Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olisiko hyvä yo-lahja?

Vierailija
30.05.2007 |

Ajattelin antaa lahjaksi VR:n lahjakortin tai lomapassin. Ylioppilaalla ei ole vielä ajokorttia ja hän on matkustellut yksin melko vähän, joten tuumasin, että voisi valtion rautateillä tutustua kotimaansa ihmeisiin kesällä. Lisäksi voisin pakata repun, josta löytyisi hammasharja, pyyhe, tulitikkuja, taskumatti, särkylääkettä, kesälukemista jne mitä sitä nyt elämäntiellä voi tarvita.

Lahja tulisi mun veljelle, miltä kuulostaa? Veljeni on niin mölö ettei tajua itse sanoa, mitä oikeasti haluaa.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos ylioppilasta ei kiinnosta junamatkailu. Voisi käyttää saman rahan ajokorttia varten säästämiseen.

Vierailija
2/10 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma että tykkäisi? Jos olet niin kiva idea :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei aiemminkaan ole matkustellut, niin miksi lähtisi nyt? Yksin junalla kiertämään Suomea, jee jee... Varmaan jokaisen 18- vuotiaan päiväuni!

Jos et kerran mitään järkevää keksi, niin anna rahaa. Saapahan hän sitten itse päättää mihin rahat käyttää!

Vierailija
4/10 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin junalla reissaamaan? Minne? Missä olisi yötä? Millä rahalla?

Anna vaikka rahaa tosiaan siihen ajokorttiin ennemmin.

Vierailija
5/10 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ajatellut, että kyllä nyt ylioppilas saisi jo harjoitella sitä yksin tai kaverin kanssa reissaamista, kun on poika aina vain perheen kanssa kulkenut. Ja onhan sitä sukulaisia, tuttavia jne ympäri Suomen. Ja festareita. Tavallaan saisin potkaistua velipojan johonkin liikkeeseen, ettei kesä kuluisi kotosalla, kun se näyttää olevan ihan todellinen uhka.

Pitää nyt katsoa. Rahaa en haluaisi antaa, koska tiedän sen kuluvan CD-levyihin ja tupakkaan ja kitarankieliin.

Vierailija
6/10 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Pitää nyt katsoa. Rahaa en haluaisi antaa, koska tiedän sen kuluvan CD-levyihin ja tupakkaan ja kitarankieliin.

Vierailija
7/10 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä ketään joka olisi lopettanut rahan puutteen takia.

Vierailija
8/10 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan se, että se lahja olisi jotain ainutkertaista tai ainakin erikoisempaa kuin pari kartonkia tupakkaa. Minusta on kurjaa, jos ylioppilaslahjasta ei jää muuta muistoa kuin se, että oli koko kesäksi tupakkaa mielin määrin. Festarireissusta yksin tai kaverin kanssa voi jäädä vähän erilainen muisto, vaikka joutuisi sitten pummaamaan ne tupakkansa.

Ehkä olen vanhanaikainen, mutta mielestäni lahjarahaa ei pitäisi käyttää arkisiin menoihin.

No, mun pitänee vähän udella äidiltä ja sankarilta itseltään mitä olisivat mieltä. Kiitos kommenteista, hyvä tietää, ettei tämä kaikkien mielestä ollutkaan niin hyvä ajatus kuin minun.

Vierailija
9/10 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että veljesi muistaisi sinun lahjasi paremmin sitten joskus ollessaan vanhempi, kuin jotkut rahalahjat. Itse en ainakaan muista yhtään keneltä sain rahaa ja kuinka paljon.

Jos epäilet, että poika ei syty junalipuille, niin mitä jos ostaisit hänelle lipun jonnekin festareille ja sen lisäksi sen survival-kit-reppujutun? Lippujahan voisi ostaa kaksi, jos sinulla on reilusti rahaa. Sitten voisi ottaa kaverin tai tyttöystävän mukaan.

Vierailija
10/10 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja junallahan sinne kumminkin mentäis.

Kahta festarilippua en voi ostaa, vaikka festarilipunkin osto on kyllä käynyt mielessä.

Ja jos oikeasti voisin, niin antaisin sille kollille lahjaksi sen tyttöystävän. Sitä se tarvisi enemmän kuin mitään muuta ;)