Pentulive 2026 OFFICIAL
Kommentit (1336)
Vierailija kirjoitti:
Siellä on valvottu koko yö chatissa ilm. Itse yritin ensin mutten jaksanut. Sitten en saanut unta kun vähän huolestutti koko juttu kun tuntui venyvän. Lopulta nukahdin mutta heräsin kun neljä oli jo syntynyt.
Onnittelut Hovimäkeen 💝
Eiks se ollutkaan niin, että tota kasvattajaa ei saanut paljastaa?
Hieno tv-ohjelma, kun H-hetki ajoittuu aamuyölle kello kolmeen :DDDD
Vierailija kirjoitti:
Minkä värisiä on pennut? Onko täällä ketään normaalia kommentoimassa?
Satuin laittamaan aamulla kanavalle 2 ja siinähän se pentulive oli. Yksi ainakin oli tasaisen tumma, usea vaaleita pentuja ja väriä pään alueella. En varmaan nähnyt kaikkia pentuja, olivat niin kasassa imemässä. Lähetys päättyi pian kakkoselta .
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti kaksi tummaa. Olisko ne Hilkan väriä. Sitten on yksi aivan ilm valkoinen. Loput on jollain tavoin ruskea/valkea laikukkaita. Mutta niiden sävyt kai tarkentuu kun ne kasvaa.
Monennellako sijalla olette pentuarvaajassa? Mä oon 2517/12 188.
Aika monta itseäni tyhmempää mukana, vaikka omanikin on surkea tulos, vain kolme oikein. Arvasin kyllä, että 6 pentua syntyy, mutta siitä ei nähdäkseni saanut pisteen pistettä edes.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti kaksi tummaa. Olisko ne Hilkan väriä. Sitten on yksi aivan ilm valkoinen. Loput on jollain tavoin ruskea/valkea laikukkaita. Mutta niiden sävyt kai tarkentuu kun ne kasvaa.
Ainoa sävy, jolla on merkitystä on se syntymähetkellä oleva.
Luulin että pennuista tulee enemmän eri ruskean sävyisiä. Nythän nuo on melko valkoisia. Mutta söpöjä ovat
Vierailija kirjoitti:
Hieno tv-ohjelma, kun H-hetki ajoittuu aamuyölle kello kolmeen :DDDD
Meinaat että olisi pitänyt valita paremmin. Eläimet usein aynnyttävät öisin, myös koirat sekä tuo pentuliveen valikoitunut punaturkkinen lammas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säälitti tuo koira kun ei saanut hetken rauhaa. Koko ajan oli ihmiset siinä vieressä kälättämässä ja naureskelemassa kun toinen on kivuissaan. Ilmapiiri oli levoton ja koira stressaantunut.
No silloin alkuyöstä se oli vähän sellaista mutta siinä varmasti alkoi olla huoli ja stressi kun tilanne kesti. Lisäksi paineet kun tietää tuhansien katsovan.
Mutta sitten kun heräsin ja pentuja oli syntynyt niin huomasin huojennuksen ja tiimi siellä oli rentoutunut.
Hyvinhän siellä on selvitty ja pennut näyttää hyvinvoivilta sekä emo myös.
Se oli tuota kälätystä läpi yön ja synnytyksen. Miksi ihmeessä siellä pitää olla joku "tiimi" paikalla, kun koiran pitäisi saada olla rauhassa?
Vierailija kirjoitti:
Monennellako sijalla olette pentuarvaajassa? Mä oon 2517/12 188.
Aika monta itseäni tyhmempää mukana, vaikka omanikin on surkea tulos, vain kolme oikein. Arvasin kyllä, että 6 pentua syntyy, mutta siitä ei nähdäkseni saanut pisteen pistettä edes.
No katsoin ja olin kai 4662 jos se on se luku. En kyllä katsonut mistä minun pisteet on tulleet.
Kauhea ohjelma. Olin käynyt nukkumaan jo joskus ysiltä ja kännykkä oli yöpöydällä. Yhtäkkiä herään siihen, että kodistani kuuluu kovaäänistä keskustelua, joka kuuluu tulevan eteisen suunnasta. Ehdin huutaa, että "mitä?" Tjsp, kun herään paremmin ja tajuan, että stana pentulive on alkanut, tai jokin puhe siellä ja vaikka kännykkä oli äänetön ja kiinni, niin sepä sitten jotenkin puski sieltä puhelimesta se jonkun toimittajan kova, kälättävä ääni.
Mulla oli vissiin Ylen sovelluksessa jäänyt Pentutietäjä-appi(?) auki 😠
Katsoin kelloa, se oli vasta 23. Vähän aikaa kyllä sydän jyskytti siitä kuvitelmasta, että ei saatana, onko mulla ventovieraita ihmisiä eteisessä? "Onneksi" olivat (se pentulivejuontaja tai kuka olikaan) kovaäänisiä niin kuulostivat "astetta vaarattomammilta" 😁
Jollakulla on nyt kauhean paha mieli kun muut iloitsee koiranpentujen syntymästä. Jos nyt jonkun edes saisi hermostumaan :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säälitti tuo koira kun ei saanut hetken rauhaa. Koko ajan oli ihmiset siinä vieressä kälättämässä ja naureskelemassa kun toinen on kivuissaan. Ilmapiiri oli levoton ja koira stressaantunut.
No silloin alkuyöstä se oli vähän sellaista mutta siinä varmasti alkoi olla huoli ja stressi kun tilanne kesti. Lisäksi paineet kun tietää tuhansien katsovan.
Mutta sitten kun heräsin ja pentuja oli syntynyt niin huomasin huojennuksen ja tiimi siellä oli rentoutunut.
Se oli tuota kälätystä läpi yön ja synnytyksen. Miksi ihmeessä siellä pitää olla joku "tiimi" paikalla, kun koiran pitäisi saada olla rauhassa?
Siis jutteliko ne siinä koiran äärellä, vai puhuivatko juontajat kuvan päälle jostain etänä kuitenkin?
Eikö eläimet yleensä syö jälkeiset, miten on nykyään. Rautaakin emo saa ja vahvistuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Satuin laittamaan aamulla kanavalle 2 ja siinähän se pentulive oli. Yksi ainakin oli tasaisen tumma, usea vaaleita pentuja ja väriä pään alueella. En varmaan nähnyt kaikkia pentuja, olivat niin kasassa imemässä. Lähetys päättyi pian kakkoselta .
Vasta heräsin ja heti piti kurkistaa että onko pennut syntyneet ja siellähän soma kuusikko on tullut maailmaan yön aikana. Voi että kun ovat söpöjä!
No pennut ovat turvallisesti maailmassa. Näyttäisi siltä. Emokin näyttää hyvinvoivilta. Joten eikun eteenpäin.
Toivotaan että kaikki menee jatkossakin hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vasta heräsin ja heti piti kurkistaa että onko pennut syntyneet ja siellähän soma kuusikko on tullut maailmaan yön aikana. Voi että kun ovat söpöjä!
Just nytkin kun katsoo, niin ei näe mitään.
Vierailija kirjoitti:
Eikö eläimet yleensä syö jälkeiset, miten on nykyään. Rautaakin emo saa ja vahvistuu.
Kyllä syö mutta yleensä ei kannata antaa syödä kaikkia tai liikaa koska emon vatsa voi mennä sekaisin.