Mitä teet kun ovikello soi, mutta et odota ketään?
Mitä teet kun ovikello soi, mutta et odota ketään?
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Menen ovelle katsomaan kuka siellä on. Jos on toivottu vieras, pyydän sisään. Jos ei-toivottu, lähetän matkoihinsa. Meillä päin (okt alue) käy aika paljon kaikenlaista kaupustelijaa myymässä milloin remonttia tai hälyjä tai mitä tahansa. Jos myyjä on nuori nainen, totean että en osta mitään mutta myyntityöstä voimme kyllä jutella, olen myyntipäällikkö (en oikeasti ole). Monesti jäävät jutulle. M43
Sama homma itsellä, nätit myyjät voin pyytää kahville ja aika usein kyllä hoksaavat, ettei varsinainen myyntituote kiinnosta. Osa pakkailee tavarat ja toteaa, ettei taida nyt kauppoja syntyä ja kiittelee kahvista/teestä, joillekin sanon, että saa käydä piipahtamassa jatkossakin. Muutama on tosiaan sitten vapaalla piipahtanut tai soittanutkin ja parin kans olikin hetken tapailua. Ja jotkut väittää, ettei seuraa löydä kotoa 🙂
Vierailija kirjoitti:
Outo kysymys samoin kuin se, vastaatko tuntemattomasta numerosta tulevaan puheluun.
Niinpä, miksi ihmeessä vastaisi.
Vierailija kirjoitti:
En ikinä avaa. Vtuttaa kun näin käy lähes viikottain kun naapurini tilailee millon mistäkin woltista tms ja ma mut soittelevat MINUN ovikelloani!!!!
Mikset ota vastaan? Nehän on jo maksettuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovikelloni on pois päältä. Ne, jolla on oikeasti asiaa, osaavat laittaa tekstiviestin.
Lähetti soittaa ovikelloa, kun toimittaa postitilausta. Tilaan tavarat aina kotiin.
Kyllä mulle tulee ilmoitus, milloin paketti on tulossa, joten tiedän avata oven. Toki ohjelmoin ovikellonkin varalta päälle noihin aikoihin.
Huutista "aikuisille" jotka pelkäävät ovikelloa. Varmaan samat, joita ahdistaa soittaa puhelu tai vastata puhelimeen.
Mulla on ovisilmä, katson onko tuttuni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai avaan. Joku muu perheenjäsen voi odottaa jotain henkilöä saapuvaksi.
Asutko jossain pussiperällä lintukodossa? Welcome to the world. Opeta lapsillesi turvallisuusohjeita.
Kannattas ehkä sinunkin muuttaa johonkin rauhallisemmalle alueelle, jos ei ovea uskalla aukaista.
Meen haulikon kanssa ovelle. Mutta ei oo känyt niin ainakaan kahteenkymmeneen vuoteen kun asun niin korvessa.
Avaan oven. Yleensä siellä on naapurin mummo, joka tarvitsee jotain apua. Autan tietenkin.
Ajattelen että kuulen harhoja, kun minulla ei ole ovikelloa ja jatkan mitä olen tekemässä.
Avaan oven, jos kuulen koputuksen. Jos en kuule, en avaa. Iso talo ilman ovikelloa.
Haen sorkkaraudan eteiseen ja avaan oven. Kun alaovi meni lukkoon, ovat soittelijat olleet yleensä asialla. Kiinteistöhuolto tai naapurin lapset. Sitä ennen oli levotonta.
Olen päivät etätöissä omakotitalossani. Keväällä ja kesällä on yleensä aika trafiikki ovella. Kattoremontit, valokuitu, nuohous, viemärikuvaukset, katon maalaus, sisäilmatutkimus jne jne myyjät ramppaa ovella. En yleensä avaa, kun olen töissä.
Joskus miettinyt mitä nämä firmat tykkäisivät, kun menisin sinne kesken työntekijöiden työpäivää kauppaamaan jotain ja häiritsemään työn tekoa?
Vierailija kirjoitti:
Seison tai istun hiljaa paikallani ja odotan, että häipyy ovelta.
No nyt on kyllä niin ihanan friikkiä, että!
Varmaan tv-lupatarkastaja. Menen sängyn alle piiloon Arttu Wiskarin vaarin seuraksi.
Annan koiran haukkua ovella kuin kukaan ei olisi kotona. Kohta kellonrimputtaja poistuu ja näen ikkunasta kuka oli. Jos tuttu niin ryntään ovelle ja huudan että "täällä ollaan elä mene!". Jos kaupustelija niin jatkakoon matkaa.
Vierailija kirjoitti:
En mitään. En reagoi kellon soittoon millään tavalla.
Miksi sinulla on ovikello?
Meillä söi ovikello ja katsoin sellaisesta paikasta ovelle, että soittaja ei minua nähnyt. En avannut ovea ja soittaja lähti pois ja kävi ne myös naapurin talolla myös.
Asun omakotitalossa ja ei ole koskaan ollut ovikelloa, joten ei soi!
Sammutan valot, suljen radion/TV:n ja menen sängyn alle piiloon.