Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluanko sittenkään lapsia?

Vierailija
25.09.2026 |

Olen aina ajatellut, että haluan lapsia, sitten kun se oikea henkilö osuu kohdalle. Nyt yli 40-vuotiaana lapsettomana miehenä olen alkanut kyseenalaistaa tätä oletusta.

Plussat lasten tekemisessä:

niin "kuuluu" tehdä

vahana on joku ihminen, joka tulee katsomaan

Plussat lapsettomuudessa:

ei tarvitse juosta rahan perässä

ei tarvitse kuljetella lapsia harrastuksiin

ei tarvitse koko ajan ostaa kaikkea roinaa

voi lähteä baariin/matkoille/harrastamaan koska huvittaa

Psykologian oppikirjan mukaan ihmiset kuulemma nauttivat lasten kasvun ja kehityksen seuraamisesta. Sen olisi voinut lisätä tuohon ylempään listaan, mutta olen vähän epävarma tämän kohdan osalta. Itse olin nuorena ns. nörtti ja sitten jos lapsesta tulee esim. jääkiekkoilija, niin varmaan kauhean "kiva" kuunnella sen saavutuksia.

Mites muut painottaa näitä?

Haluatko lapsia?

Vaihtoehdot

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

14-vuotiaana panee kovaäänisesti ensimmäistä tyttöystäväänsä, istuu nuuska huulessa ruokapöydässä ja kysyy: "Isi, mikä on murtoluku?" No, toisaalta voi olla, että liioittelen tätä kuvitelmaa :D

Vierailija
2/5 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitäisi varmaan löytää ensin vaimo. Lapsen miettiminen ilman puolisoa on kovin hypoteettista. Joskus ajattelu selkiytyy ja sopivan puolison kanssa ratkaisu on helpompi tehdä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mistä minä tiedän mitä sinä haluat

Vierailija
4/5 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

14-vuotiaana panee kovaäänisesti ensimmäistä tyttöystäväänsä, istuu nuuska huulessa ruokapöydässä ja kysyy: "Isi, mikä on murtoluku?" No, toisaalta voi olla, että liioittelen tätä kuvitelmaa :D

Vaihda nuuska nikotiinipussiksi tai taskussa pyöriväksi vapeksi

Vierailija
5/5 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orpon/Purran hallitus ja aikaisemmin koulukiusaamisen 100% täysin salliva kulttuuri kouluissa vei lapsentekohalut. Nyt vielä sodanuhka. Niin paljon lapsiani rakastan että sallin heidän jäädä syntymättä tänne saaatanann Albaniaan. Täällä heidät vain hakattaisiin ja häväistäisiin koulujärjestelmässä ja näännytettäisiin nälkään tai tapatettaisiin sodassa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kuusi