Lääkärit vaativat: Huumeiden katukauppaan puututtava tiukemmin
"Lääkärit vaativat: Huumeiden katukauppaan puututtava tiukemmin
Lisääntynyt huumeidenkäyttö on yhteiskunnallinen ongelma, mihin lääkärit vaativat muutosta.
- On paljon työssäkäyviä, jotka ovat koukussa kadulta ostettuihin kipulääkkeisiin joiden alkuperästä ei ole tietoa. Ei ole kestävää, että työssäkäyvät ajautuvat päihdeongelmaisiksi ostaessaan kipulääkkeitä kadulta. Kiputiloihin on olemassa toimivia hoitomuotoja, jotka eivät sisällä lääkkeitä, sanoo haastateltava."
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Suomessa asuu heikko kansa joka käyttää päihteitä. Heikko kansa, miettikää jos syttyy sota. Hävettää olla suomalainen nykyään.
Lääkkeiden ja huumeiden voimalla ennenkin on sodittu.
Vierailija kirjoitti:
Lääkärit itse aiheuttivat katukaupan kasvun kun lopettivat monien lääkkeiden kirjoittamisen. Muiden siis pitäisi korjata heidän tekemisiään. Kuulostavat suorastaan poliitikoilta.
TÄMÄ!!!
Nyt yrittävät länkyttää tekosyitä ja jeesustella, kun menivät aivan omin toimin aiheuttamaan katukaupan määrän laajenemisen ja aineiden maahan tuonnin lisäämisen.
Vierailija kirjoitti:
Pennut myy nykyään jo peruskouluissa jotain euron maksavia pillereitä jotka vetää nuppia sekaisin, ja jotka tuodaan ties mistä maasta EU:n ulkopuolelta ja voivat sisältää todella vaarallisia ellei tappavia kemikaaleja.
Kannattaisiko puuttua rajavartioinnin osalta paremmin, eikä demonisoida ihmisiä jotka tarvitsee kipu- ja rauhottavat lääkkeet tilapäisesti, eivätkä myy niitä reseptillä saamia lääkkeitään ulkopuoliselle kuten ääliömäisesti kuvitellaan tapahtuvan.
Rajalla ei kuitenkaan puututa Suomessa asuvien ulkomaalaisten pilleri maahantuontiin, koska "se olisi rasistista ja Suomi saisi rasistisen maineen jos otetaan ratsiaan tummempaa väkeä". Ihan sairas maa tämä Hölmölä, siis entinen Suomi.
Tulli saa pillereistä kiinni saman verran kuin huumeista. Niiden oman arvion mukaan se on 5 - 20 prosenttia ja loput menee läpi.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisessa terveydenhuollossa on jokin ihmeellinen sadismin kulttuuri, jossa kipuihin ei suhtauduta vakavasti. Tämä ei koske kaikkia lääkäreitä, mutta hälyttävän monia.
Kivun vähättelyä on kautta linjan terveydenhuollossa. Vallalla on ajatus, että potilaan tuleekin kärsiä.
Vierailija kirjoitti:
Kiputiloihin on olemassa toimivia hoitomuotoja, jotka eivät sisällä lääkkeitä, sanoo haastateltava.
Niin. Ja tässä lienee syy koko epidemiaan. Jos oikeasti toimivaa ja tehokasta kivunlievitystä ei lääkäristä saa, niin sitten se hankitaan muilla tavoin. Aforismit, mietelauseet, uskomushoidot ja rentoutusharjoitukset eivät ole riittävää ja lääketieteellistä kivunhoitoa.
Kysykää vaikka Karita Tykältä. Kerta se kyllä tietää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huumeet laillisiksi ja valtion myyntiin.
Rajoitetusti ehkä olisikin fiksua. Harva esimerkiksi käyttäisi peukkua, jos amfetamiini olisi laillista. Käyttöä siis voitaisiin ohjata kohti turvallisempia päihteitä ja kerätä huumekaupan tuotto pois rikollisjärjestöiltä valtion taskuun.
Turvallisin päihde on kannabis kun siihen ei kuole. Se on myös kaikin tavoin vähiten haitallinen päihteenä.
Miksi oltaisi ikinä keksitty ja kehitetty mitään kipulääkkeitä, miksi kukaan edes käyttäisi sellaisia, jos kivun voisi vain ajatella positiivisesti pois ja mentaalimasturboida olemattomiin? Jos meillä ihmisillä todella olisi sellainen kyky?
Pitäisikö yhteiskunnan yrittää yrittää kilpailla päihteiden kanssa elämänlaatua parantavana asiana, eikä ainostaan pyrkiä heikentämään päihdeporukan elämänlaatua?
Vierailija kirjoitti:
Meinaatteko että Gunilla tai Birgitta Westendistä lähtisivät myymään lääkärin reseptillä saaneet diapaminsa Helsingin kaduille?
Kyllä ne katukaupassa liikkuvat pillerit on ulkomaista roskapassskaa, myrkkyjä täynnä.
Mä ostan kaverilta pamit, en ymmärrä miks 90 luvulla bentsoja kirjoitettiin löyhästi, miten ne nyt on tullut lääkäreiden kieltolistaan, miks niitä valmistetaan jos kukaan ei niitä saa? Ennemmin nappi kun viinapullo, ja varmaan terveellisempääkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa asuu heikko kansa joka käyttää päihteitä. Heikko kansa, miettikää jos syttyy sota. Hävettää olla suomalainen nykyään.
Lääkkeiden ja huumeiden voimalla ennenkin on sodittu.
Pervitin-nimisiä tabletteja jaettiin suomalaisille sotilaille rintamalla. Nykyään aine luokitellaan huumausaineeksi.
Itse kärsin jokapäiväisestä kroonisesta pääkivusta. Lääkärit ovat itsekin todenneet mm, ettei niskan kiertoradat ole normaalit. Kaikki kipulääkkeet mitä on määrätty, ovat olleet pohjimmiltaan jotain mt-lääkkeitä. Eivät auta vittuakaan ja olen lopettanut kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinaatteko että Gunilla tai Birgitta Westendistä lähtisivät myymään lääkärin reseptillä saaneet diapaminsa Helsingin kaduille?
Kyllä ne katukaupassa liikkuvat pillerit on ulkomaista roskapassskaa, myrkkyjä täynnä.
Mä ostan kaverilta pamit, en ymmärrä miks 90 luvulla bentsoja kirjoitettiin löyhästi, miten ne nyt on tullut lääkäreiden kieltolistaan, miks niitä valmistetaan jos kukaan ei niitä saa? Ennemmin nappi kun viinapullo, ja varmaan terveellisempääkin.
Menen muutaman viikon kuluttua lääkäriin ja aion kertoa rehellisesti aloittaneeni juomaan vodkaa. Ilmeisesti se on parempi kuin diapam, jota käytin satunnaisesti tarvittaessa voimakkaaseen ahdistukseen.
Minulle määrätään huumavia lääkkeitä ja olen huomannut että lääkäri yrittää aina pienentää annosta nykyään. Kiellän pienentämästä. Joku poliittinen päätös on tullut ylempää.
Vierailija kirjoitti:
Itse kärsin jokapäiväisestä kroonisesta pääkivusta. Lääkärit ovat itsekin todenneet mm, ettei niskan kiertoradat ole normaalit. Kaikki kipulääkkeet mitä on määrätty, ovat olleet pohjimmiltaan jotain mt-lääkkeitä. Eivät auta vittuakaan ja olen lopettanut kaikki.
Kroonisen päänsäryn syy pitää selvittää. Yksi tavallisimmista syistä on heikko lihasten kunto niska-hartiaseudussa. Päänsärky paranee kun tekee pystypunnerrusta sen sijaan että huumaa itseään lääkkeillä. Ihmiselimistö vaatii liikuntaa ja kotona makoilevilla ylipainoisilla on eniten vaivoja nivelissä, selässä ja joka paikassa.
Vierailija kirjoitti:
Minulle määrätään huumavia lääkkeitä ja olen huomannut että lääkäri yrittää aina pienentää annosta nykyään. Kiellän pienentämästä. Joku poliittinen päätös on tullut ylempää.
Ihan oikein. Ei lääkkeitä edes tulisi määrätä huumaamistarkoitukseen.
Lähde? Kovasti kuulostaa keksityltä provolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikein. Ei lääkkeitä edes tulisi määrätä huumaamistarkoitukseen.
Ei lääkkeitä määrätä huumaamistarkoitukseen, mitä ihmettä oikein höpäjät nyt?
Niin, kyllä lääkäri tietää paremmin. Ja määrää vahingossa 10x määrän lääkettä, hupsista
Ainahan sitä voi vaatia. Tuskin saavat haluamaansa.