Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Museokortilla käytiin kesällä museoissa enemmän kuin koskaan

Vierailija
23.09.2026 |

Ilahduttavaa, että katajainen kansa on löytänyt korkeakulttuurin. Missä museoissa kävit kesällä ja omistatko museokorttia? Itse kävin yhteensä varmaan 15 eri museossa. Täällä Helsingissä sekä kesän matkoilla mm. Turussa ja Tampereella. Museokortti on aivan nerokas keksintö.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
23.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään. En keksi mitä mielenkiintosta on museoissa enää internetin aikana. Voinhan mä kattoa youtubestaki miltä keskiaikanen miekka näyttää.

Vierailija
2/6 |
23.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En missään. En keksi mitä mielenkiintosta on museoissa enää internetin aikana. Voinhan mä kattoa youtubestaki miltä keskiaikanen miekka näyttää.

Hyödynnätkö usein museoiden virtuaalinäyttelyitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
23.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko museoissa käyminen korkeakulttuuria? Aattelin vaan kun on itselle niin, ei nyt voi sanoa jokapäiväistä, mutta tosi paljon käyn juuri tuon Museokortin ansioista. Tulee tehtyä ihan pitkiäkin "retkiä" museoiden perässä. 

Vierailija
4/6 |
23.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin kesällä Auschwitzissä, Banksy-museossa ja Wavelin linnassa, mutta yksikään näistä ei siis ollut Suomessa.

Suomessa kävin Tampereen Finlaysonin alueella ex tempore katsomassa jotain näyttelyä, en nyt muista mikä tarkalleen. Sitten kävin katsomassa Kaj Stenvallin näyttelyn Sotkamossa. Molemmat maksuttomia näyttelyitä.

En omista museokorttia. Välillä olen miettinyt sen hankkimista, mutta en usko saavani sille rahalle vastinetta omalla aktiivisuudellani.

Vierailija
5/6 |
23.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kävin kesällä Auschwitzissä, Banksy-museossa ja Wavelin linnassa, mutta yksikään näistä ei siis ollut Suomessa.

Suomessa kävin Tampereen Finlaysonin alueella ex tempore katsomassa jotain näyttelyä, en nyt muista mikä tarkalleen. Sitten kävin katsomassa Kaj Stenvallin näyttelyn Sotkamossa. Molemmat maksuttomia näyttelyitä.

En omista museokorttia. Välillä olen miettinyt sen hankkimista, mutta en usko saavani sille rahalle vastinetta omalla aktiivisuudellani.

Banksyn teosten jäljennökset on myös Turussa tällä hetkellä 

Vierailija
6/6 |
23.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen köyhä työtön eikä mulla todellakaan ole varaa museokäynteihin tai -korttiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kahdeksan