Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sivareille tulee maanpuolustusvastuuta

Vierailija
24.09.2026 |

Hallitus ehdottaa, että siviilipalveluksessa olevia voitaisiin jatkossa määrätä avustamaan toista viranomaista siviililuonteisessa tehtävässä, kuten väestönsuojelussa. Oikein hyvä ehdotus!

https://yle.fi/a/74-20247873

Kommentit (104)

Vierailija
41/104 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko ottaa aitaukseen niitä ruttosairaita sikoja ja päästää ne sitten sotatilassa itään rahan yli polkemaan ne miinat sieltä . 

Vierailija
42/104 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tiesittehän, että monet sodan kokeneet veteraanit olivat juuri sivarien puolella?

Mihin helvettiin noita sivareita muka tarvitaan? Miksei valtio käytä orjatyövoimaa isommassa mittakaavassa jos se on niin hienonjuttu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/104 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät kai ne vain kuvitelleet, että ei tarvitsisi mihinkään osallistua?

Sota kun tulee, kaikki kynnelle kykenevät kyllä joutuvat töihin, ei sitä valkkaamaan pääse. Mä voisin olla vaikka korsussa panopatjana sotilaille. M22

Homopatjan homma ei varmaan ole joka pojan toive?

Vierailija
44/104 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus on niin historiaa ja Suomen lakeja tuntematonta että heille nää on ikäänkuin ihan uusia asioita täällä kun ovat muusta maasta tulleet jopa muusta uskonnosta .  Eikä nämä tiedä edes mitään koko sodasta . Ei nykyisestä eikä entisistä.  Niin nuoria vasta 20 vuotiaita .  Muu maa tausta . Nehän lukee kuin uusia asioita paperista sitten ehdottaa niitä OMINA IDEOINAAN . Siten luodaan uraa ja piratismia. 

Vierailija
45/104 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mitä sivarissa sitten nykyään tehdään? (jos kerta tuo on muutos nykyiseen)

Itse olin sairaalassa huoltomiehenä ja meni aika hoitsujen kanssa erittäin rattoisasti ja sodan sattuessa paikka ja tehtävä  olisi sama.

Vierailija
46/104 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

moni lääkäri on aseistakieltäytyjä...

Vierailija
47/104 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miksi puolustaa maata joka ei oikein mitään anna... ei ole tai voi? eliitti juhlii kyllä ja tavan kansa kärsii koskaa uskoo eliittiin ja polittikoihin.. yöks rappiosuomi samanlainen rysylä pian..kuin tuon idän rysyläkin

Katsotaas... Valtio maksoi lapsilisää sinusta vanhemmillesi, sait/saat valtion kustantaman terveyden- ja sairaanhoidon, olet saanut vähintäänkin peruskoulun mittaisen koulutuksen (todennäköisesti pidemmänkin), mahdollisesti myös opintotukea, asumistukea ja muita KELA:n tukia. Ja sanot, ettei maa anna sinulle mitään? 

Noh, kiittämättömyys on sitten kai se maailman palkka. 

Vierailija
48/104 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin lähteä, jos siellä on hyviä muijia ja ilmaista kahvia.

Vierailija
49/104 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

YouTube kai sivari osaa omaan sänkyynsä lakanan vaihtaa ?  Tekeekö mama sen ? 

Vierailija
50/104 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä ketään kiinnosta tätä sirkusta puolustaa. Sotikoon eliitti ja heidän lapset.

Tai kultamunia munivat hanhet. Mä meen vankilaan mieluummin kuin hanhien puolesta sotisin.

Vierailija
51/104 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sivarit etulinjaan polkemaan miinoja. Totaalikieltäytyjät ampumaradalle maalitauluiksi. 

Saathan sinä kiukutella ja ottaa, vaikka itku-potku-raivarit mutta homma  menee toisinpäin. Sinä olet siellä rintamalla polkemassa miinoja ja droonien maalitauluna. Sivarit ovat kaukana etulinjasta. 

Vierailija
52/104 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intin kävin, mutta ei ole enää näin viisikymppisenä sijoitusta. Ihan mielenkiintoista olisi tietää, millaisiin tehtäviin tällainen 50-vuotias lääkitystä vaativa mielenterveyspotilas (kaksi eri diagnoosia) laitettaisiin. Epäilemättä PV kyllä jonkin tehtävän keksii. 

Vierailija
53/104 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen et noi sokeriöljy seoksia myyvät naiset kuolee siihen rasvasokeriin ylipainoon itse ennen kuin asiakkaansa. 

Vierailija
54/104 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sotimaan? Minkä puolesta??? Kenen puolesta??? Älkää nyt naurattako sanomalla "isänmaan"??? Kenenköhän isän maata tässä pitäisi puolustaa??? Ihanko uhrata henkensä jonkun täysin tuntemattoman vuoksi?? Jotain rajaa nyt sentään tuohon mielikuvituspa*kaan.

ei munkaa isä mitään maata ole koskaan omistanu. sotikaa te joilla on jotain menetettävää vallanvaihdossa

Vierailija
55/104 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mitä sivarissa sitten nykyään tehdään? (jos kerta tuo on muutos nykyiseen)

Kävin sivarin 2005, silloin oli kuukauden koulutusjakso Lapinjärvellä, sinä aikana sun piti hankkia palveluspaikka jostain yleishyödyllisestä, voittoa tavoittelemattomasta laitoksesta, esim koulu, kirjasto, kunnallinen vanhainkoti jne. Siellä sitten teit normaaleja töitä, itse olin vanhainkodin keittiössä hommissa sen 12kk.

Täytyy kyllä sanoa, että paljon mielummin olisin ollut jossain sellaisessa koulutuksessa, missä opetettaisiin vaikka ensiapua, varautumista kriisitilanteisiin ja miten toimia auttaakseen muita poikkeustilanteissa.

Nyt minulle jäi vuodesta käteen vitütus ja taito pestä lautasia hiton nopeesti. Toivottavasti siitä on apua kun sota syttyy.

Ai mun? Olin raskaana tuolloin. Ei pitänyt. Enkä tehnyt töitä.

Vierailija
56/104 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei  suurimmastaosasta sivareista ole mihinkään sodan/kriisin sattuessa.

He korkeintaan levittävät punaista mattoa Putlerin joukoille jos ne hyökkäävät Suomeen.

Vierailija
57/104 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Intin kävin, mutta ei ole enää näin viisikymppisenä sijoitusta. Ihan mielenkiintoista olisi tietää, millaisiin tehtäviin tällainen 50-vuotias lääkitystä vaativa mielenterveyspotilas (kaksi eri diagnoosia) laitettaisiin. Epäilemättä PV kyllä jonkin tehtävän keksii. 

Tykin sisään sopisit. Tai maastoon tutkimaan onko miinoja. Tekee vaan hyvää mielenterveydellekin ulkoilla.

Vierailija
58/104 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivari on varttityyppi eli  jotenkin hyödyllinen,  totaali ihan paska eli kompostiin.

Vierailija
59/104 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa Suomessa on aasialaisia paljon eri maista osa kaksoiskansalaisia joutuu meidän sotiin . 20 000 kiinalaista ja 12 000 thaimaalaista . Muita paljon . Ne joutuu tonne itärajalle . Niin tosi ne sivarit hoitaa heidän työt sitten . Ja heidän lapset. 

Vierailija
60/104 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tiesittehän, että monet sodan kokeneet veteraanit olivat juuri sivarien puolella?

Mihin helvettiin noita sivareita muka tarvitaan? Miksei valtio käytä orjatyövoimaa isommassa mittakaavassa jos se on niin hienonjuttu?

Luuletko, että sodan sattuessa koko kansa menee rintamalle sotimaan? Sodanajan vahvuus on 280 000 sotilasta ja reservistä saadaan lisää, kun rintamalla kaadutaan ja haavoitutaan. Loput yli 4 miljoonaa suomalaista ei mene rintamalle missään tilanteessa, vaan he jatkavat työpaikoillaan ja viettävät niin normaalia elämää kuin mahdollista

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi viisi