Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Inga Tahvanaisen katoaminen

Vierailija
24.09.2026 |

Miehen mukaan maksanut ja tulostanut junaliput tämä kadonnut rouva heti, kun mies lähtenyt töihin. Junaliput Punkaharjulta- Imatralle. Kärsii masennuksesta. Tulee mieleen,  että onko tarkoituksella halunnut kadota?

Kommentit (219)

Vierailija
101/218 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisenä tuli mieleen vanhat tarinat siitä, mitä tarkoitti kun joku osti pelkän menolipun Imatralle, kuulemma kondyktooritkin saattoi puhuttaa yksinäisen matkustajan että mikäs on matkan syy. Koski on siis ollut aikanaan Suomen tunnetuin itsemurhapaikka, mutta tämä tapaus vaikuttaa kyllä omituisemmalta. Toivotaan että on elossa. 

Vierailija
102/218 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen Natoon menoa oli kauheaa lähiöissä . Sitä ennen jo varastelu sitten kiusaaminen . Sitten ushoominen atomeilla . Uskonnoilla . Sitten huumerikolliset eri maista . Varastetun myyntiä . Kodinkoneiden varastelua . Sairaasti käyttäytyviä ihmisiä . Ihmispaskaa ja koiran paskaa rappukäytävissä . Sukuelimiä näyttäviä afrikkalaisia miehiä .  No sitten tuli Ukrainan isompi sota evakkoja Syyria arabit sitten korona ja NATO . Ihmiset on kärsinyt kyllä tästäkin ettei saa hoitoa suomen kielellä tai ettei ymmärretä mitä pyytää tai kysyy . Ja nyt vielä tämä muu evakko ja sotauhoominen ja droonit kaiken päälle .  Varastelu jatkuu . Ihmiskauppa salakuljetus . Laittomat passittomat show must go on.  Metsät on kaadettu rahat varastettu työpaikat ryöstetty ja raha valuu muihin maihin . Sylkevät päin nämä Afrikan IHMISRAKKAUDELLA TÄYTETYT TULOKKAAT .  Niin toki näitä kadonneita naisia siinä sivussa tulee . 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/218 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen kotkalainen mikko haaksluoto joka tappoi Aleksandra vaimonsa keväällä. Selitti jotenkin niin että hän itse ei saa tarpeeksi huomiota kirjailijana.

Vaikka eihän se esim vaimon syy ole jos itse on tylsä

Vierailija
104/218 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Levottomia juttuja tullut tähän ketjuun. Vaikea ymmärtää, miksi. Jotain sekojuttua venäläisistä; Inga ei ole venäläinen, eikä tippaakaan sen oloinen, että olisi mitään tekoa minkään huumehommien kanssa.

En edelleenkään väitä, että miestä tarttisi epäillä mistään, mutta on erikoista, että ensin oli juttua siitä, että Inga ei pysty huolehtimaan itsestään, kärsii "terveyshaasteista". Sitten kuitenkin ainoa mielenterveysongelma on "vähän masentuneisuutta" ja pyydetään etsimään myös metsistä, koska Inga on tottunut pärjäämään metsässä (vai miten se oli sanatarkkaan).

Itse erehdyin suhteeseen sellaisen miehen kanssa, josta voisin hyvin kuvitella, että olisi pistänyt pystyyn tällaisen kampanjan. Jotain samankaltaista jouduinkin kokemaan, kun lähdin. En sentään ihan tällaista, koska en sentään kadonnut. Mutta siis joo eron syy oli "minun mielenterveysongelmissa", ja muutenkin olin muka käyttäytynyt hirveällä tavalla ja hän alistettu. Oikeasti kärsin hänen käytöksestään ja arvaamattomista suuttumisista (ja monesta muusta, mitä en nyt tähän luettele). En tiedä, miten hyvin poliisi osaa tunnistaa tällaista, kun puoliso maalaa (tulevasta) eksästään kuvan mielisairaana. Ei ole minusta välttämättä mikään ihme, jos Inga ei (vieläpä ulkomaalaisena) luota poliisiin tai uskalla ottaa sitä riskiä, että hänet palautettaisiin miehen luo. Tässä jutussa on sellaisia piirteitä, että on mahdollista, että mies haluaa lähteneen naisen takaisin kontrollinsa alle. Siksi: jos näette Ingan, älkää missään nimessä soittako tälle miehelle asiasta vaan hätänumeroon (jos sinnekään, jos hän vaikuttaa olevan OK).

Vierailija
105/218 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten rahoilla elävät miehet on yksi ryhmä huumeihniset oma ryhmä ääri lahkolaiset taas omansa . Meneekö Lappeenrannasta lentoja Latviaan ? 

Vierailija
106/218 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä olisi uskonut helluntailainen nainen meni avioon ja erosi heti . Ukko oli outo. Ja toinen lähti turvataloon mies kävi kimppuun.  Ei uskonto ketään suojele . Pastoritkin eroaa . Tappelee. Latviassa on helluntailaisia ja vapareita kuin muita uskontoja . 

Vierailija
107/218 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Suomesta Latviaan pääsee . 

Vierailija
108/218 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nimi on ihan venäläinen oikeasti . 

Vierailija
109/218 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse erehdyin suhteeseen sellaisen miehen kanssa, josta voisin hyvin kuvitella, että olisi pistänyt pystyyn tällaisen kampanjan. Jotain samankaltaista jouduinkin kokemaan, kun lähdin. En sentään ihan tällaista, koska en sentään kadonnut. Mutta siis joo eron syy oli "minun mielenterveysongelmissa", ja muutenkin olin muka käyttäytynyt hirveällä tavalla ja hän alistettu. Oikeasti kärsin hänen käytöksestään ja arvaamattomista suuttumisista (ja monesta muusta, mitä en nyt tähän luettele). En tiedä, miten hyvin poliisi osaa tunnistaa tällaista, kun puoliso maalaa (tulevasta) eksästään kuvan mielisairaana. Ei ole minusta välttämättä mikään ihme, jos Inga ei (vieläpä ulkomaalaisena) luota poliisiin tai uskalla ottaa sitä riskiä, että hänet palautettaisiin miehen luo. Tässä jutussa on sellaisia piirteitä, että on mahdollista, että mies haluaa lähteneen naisen takaisin kontrollinsa alle. Siksi: jos näette Ingan, älkää missään nimessä soittako tälle miehelle asiasta vaan hätänumeroon (jos sinnekään, jos hän vaikuttaa olevan OK).

Täysi komppaus tälle. Olen joutunut itse pakenemaan väkivaltaisesta parisuhteesta, minkä jälkeen eksä maalasi minusta viranomaisille kuvan vakavasti mielisairaana. Viranomaiset päätyivät uskomaan eksää, vaikka mistään mielenterveydellisistä haasteista ei ollut näyttöä, vaan minulla oli useammalta lääkäriltä päinvastainen lausunto. Eli oman kokemuksenikin mukaan viranomaiset tunnistavat tällaisia tilanteita todella huonosti.

Vierailija
110/218 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko kuvitella että valvonta laitteita käyttää muumaataustaiset ja vakoilee . Vartijat . 

Vierailija
111/218 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin,mm. Helsingisyä laivalla ja suora bussi Tallinnasta.

Vierailija
112/218 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis valvonta ohjaamosta avataan vessan ovia JOKU MIES SIELLÄ KAMERAN TAKANA KYTTÄÄ KUN NAISET MENEE VESSAAN OSTARILLA . KAUPASSA . 

Vierailija
113/218 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti hänet löydetään👍

Mies kertoo facessa sopeutuneensa uudellaiseen arkeen.

Hyvä että sopeutui näin nopeasti.

Mahdollista sekin, että hän on tajunnut, että Inga on tässä ajassa ehtinyt Latviaan jo moneen kertaan ja Suomesta on turha enää etsiä.

Vierailija
114/218 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On sinne suorat lennotkin. 

Vierailija
115/218 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Flixbussilla kai Suomestakin suoraan, lippuun sisältyy laivamatka.

Vierailija
116/218 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus ei tarkoita mitään muistitautia .  

Vierailija
117/218 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Levottomia juttuja tullut tähän ketjuun. Vaikea ymmärtää, miksi. Jotain sekojuttua venäläisistä; Inga ei ole venäläinen, eikä tippaakaan sen oloinen, että olisi mitään tekoa minkään huumehommien kanssa.

En edelleenkään väitä, että miestä tarttisi epäillä mistään, mutta on erikoista, että ensin oli juttua siitä, että Inga ei pysty huolehtimaan itsestään, kärsii "terveyshaasteista". Sitten kuitenkin ainoa mielenterveysongelma on "vähän masentuneisuutta" ja pyydetään etsimään myös metsistä, koska Inga on tottunut pärjäämään metsässä (vai miten se oli sanatarkkaan).

Tarpeellinen ja tervetullut muistutus. Minustakin Ingan miehen ulostulot ovat olleet kummallisia ja suorastaan pateettisia: aivan kuin hänellä olisi kova tarve saada muut vakuuttuneeksi omasta hädästään ja tuskastaan. Ikään kuin tässä tapauksessa pääosassa olisi hän ja hänen kärsimyksensä eikä kadonnut Inga.

Vierailija
118/218 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On sinne suorat lennotkin. 

On. Tuossa lukee mm. = muun muassa.

Vierailija
119/218 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi nainen pääsi pakoon. 

Tämä ensimmäinen ajatus, kun miehen juttuja lukee.

Vierailija
120/218 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olenko ainoa, joka uskoo naisen kadonneen tarkoituksella, paenneen sekopäistä ukkoaan? 

Tulee mieleen se kotimainen trilleri, jossa näyttelivät Krista Kosonen ja Jani Volanen. Mies oli narsisti kirjailija ja hyvin karismaattinen. 

Ingalla on varmasti joku ystävä apurina. Siksi pystyi jättämään puhelimen ja kortit kotiin. 

Eikö puhelin ja kortit kotona yleensä tarkoita sitä, ettei ole lähtenyt kotoa ominpäin?