Mun mielestä pitkäaikaistyöttömät pitäisi laittaa
Töihin ruokapalkalla ja muut tuet pois. Asuminen isoilla leireillä.
Kommentit (4)
Mun mielestä sulle pitäisi lähettää kaasumaiset terveiset.
Niinhän työttömät ovat jo nyt, eli et keksinyt mitään uutta. Mikä palkkataso sinulla on, kirjoituksistasi päätellen olet töissä Remeolla roskakuskina.
Ap huumekauppias siellä neuvoo, ääliö olet
Mä voin tulla ruokapalkalla valvomaan työssäkäyvien työtehoa. Seuraan mitä työntekijä oikein tekee työajalla, kuinka pitkiä taukoja pitää ja niin edelleen. Nämä sitten raportoin pomoille.
Tässä voittavat kaikki. Työttömät saavat mielekästä tekemistä ja kahvitauoilla tarpeettomasti notkuvien työntekijöidenkin tuottavuus paranee, eli piristää myös kansantaloutta.
Pakkotyö on ehdottomasti poissa laskuista. Mutta siinä olisi ideaa, että vaikeasti työllistyvät ja esimerkiksi maahanmuuttajat asutettaisiin Helsingin sijasta maakuntakaupunkien isompiin ja edullisempiin asuntoihin, mahdollisesti samanlaisella ylöspidolla kuin varusmiehillä kasarmilla, ruokailu järjestettäisiin varusmiesruokailun tapaan, ei tietenkään niin suurella kalorimäärällä, mutta terveellisenä ruokailuna, aamupala, lounas, päivällinen, iltapala. Noin 10€/päivä, väitän, että edullisemmassa osassa Suomea valtio saa asunnonkin alle kympillä päivä. Tällöin tukea saavan ruoka-ja asumiskuluista säästyisi osa omaan käyttöön, koska ylöspito vähennettäisiin todellisten kustannusten mukaan ja asumistuet ja harkinnanvaraiset tuet jäisivät pois, kun perusylläpito tehtäisiin suuruuden ekonomialla.
Valtiolle kokonaiskulut olisivat pienemmät ja käyttörahaa menisi kulutukseen.
Ihanaa. Menen huomenna aamusta kahvilaan kahville ja croissantille johonkin Helsingin kivaan kahvilaan. Sitten kirjastoon. Siivoilen vähän kotia. Kun mies tulee töistä, mennään ottamaan lasilliset ja salaatit, juttelemeen muiden asiakkaiden ja kivan henkilökunnan kanssa. Ihanaa elämää isossa kaupungissa, ei missään surkeassa Suomen per...se..reiässä.
Ja mitä me teemme tällä mielipiteelläsi.