Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies haukkui maan rakoon kun tuli töistä (myöhässä kylläkin)

Vierailija
22.09.2026 |

Olin laittanut ruoan ja lämpölevyllä pidin lämpimänä klo 18 saakka, jolloin sanoi tulevansa toimistolta kotiin. Hän tuli 19.20 ja haukkui ja huusi, että miksi ruoka on jäähtynyt eikä leipiä ole valmiina pöydässä. Olin itse tullut kaupan kautta töistä klo 16.45 ja ihan tarpeeksi väsynyt jo itsekin niin pillahdin itkuun ja menin toiseen huoneeseen ja laitoin oven lukkoon, meidän 5-vuotias tuli koputtamaan ovelle ja halusi tulla minun luokse, poika istahti viereeni ja laittoi oman pienen kätensä minun käden päälle ja paha mieli poistui, nukun tulevan yön toisessa makuuhuoneessa, tuollaista karjumista ei tarvitse kuunnella, hän saa seuraavaksi mennä vaikka Hesen kautta ettei tarvitse meille huutaa, kukaan odottele loputtomasti ruoan kanssa mikäli ei ilmoita että on myöhässä. Olen siitä iloinen ettei pojassa ole merkkejä isänsä perimyksestä, hänestä kasvaa toisenlainen mikäli minä päätän, hän ei tulevalle puolisolleen huuda ja räyhää.

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vakka kantensa valinnut...

Sinä varmaan myös ja olet onnesi kukkuloilla eiks joo ?

Vierailija
22/57 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan turhasta itket. Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Olisin säätänyt lämmön pidemmäksi aikaa kuitenkin. Seuraavalla kerralla ruoka jääkaappiin ja toinen lämmittää sen kotiin tullessaan. 

Miten pitkäksi jos ilmoitusta myöhästymisestä ei tullut? ---eri---

Niin pitkäksi kunnes toinen tulee kotiin. Lisää vaan aikaa.

Liian hyvää palvelua, itse en noin toimisi. Monsterit lämmittää itse sapuskansa. ---eri---

No ei ole kova homma laittaa lisäaikaa. Toinen tekee pitkää päivää kuitenkin. Huutaminen on kyllä väärin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ruoka laitetaan jääkaappiin ja lämmittää sen itse. Tekee myös leivät itse. Ne voisin tehdä jos pyytää kauniisti.

Kyllä seon vaimon homma laittaa työmiehelle eväsleipä ja pullo maitua valmiiksi. Ei työmiehellä ole aamulla aikaa askarrella. Hyvä että ehtii paskalle, tupakalle ja juoda kupin kahvia. Sitten pitääkin jo lähteä tekemään töitä.

Sepp0

Et tainnut lukea  kommenttia ? Kyse oli töistä  palaavasta, ei töihin  lähtevästä

PS. Sen tupakan aamulla voi jättää väliin

Vierailija
24/57 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alhainen verensokeri teki tepposet, nälkäkiukku. Vaikka eihän se silti hyväksyttävää ole.

Alhainen sokeri voi tehdä pahan tuulen, mutta että ihan järki lähtee...toinen on tehnyt voitavansa ja itse pilasi sen. 

Vierailija
25/57 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan turhasta itket. Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Olisin säätänyt lämmön pidemmäksi aikaa kuitenkin. Seuraavalla kerralla ruoka jääkaappiin ja toinen lämmittää sen kotiin tullessaan. 

Jos kumppani kohtelee huonosti niin silloin nimenomaan asiaa ei pidä päästää toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Itku on ensimmäinen normaali reaktio, mutta jos mies todellakin haukkuu sinua tuommoisten vähäpätöisten asioiden vuoksi niin silloin suhde ei ole millään lailla terve. Terveessä suhteessa kumppania ei haukuta ja eikä sen jälkeen teeskennellä ettei mitään olisi tapahtunut.

Vierailija
26/57 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liian hyvää palvelua, itse en noin toimisi. Monsterit lämmittää itse sapuskansa. ---eri---

No ei ole kova homma laittaa lisäaikaa. Toinen tekee pitkää päivää kuitenkin. Huutaminen on kyllä väärin.

Taisi tulla vieraista kotiin kun niin paluu viivästyi. Ja oli hermona ja vihainen. Onko ollut viime aikoina jotenkin erilainen?

Vierailija
27/57 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani.

Yksinkertainen mies, fiksumpi osaisi lämmittää ruokansa.

Vierailija
28/57 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun miehellä on varsin pahoja ongelmia tunteiden hallinnan kanssa. Normaali mies olisi halannut sua kotiin tullessaan ja kiittänyt sua siitä, että olet laittanut ruokaa, pyytänyt anteeksi ettei ehtinyt kotiin ruoka-aikaan ja sen jälkeen olisi laittanut ruuan mikroon lämpenemään.

Vierailija
29/57 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuotanoinaa ja palttiarallaa, kyllä on outo tuo ap:n parisuhde, mutta onneksi on olemassa parempiakin.

Rohkaisevana esimerkkinä tulee mieleen tapaus, josta pari vuotta sitten edesmennyt mummoni usein kertoi tuotanoinaa ja palttiarallaa.

Tuotanoinaa ja palttiarallaa Mummon lapsuudenkodin lähistöllä eleli uusperhe, jossa oli pariskunta, miehen lapsia, naisen lapsia ja yksi yhteinenkin tenava. Tämän perheen äiti (äitipuoli) keitteli usein suuressa kattilassa keittoa tuotanoinaa ja palttiarallaa.

Tuotanoinaa ja palttiarallaa Mummo kertoi, että keittoa syömään saivat tulla he naapurin mukulatkin perheen lasten lisäksi. Keitto oli ihan kelvollista, varsinkin silloiset sodanjälkeiset olosuhteet huomioon ottaen tuotanoinaa ja palttiarallaa.

Tuotanoinaa ja palttiarallaa Siinä talon liepeillä liikkui paljon kulkukissoja ja kerran se nainen lipsautti, että niitä hän loukuilla pyydysti ja niistä hän ne keittonsa keitti. Mummo sanoi, että ei se keitto sinänsä siitä huonommaksi muuttunut, mutta kyllä hän alkoi vähän vältellä sitä paikkaa, kun tiesi, mistä liha niihin keittoihin tulee tuotanoinaa ja palttiarallaa.

Tuotanoinaa ja palttiarallaa Se liitto oli alkanut uskottomuudesta (mummo tosin käytti siitä rumempaa sanaa), mutta alkoholia se pariskunta ei käyttänyt pisaraakaan. Eikä käyttänyt mummokaan ja mistä hän olisi sitä voinut saadakaan, kun oli vasta lapsi tuotanoinaa ja palttiarallaa.

Tuotanoinaa ja palttiarallaa Kaikenlaista voi siis sattua ja joka kuuseen kurkottaa, se katajaan kapsahtaa, kuten mummo aina opetti.

Vierailija
30/57 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taisi tulla vieraista kotiin kun niin paluu viivästyi. Ja oli hermona ja vihainen. Onko ollut viime aikoina jotenkin erilainen?

No, tämä!

Vierailija
31/57 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuotanoinaa ja palttiarallaa, kyllä on outo tuo ap:n parisuhde, mutta onneksi on olemassa parempiakin.

Rohkaisevana esimerkkinä tulee mieleen tapaus, josta pari vuotta sitten edesmennyt mummoni usein kertoi tuotanoinaa ja palttiarallaa.

Tuotanoinaa ja palttiarallaa Mummon lapsuudenkodin lähistöllä eleli uusperhe, jossa oli pariskunta, miehen lapsia, naisen lapsia ja yksi yhteinenkin tenava. Tämän perheen äiti (äitipuoli) keitteli usein suuressa kattilassa keittoa tuotanoinaa ja palttiarallaa.

Tuotanoinaa ja palttiarallaa Mummo kertoi, että keittoa syömään saivat tulla he naapurin mukulatkin perheen lasten lisäksi. Keitto oli ihan kelvollista, varsinkin silloiset sodanjälkeiset olosuhteet huomioon ottaen tuotanoinaa ja palttiarallaa.

Tuotanoinaa ja palttiarallaa Siinä talon liepeillä liikkui paljon kulkukissoja ja kerran se nainen lipsautti, että niitä hän loukuilla pyydysti ja niistä hän ne keittonsa keitti. Mummo sanoi, että ei se keitto sinänsä siitä huonommaksi muuttunut, mutta kyllä hän alkoi vähän vältellä sitä paikkaa, kun tiesi, mistä liha niihin keittoihin tulee tuotanoinaa ja palttiarallaa.

Tuotanoinaa ja palttiarallaa Se liitto oli alkanut uskottomuudesta (mummo tosin käytti siitä rumempaa sanaa), mutta alkoholia se pariskunta ei käyttänyt pisaraakaan. Eikä käyttänyt mummokaan ja mistä hän olisi sitä voinut saadakaan, kun oli vasta lapsi tuotanoinaa ja palttiarallaa.

Tuotanoinaa ja palttiarallaa Kaikenlaista voi siis sattua ja joka kuuseen kurkottaa, se katajaan kapsahtaa, kuten mummo aina opetti.

Hieno tilanneanalyysi. Tästä on varmasti paljon apua ap:lle.

Vierailija
32/57 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kävi vieraissa, oliko valinnut väärin kun ihan hermona piti olla, olis ilmoittanu suoraan ettei tule tartuntatauteja soppaan ? eri eri

Vierailija
33/57 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän papalla oli paremi.

Vierailija
34/57 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on kyllä sellane tilanne mulla että jos tuo olis tapahtunu mulle niin olis ruoka lentänyt päin äijää, takuulla. Minulle ja lapselle ei mies huuda ilman seuraamuksia. Mieti tarkkaan, ei jää viimeiseksi kerraksi. Minkälainen hirviö teillä asuu ?

Vierailija
35/57 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt ihan ensimmäinen kerta olisi, mutta rivien välistä luin, että huonoa käytöstä olisi ehkä enemmänkin.

Jos sinulle AP tulee tunne, että teet niin tai näin ja et toiselle tunnu minkäänlaisena versiona tai ihan omana ittenäs kelpaavan tai rähjäämistä tai muuta painamista on enemmänkin, hae apua. Puhu, jos on luotettavia läheisiä. Hae ammattiapua. Tulee mieleen omat perheajat, jolloin samanlaista. Lapset ei vuosien ilkeilystä tai vanhempien pahoinvoinnista ainakaan ehjemmiksi kasva ja mallioppimista voi kuitenkin huonoon käytökseen tulla. Isänä puolisolleen huonokin mies toki voi pärjätä. Mutta meillä sekin oli jotain kumman salakähmäistä rahalla ja eduilla palkkioimista ja myöhemmin tuli mukaan manipulointi, että äidistä ei ole edes ihmisenä mihinkään. Yleensä huono käytös pahenee vuosien myötä ja ero on edessä.  ja  usein eron pitkittyessä kaikilla sielut repaleina. Liika kiltteys on huonosta tällaisessa suhteessa. Tsemppiä ja rakkautta  elämääsi.

Vierailija
36/57 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ole tossu!

Vierailija
37/57 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme itkupilli. 

Vierailija
38/57 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eroa. Ihan oikeasti. 

Vanhapiika AINA ensimmäisenä ulisemassa 🤣😆

Vierailija
39/57 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstan viikonloppunovelleja kirjoittava täti on näköjään jäänyt työttömäksi ja kirjoittelee tiistai-iltaisinkin paskoja trollejaan.  Ja kaikki mummot välittömästi paikalla peukuttamassa 😆

Vierailija
40/57 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Odotettavissa jäätävä aamu, ota asia puheeksi äläkä anna äijän paeta ja vedota tekosyynä kiirettä töihin, tuollainen tulee toistumaan mikäli et siivoa asiaa pois. Tsemiä ja lohtuhali.