

Vierailija
29/57 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Itseasiassa mä olen käynyt Helsingissä varmaan alle 10 kertaa koko elämäni aikana ja nekin vierailut on ollu periaatteessa ohikulku matkoja kun on pitänyt laivaan mennä tms. Viimesestä käynnistä aikaa on varmaan 15 vuotta.

Vierailija
30/57 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Typerä kysymys.

Mutta miksi käyttäisi metroa jos voi kävellä? Itse olen asunut pk-seudulla 20 vuotta ja olen käyttänyt metroa yhteensä 6 kertaa. 

Kuka jaksaa kävellä vaikka Kampista Vuosaareen?

Vierailija
31/57 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Typerä kysymys.

ai.. ainoa metro? mikäs se länsiMETRO sit on?

Osa Helsingin metroa.

Vierailija
32/57 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon käyny monta kertaa Lummukan hiekkakuopilla, onko joku joka ei ole?

Vierailija
33/57 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Tuskinpa kaikilla on asiaa isoihin kaupunkeihin. Vaikka Vantaalla asun, käyn nykyään Helsingissä ehkä kerran vuodessa. Satama, teatteri. Mutta joku puhui liukuportaista. Usein joku kiireinen on änkenyt eteeni, mutta kiire loppuu liukuportaissa. Seisovat kuin tatti nauttien matkasta, ohi ei pääse. Saa siellä kävelläkin. Ja antaa tilaa vähintään.

Vierailija
34/57 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellakin, kyllä sellaisia ihmisiä löytyy ihan pääkaupunkiseudultakin, olet varmaan kuullut sellaisesta kuin yksityisautoilu?

Miksi "yksityinen" on aina pakko änkeä "autoilun" eteen? Eihän skurunkaan yhteyteen kirjoiteta tuettuskuru tai bussin yhteydessä toistenrahoittamabussi. Metro on kokokansanvastentahtoaanrahoittamahelsinkiläismetro. 

Vierailija
35/57 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Typerä kysymys.

Mutta miksi käyttäisi metroa jos voi kävellä? Itse olen asunut pk-seudulla 20 vuotta ja olen käyttänyt metroa yhteensä 6 kertaa. 

Kuka jaksaa kävellä vaikka Kampista Vuosaareen?

Asun Helsingin länsipuolella, eikä mulla ole asiaa itään käytännössä ollenkaan 🤷‍ Viimeksi käytin metroa joskus 2019 kun menin Kalasatamaan.

Vierailija
36/57 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kokeillut molempia useilla paikkakunnilla kun mukana on ollut joku tuetun liikenteen hullu, joka haluaa näyttää miten ihanaa ja toimivaa se on. Heti kun tällaisista hörhöistä on päästy eroon, kutsu käy taksin takapenkille tai auton rattiin. Siihen loppuu pierun, hien, viinan, sipulin ja välillä kannabiksenkin löyhkä, eikä tarvitse kuunnella kenenkään toisen "näkkileipä"-puhelua tai jonkun idiootin videoiden pällistelyä ääni päällä.

Ai se on sellaista täällä kotosuomessa. Esim. Tukholmassa, Prahassa, Moskovassa ja Pietarissa oli metroissa ja ratikoissa tosi rauhallista. Pari kertaa olen matkustanut pummilla rautatieasemalta satamaan ja ihan siistiä ja hiljaista oli.

Vierailija
37/57 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei oo rullaportaita tai hissejä, metroja ja ratikoita niin ei noilla myöskään ole sähköä, sisävessoja, pesukoneita tai lentäviä potkulautoja. 

Maalaiset on töynnä matoja, koin syömiä ja ei ole kuin rikkinöisiä uff vaatteita joiota stadilaiset lahjoittaa niille. 

Vierailija
38/57 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko suomessa oikeasti ihmisiä, jotka ei ole koskaan ampuneet aseella. En ymmärrä näitä ihmisjoukkoja. Miten se muka on mahdollista. 

Ihan mielenkiinnosta kyselen.

Vierailija
39/57 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko suomessa olla tosiaan ihmisiä, jotka ei ole käyneet, sekä kiinassa että amerikassa.

Itse olen käynyt molemmissa, niin on jotenkin vaikea ymmärtää. Ihan mielenkiinnosta vaan.....

40/57 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon käyny monta kertaa Lummukan hiekkakuopilla, onko joku joka ei ole?

Lummukkalaaset ny tiäretähä 🤠

En oo varma oonko käyny, on saatettu joskus pyärähtää 😁

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kaksi