Lääkärit vaativat: Huumeiden katukauppaan puututtava tiukemmin
"Lääkärit vaativat: Huumeiden katukauppaan puututtava tiukemmin
Lisääntynyt huumeidenkäyttö on yhteiskunnallinen ongelma, mihin lääkärit vaativat muutosta.
- On paljon työssäkäyviä, jotka ovat koukussa kadulta ostettuihin kipulääkkeisiin joiden alkuperästä ei ole tietoa. Ei ole kestävää, että työssäkäyvät ajautuvat päihdeongelmaisiksi ostaessaan kipulääkkeitä kadulta. Kiputiloihin on olemassa toimivia hoitomuotoja, jotka eivät sisällä lääkkeitä, sanoo haastateltava."
Kommentit (74)
Jäävätkö lääkärit nyt rahasta paitsi, kun katuapteekkarit tuovat kilpailua alalle.
Vierailija kirjoitti:
Jäävätkö lääkärit nyt rahasta paitsi, kun katuapteekkarit tuovat kilpailua alalle.
Ei tää ole oikea uutinen, vaan ap:n itse keksimä provo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeassahan tuo aloituksen haastateltava lääkäri on. Kipu on mielentila. Kun kipeät ajatukset sulkee pois, mielen valtaa tyyneys ja harmonia. Mentaaliharjoitteena voi kuvitella sulkevansa kivun tynnyriin ja naulaavansa kannen kiinni.
No niinpä tietysti. Murra tai katkaise joku luu ja hanki hermopinne. Sitten sano lääkäreille saman, mitä kerroit täällä. Ole siis koko elämäsi ilman lääkkeellistä kivunlievitystä ja koe kivun kroonistuminen.
Minulle lääkäri määräsi Voltaren forte-geeliä ja parasetamolia luunmurtuman kivinlievitykseksi. Voi, sitä unettomien ja tuskaisten öiden ja päivien kivun määrää!
Vierailija kirjoitti:
Kiputiloihin on olemassa toimivia hoitomuotoja, jotka eivät sisällä lääkkeitä, sanoo haastateltava.
Niin. Ja tässä lienee syy koko epidemiaan. Jos oikeasti toimivaa ja tehokasta kivunlievitystä ei lääkäristä saa, niin sitten se hankitaan muilla tavoin. Aforismit, mietelauseet, uskomushoidot ja rentoutusharjoitukset eivät ole riittävää ja lääketieteellistä kivunhoitoa.
Meditaatio, hengitysharjoitukset, pilates, jooga ja rentoutusharjoitukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinaatteko että Gunilla tai Birgitta Westendistä lähtisivät myymään lääkärin reseptillä saaneet diapaminsa Helsingin kaduille?
Kyllä ne katukaupassa liikkuvat pillerit on ulkomaista roskapassskaa, myrkkyjä täynnä.
Mä ostan kaverilta pamit, en ymmärrä miks 90 luvulla bentsoja kirjoitettiin löyhästi, miten ne nyt on tullut lääkäreiden kieltolistaan, miks niitä valmistetaan jos kukaan ei niitä saa? Ennemmin nappi kun viinapullo, ja varmaan terveellisempääkin.
Menen muutaman viikon kuluttua lääkäriin ja aion kertoa rehellisesti aloittaneeni juomaan vodkaa. Ilmeisesti se on parempi kuin diapam, jota käytin satunnaisesti tarvittaessa voimakkaaseen ahdistukseen.
Minä kerroin lääkärille että hoidan nykyään pahaa ahdistusta alkoholilla, ja että mielummin käyttäisin rauhoittavia ku viinaa. Lääkäri ei edes vaivautunut kommentoimaan mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinaatteko että Gunilla tai Birgitta Westendistä lähtisivät myymään lääkärin reseptillä saaneet diapaminsa Helsingin kaduille?
Kyllä ne katukaupassa liikkuvat pillerit on ulkomaista roskapassskaa, myrkkyjä täynnä.
Mä ostan kaverilta pamit, en ymmärrä miks 90 luvulla bentsoja kirjoitettiin löyhästi, miten ne nyt on tullut lääkäreiden kieltolistaan, miks niitä valmistetaan jos kukaan ei niitä saa? Ennemmin nappi kun viinapullo, ja varmaan terveellisempääkin.
Menen muutaman viikon kuluttua lääkäriin ja aion kertoa rehellisesti aloittaneeni juomaan vodkaa. Ilmeisesti se on parempi kuin diapam, jota käytin satunnaisesti tarvittaessa voimakkaaseen ahdistukseen.
Minä kerroin lääkärille että hoidan nykyään pahaa ahdistusta alkoholilla, ja että mielummin käyttäisin rauhoittavia ku viinaa. Lääkäri ei edes vaivautunut kommentoimaan mitenkään.
Alkoholia käytetään paljon itsehoitolääkkeenä kun se on ainoa vaikuttava aine mitä voi ostaa laillisesti ilman reseptiä.
Tottakai lääkärit tätä vaatii kun lääkkeiden myynti laskee ja lääkäreiden saamat bonukset lääkeyhtiöiltä laksee. Katukaupassa lääkkeet alkaa olemaan jo halvempia kuin lääkärin määräämänä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pennut myy nykyään jo peruskouluissa jotain euron maksavia pillereitä jotka vetää nuppia sekaisin, ja jotka tuodaan ties mistä maasta EU:n ulkopuolelta ja voivat sisältää todella vaarallisia ellei tappavia kemikaaleja.
Kannattaisiko puuttua rajavartioinnin osalta paremmin, eikä demonisoida ihmisiä jotka tarvitsee kipu- ja rauhottavat lääkkeet tilapäisesti, eivätkä myy niitä reseptillä saamia lääkkeitään ulkopuoliselle kuten ääliömäisesti kuvitellaan tapahtuvan.
Rajalla ei kuitenkaan puututa Suomessa asuvien ulkomaalaisten pilleri maahantuontiin, koska "se olisi rasistista ja Suomi saisi rasistisen maineen jos otetaan ratsiaan tummempaa väkeä". Ihan sairas maa tämä Hölmölä, siis entinen Suomi.
Narkkaaminen on narkkarin oma vika eikä rajavartioiden tai kenenkään muunkaan syy.
Nykyisin käyttöön ei Suomessa puututa, vaan kiinnijäämisen riski ja seuraamukset ovat olemattomia. Huumeongelma ratkeaa huumeseuloilla. Esimerkiksi tukien ehdoksi voisi laittaa, että käy parin päivän välein kusemassa purkkiin, niin peukkuvassarien juhlat loppuisivat.
Huumeongelma ratkeaa, kun yhteiskunnan tarjoama elämänlaatu voittaa huumeilla saavutettavan elämänlaadun.
työssäkäyville peth testit!
Vierailija kirjoitti:
Tottakai lääkärit tätä vaatii kun lääkkeiden myynti laskee ja lääkäreiden saamat bonukset lääkeyhtiöiltä laksee. Katukaupassa lääkkeet alkaa olemaan jo halvempia kuin lääkärin määräämänä
No ei vaadi, kun tää on keksitty valeuutinen.
Moni joutuu hakemaan lääkkeet ulkomailta. Itse en saa unettomuuteen muuta kuin lääkkeitä jotka lihottaa. Paino nousi 10 kg lyhyessä ajassa. Juu lääkäri voi aina sanoa että elä ressaa. Sille ei nyt kuitenkaan tässä tilanteessa voi mitään ja nukkua pitää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuosta joudut vielä pahempiin ongelmiin, lääkäri pakottaa antabukseen ja kärrää sinut suljetulle. Jo lääkiksen ykköskurssilla opetetaan että bentso on satanasta.
Vierailija kirjoitti:
Moni joutuu hakemaan lääkkeet ulkomailta. Itse en saa unettomuuteen muuta kuin lääkkeitä jotka lihottaa. Paino nousi 10 kg lyhyessä ajassa. Juu lääkäri voi aina sanoa että elä ressaa. Sille ei nyt kuitenkaan tässä tilanteessa voi mitään ja nukkua pitää.
Unettomuus on kipujen lisäksi huonosti hoidettu. Oikeita nukahtamis ja unilääkkeitä suorastaan pihdataan. Lisäksi on aivan jäätävää syyllistämistä niiden käytöstä. Kerran jouduin antamaan valvotun virtsanäytteen kun epäiltiin lääkkeiden väärinkäytöstä. Annoin puhtaan näytteen ja suutuin niin että olin melkein kaksi vuotta ilman lääkettä. Lopulta se liika valvominen pakotti hakemaan lisää lääkkeitä.
Isäni on jo pitkään nukkunut huonosti ja lääkkeilläkin nukkuu vain joten kuten. Häneltä lopetettiin lääke, joka oli edes jollain lailla toiminut ja tilalle annettiin jotain täysin toimimatonta paskaa. Muutosta ei saanut, vaikka hän yritti ja vetosi siihenkin, että on jo eläkkeellä joten sama kait se on että millä loppuelämänsä nukkuu kunhan saisi edes vähän nukuttua. Lääkäri pysyi tiukkana ja sönkötti, ettei niitä vanhoja lääkkeitä enää määrätä koska aiheuttavat riippuvuutta. Isäukko ymmärrettävästi tulistui ja antoi palaa lekurille täyslaidallisen ja sanoi, ettet tiedä vıttuakaan elämästä, jossa on ainainen krooninen univaje. Että jos sinulla olisi vastaavanlaiset uniongelmat ja yrittäisit hoitaa niitä noilla itsemääräämilläsi lääkkeillä, niin et olisi väsymyksen takia edes työkykyinen.
Lekurihan oli tästä vetäny älyttömät pultit ja kirjoittanu lausuntoon aggressiivisesta potilaasta.
koiralle saa kyllä kipulääkkeet. omat kroonisen kivun tropit joutuu hoitamaan muualta kuin lääkäristä.