Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vuosi ja yhdeksän päivää eläkkeelle lähtöön

Vierailija
22.09.2026 |

Todellakin enää vuosi jäljellä siihen kun eläkepäivät koittaa. 
Mitenköhän siihen jouten oloon tottuu kun ei ole enää työstressiä. 
No kait sitä jonkun stressin eläkkeelläkin sitten kehittää itselleen.

Sitä on kuitenkin tehnyt töitä kansainvälisissä projekteissa jo kohta 38 vuotta joten aikamoinen muutos tulee elämään.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle tuli jo viime perjantaina 263. eläke pankkitilille. Tervetuloa vaan meidän autuaiden joukkoon ennen kuin persut leikkaa meidän ja tulevaisuudessa omiakin eläkkeitään!

Eiköhän koko työrupeaman tehneen eläke riitä mainiosti. Joskus korkeassa iässä matkustaminen käy raskaaksi. Ruoka, siis todella hyvä ruoka, maistuisi ja varaakin on, mutta kun ei jaksa enää syödä niin paljon.

Eläkkeellä kun on aikaa, voi matkustaa sesonkien ulkopuolella. Kun tekee pitkiä reissuja, ne rasittaa vähemmän. On paljon rankempaa tehdä jokin 1-2 viikon reissu kuin olla perillä 1-2 kuukautta. Eikä tarvitse päästä kiireesti perille, vaihtaa lentoja kieli vyön alla, vaan voi ottaa yhden lennon päivässä ja jäädä välilaskupaikkaan hotelliin yöksi, tai miksei pariksikin, jos siihen suhtautuu osana reissua. 

Totta, me ollaan myös pitkiä aikoja kerrallaan. Matkat itsessään ovat kyllä rasittavia. Autolla ja laivalla ja autolla Euroopan muihin maihin. Tosin meillä on yksi kohde missä ollaan aina. Ei enää välitetä liehua kuten nuorena. Viikossa ennen näki sen mihin meillä nyt menee kaksi kuukautta.

Vierailija
22/22 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

922 päivää jäljellä eläkkeelle siis 1.4.2029

Muuten minä olin juuri täyttänyt 58 vuotta kun ihan ensimmäinen ajatus eläkkeestä tuli mieleen ja ajan myötä ajatus syveni ja tuntui hyväksyttävältä siirtyä työelämästä kokonaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla