Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palauduitko entisiin mittoihin TOKAN tai USEAMMAN raskauden jälkeen??

Vierailija
30.05.2007 |

Palautuuko kroppa entisiin mittoihin tokan tai useamman raskauden jälkeen? Missä ajassa?

Tarvitseeko treenata?

Ekan raskauden jälkeen ei ollut mitään ongelmia.

Kaikki lähti itsestään hyvin pienessä ajassa mitään tekemättä.

MUTTA nyt maha pömpöttää, lantio on leveä ja kilojakin vielä olisi

muutama karistettava.

Kuin pian kohtu on entisellään?

Minulla ei ollut mahassa ylimääräistä ennen tokaa raskautta mutta nyt

siinä " löllyy" pömppö löysä vatsa :/

Mites muilla?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokasta Kiloja tuli 15 kg, joista 12 lähti 2kk:ssa synnytyksestä ihan itsestään.

Loput lähtivät pikkuhiljaa imetyksen aikana. (ennen kuin vauva täytti 1v).

Ekasta lähti kaikki(10kg) melkein heti ja meni jopa alle lähtöpainon.

Vierailija
2/20 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka raskauden jälkeen entisiin mittoihini lyhyessä ajassa. Toista lasta odottaessani painoa tuli yhteensä noin 17kg, muiden kolmen kanssa noin 13-15kg ja kaikki lähti pois muutaman kuukauden sisällä.

Painan 54kg ja olen 170cm pitkä, ilmeisesti nopean aineenvaihdunnan omaava..?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä johdu vaatemitoituksen muutoksista :-) Kaapissa roikkuu yhä vaatteita ajalta ennen lapsia. Joskus jotain koitan, mutta liian iso on.

Vierailija
4/20 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

treeniä paljon, eikä ylipainoa ole ollut..

Vierailija
5/20 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten ne saattavat jäädä erilleen ja pömppä on ikuinen. Vain kirurgin veitsi auttaa. Ei siis vatsalihasliikkeitä niin, että nouset lattiasta ylös asti tai nostelet jalkojasi alavatsoja tehden, ennen kuin rako vatsalihasten välistä katoaa.

Vierailija
6/20 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan jälkeen palauduin täysin. Toisen jälkeen jäi pari kiloa. Olen treenannut samoin molempien raskauksien jälkeen.

Toisaalta on vaikea arvioida, mikä vaikuttaa mihin. Olin 34 esikoisen syntyessä. Kroppa alkaa muuttua muutenkin.

Vierailija
7/20 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensimmäisen jälkeen palauduin ihan todella nopeasti, muutamassa kuukaudessa, eikä " roikkunut" mikään. nyt toisen jälkeen on jäänyt pari kiloa ja vatsanahka roikkuu ja on sellaista löllöä. vaikka olen liikkunut ja treenannut jopa enemmän kuin ekan jälkeen. kyllä toisesta palautuminen on oman kokemuksen mukaan tidella paljon vaikeampaa. ja minä olen aina ollut hoikka ja " pieni" - ei mitään paino-ongelmia ikinä---

Vierailija
8/20 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsekseen palautunut (n. 12kk synnytyksestä ollut ihan siedettävässä kunnossa)

Mutta nyt siis en tiedä mitä tekisi, vatsapussi jäänyt. Kuopuksen syntymästä 1v4kk

Vierailija
9/20 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunnossa kuin ennen raskautta. Mutta ilmeisesti vain siksi että kaikki lihakset katosivat loppuraskauden sänkylevon vuoksi (plus tietty raskauden aikana hankitut läskit hävisivät imettäessä). Kun lihakset alkoivat palautua, niin paino oli taas samoissa lukemissa kuin ennen ekaa raskautta, ehkä kilon korkeampi, ja siinä lukemassa se tuntuu pysyvän nyt kun molemmista raskauksista on jo vuosia aikaa.

Aloin molempien raskauksien jälkeen liikkua suht. normaalisti jo parin viikon sisällä synnytyksestä, tietty rankempia ponnistuksia ja lihaskuntotreenejä välttäen. Juoksulenkillä kävin kuopuksen jälkeen muistaakseni kuukauden sisällä synnytyksestä.

Vatsan löllö hävisi " itsekseen" imetysaikana. Vatsoja olen treenannut säännöllisen epäsäännöllisesti " aina" (pl. synnytyksestä pari kuukautta ennen ja jälkeen).

Vierailija
10/20 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ekan jälkeen olin suht entisilläni jo oikeestaan ristiäisissä kun vauva oli 2kk. Nyt olen siinä ok-tilanteessa, kun vauva on 11kk:)

Olen aloittanut treenaamisen vauvan ollessa (siis toka) 7vkoa ja säännöllisen liikunnan+ painonvartioiden ohjeiden takia olen jälleen mitoissani, ehkä jopa kiinteämpänä!

Duunia se vaatii! Monilla tosin jää lantio ikuisiksi ajoiksi leveämmäksi, jos esim lapsi on ollut kauan alhaalla lantiossa. Luut ovat joutuneet leviämään eikä siitä aina palaudu, vaikka mitä tekis.

Vierailija
11/20 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiloja just sama kuin aina, eli 48 (ikää 31v.). Treenata on täytynyt aina vaan edellistä raskautta enemmän, mutta kroppa on oikein timmi vatsaa lukuunottamatta; sielläkin tosin lihakset tosi hyvässä kunnossa, mutta vatsan iho vielä hiukan " kuiva" ja väsynyt. Hitaasti kyllä toipuu... ;-)

Vierailija
12/20 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. kaksi lasta ja nuorempi jo kohta 3-vuotias. Harrastan paljon hyötyliikuntaa, käyn erilaisissa jumpissa 2 kertaa viikossa (joskus kolmekin). Ei se maha vain lähde. Se on sellaista tyhjää. Ylipaino on lähtenyt jo aikaa sitten (kummassakin raskaudessa n. 15 kiloa ylipainoa, mikä on lähtenyt runsaalla hyötyliikunnalla nopeasti).

Ehkä tosiaan ikäkin alkaa tehdä tehtävänsä. Täytän pian 33 vuotta.

Vierailija
13/20 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekasta raskaudesta minäkin palauduin tosi nopsaan eikä muutaman kuukauden kuluttua edes huomannut, että raskaana koskaan olisin ollutkaan. Nyt alavatsa pömpöttää (varsinkin iltaisin) ja on paljon löysää nahkaa. Lantiokin on ehkä vähän leventynyt. Eikä todellakaan huvita käyttää bikineitä. Tokassa raskaudessa tuli myös paljon raskausarpia, joilta ekassa raskaudessa vältyin. Liikuntaa olen paljon harrastanut, mutta eipä tähän venyneeseen vatsanahkaan taitaisi muu kuin kirurgin veitsi auttaa. On vaan niin outo tilanne, kun aina olen ollut vähän turhankin hoikka ja nyt sitten tämä vatsa on tämmöinen. Vanhoihin vaatteisiin mahdun kyllä ja toivon vielä, että tämä vatsa vielä tästä vähän paranisi. Ei se ylimääräinen nahkakaan niin ärsytä, kuin nämä kamalat arvet!

Vierailija
14/20 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan jälkeen olin lähtöpainossa, kun vauva täytti 3 kk. Keskimmäisestä saavutin lähtöpainon vauvan ollessa n. puolivuotias, tosin se vaati hemmetisti liikuntaa. Nyt tosiaan kuopus on 3 kk enkä tosiaankaan ole lähtöpainoa lähelläkään, vielä 6 kg pitäisi saada putoamaan - motivaatio tällä hetkellä on vaan täydellisen pyöreä nolla. En jaksa.

Vierailija
15/20 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja useampi vuosi siis mennyt :-)

Vierailija
16/20 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen lapsen ollessa 7kk olen laihempi kuin ikinä. Hoikka olen ollut aina, mutta nyt siis tavallista hoikempi. Olen joutunut ostamaan pienempiä housuja, vanhoissa farkuissa oli niin älyttömästi tilaa takapuolessa ja reisissä. Mutta maha pömpöttää :( Ennen ei ole mitään mahaa ollut. Nyt on.

Vierailija
17/20 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun imetin 7-8 kk. Nyt kolmannen kanssa ollut vaikeampaa. VASTA nyt 6 kk n jälkeen synnytyksestä olen entisissä mitoissa, 57 kg (162 cm).

Meinasin jo vaipua epätoivoon....

Pömppömahaa on myös, tosin niin on muillakin suvun naisilla. Täytyisi jumpata ahkerammin ja syödä vähemmän herkkuja. Ikääkin alkaa olla jo...

terv Äiti -69

Vierailija
18/20 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä on siis toivoa palautua :) , täytyy vaan nyt sitten antaa aikaa paljon enemmän kun viimeksi. Ja ikääkin on jo lähempänä 40 kuin 30, sekin tietysti vaikuttaa.

Imetän vielä ja ahkeran liikunnan (aerobick

) aloitan kesän jälkeen.

Olen muuten kyllä ihan hoikka ja entiset vaatteet mahtuu, mutta maha on kamalaa löllöä ja pömpöttää.

Painoa on 2-3kg vielä " liikaa" , mutta saa ollakin, koska muuten menee

jo alipainon puolelle.

Bikinikuntoon ei sitten täksi kesäksi pääse..mutta onhan noita kesiä :)

t.ap

Vierailija
19/20 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekan jälkeen omissa mitoissa viikossa, tokan jälkeen parissa viikossa ja kolmannen jälkeen meni 3kk. ilman treenaamista - vain imetystä :). nyt kun nuorin on 4v, painan kilon enemmän kuin ennen lapsia. rinnat on kyllä muuttaneet muotoaan... :(

Vierailija
20/20 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vyötärö, rinnat ja takapuoli edelleen samoissa mitoissa kuin ennenkin. Molempien synnytysten jälkeen meni n. viikko että mahduin farkkuihin taas ja kylläpä tuntuikin hyvältä ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yksi