Miten paljon miehen vaatteet merkkaa naiselle
Itsellä ei ole ollut kovinkaan suuria ongelmia vaikka kuljen haalistuneissa ja kulahtaneissa vaatteissa. Useamman vuoden vanhoja jo ja saattaa olla pieni reikä tai repeämä siellä täällä. Ajattelen säästäväni luontoa ja vain rumat koreilee vaatteilla. Tosin vaatteita saa aina kaupasta, mutta ulkonäköä ei.
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua haittaisi lähinnä aatetta julistavat vaatteet. Leijonapaidat, moottoripyöräkerholaisten takit. Myöskään mitään vapaa-ajan dimex miehiä en ymmärrä.
Muuten riittää, kun on puhtaat ja tilanteeseen sopivat, ei farkkuja ja crocseja rippijuhlissa yms
Mitä on dimex?
Kuvahaulla löytyy
Ilmeisesti en ole vapaa-ajan dimexmies kun en edes tiennyt mitä ne ovat ;)
Vierailija kirjoitti:
Haluatko näyttää homolta?
Haluatko näyttää tyylikkäältä mieheltä ja saada kaikki naiset kuolaamaan perässäsi? Vai näyttää räsyiseltä äijältä, josta kukaan nainen ei kiinnostu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua haittaisi lähinnä aatetta julistavat vaatteet. Leijonapaidat, moottoripyöräkerholaisten takit. Myöskään mitään vapaa-ajan dimex miehiä en ymmärrä.
Muuten riittää, kun on puhtaat ja tilanteeseen sopivat, ei farkkuja ja crocseja rippijuhlissa yms
Mitä on dimex?
Kuvahaulla löytyy
Pisteet sulle. Täällä pikkukylässä noita valitettavasti näkee työajan ulkopuolellakin
No en mä mitään pappavaatemiestä kattelis tms. Kyllä se sen verran vaikuttaa, että pitää omaa silmää miellyttää. Rehellinen vastaus.
Vierailija kirjoitti:
Puhtaat ja ehjät on minimivaatimus, mielellään myös sopivankokoiset, ei liian pienet tai suuret. Hillityt värit ja luonnonmateriaalit ovat iso plussa. Turn Off on huumoripaidat, bändipaidat ja jääkiekkojoukkueen kannatusasusteet
Bändipaidat on just parasta. Tosin riippuu kyllä siitä bändistä ja miten se asu on muuten stailattu.
https://www.eonline.com/photos/20799/celebrities-rocking-band-tees
Vaatteet tekevät miehen.
Alusvaatteet naisen.
Aika moni sinkkupoika saisi kun tajuaisi pukeutua naisia, ei mies kavereitaan, varten.
No todella paljon se, että ne ovat tilanteeseen sopivat, puhtaat ja ehjät ja oikeankokoiset. Nämä kertovat ihan peruselämänhallinnasta, käytöstavoista, siisteydestä ja huolellisuudesta.
Toisekseen teen ulkoasusta väkisinkin päätelmiä sosiaaliluokasta ja kiinnostuksen kohteista. Tämä ei tarkoita vaatteiden hintaa vaan tyyliä. Jos tyyli on ristiriidassa oman elämäntapani kanssa, niin se ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä on dimex?
Kuvahaulla löytyy
Pisteet sulle. Täällä pikkukylässä noita valitettavasti näkee työajan ulkopuolellakin
Suomalainen käyttää vaatteisiin €750-800 vuodessa. Naiset käyttävät 1.5-2 kertaa miehiä enemmän. N. 65% vaatemenoista menee ulkovaatteisiin. Sitten on keskiarvoja sotkemassa allekirjoittaneen kaltaisia miehiä jotka käyttävät vuodessa tonneja. Tyypillisellä miehen vaatebudjetilla ei saa päällysvaaatteiden lisäksi paljoa muuta kuin muutamat kalsarit.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse luova, taiteellinen ja esteettinen ihminen, joten muodilla ja itseilmaisulla on elämässäni suuri merkitys. Siksi haen myös kumppanilta kiinnostusta samanlaisiin asioihin. Yhtä lailla minulle on tärkeää, että kumppani on kiinnostunut kodin sisustuksesta ja arkkitehtuurista, koska haluan asua viihtyisässä ja kauniissa ympäristössä ja jakaa samankaltaisen vision sen kumppanin kanssa siitä miltä kodin tulee näyttää. Samaten etsin miestä, joka lähtee mielellään kanssani muotinäytöksiin, näyttelyihin ja tutustumaan kiinnostavaan arkkitehtuuriin ja jonka kanssa voin keskustella näistä asioista.
Tämä just. Ei pukeutuminen ole pelkästään ulkonäköasia, vaan se voi kertoa yllättävän paljon myös ihmisen elämäntyylistä ja siitä, millaisissa paikoissa hän todennäköisesti liikkuu. Ihminen, joka pukeutuu mielellään kuluneisiin ja rikkinäisiin vaatteisiin, saattaa oleskella enemmän kotona, mökillä, kulmapubissa tai vaikka eräretkellä. Vastaavasti ihminen, joka tykkää pukeutua viimeisen päälle, liikkuu todennäköisemmin cocktailbaareissa, teatterissa, taidenäyttelyissä ja hienommissa ravintoloissa. Todennäköisesti kaksi näin erilaisen elämäntyyliä ei sopisi muutenkaan yhteen.
Musta olisi ihana, jos kumppanina olisi vakosamettihousu-neulepaitamies. Mutta ei sillä nyt loppujen lopuksi niin merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Puku miehen tekee
Joo, mutta puvun on kyllä oltava sitten laadukas ja hyvin istuva. Huonosti istuva puku saa ei imartele ketään.
Kotona nyt voi olla vähän kuluneenpaakin, mutta miten AP pukeudut esim. juhlatilaisuuteen tai työhaastatteluun?
Vierailija kirjoitti:
Musta olisi ihana, jos kumppanina olisi vakosamettihousu-neulepaitamies. Mutta ei sillä nyt loppujen lopuksi niin merkitystä.
Vakosamettihousu-neulepaitamies kuulostaa Kalevauvan tulevalta hittibiisiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puku miehen tekee
Joo, mutta puvun on kyllä oltava sitten laadukas ja hyvin istuva. Huonosti istuva puku saa ei imartele ketään.
Eikä huonolaatuinen puku ole mukava päällä. Huonot materiaalit ja oikaisut puvun rakenteessa näkyvät ja etenkin tuntuvat.
No en lähtisi ulos esim. iltakävelylle miehen seurassa, joka kulkee ilman vaatteita. Eli kyllä miehen vaatteet merkkaa mulle paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhtaat ja ehjät on minimivaatimus, mielellään myös sopivankokoiset, ei liian pienet tai suuret. Hillityt värit ja luonnonmateriaalit ovat iso plussa. Turn Off on huumoripaidat, bändipaidat ja jääkiekkojoukkueen kannatusasusteet
Käykö tosikkopaidat?
Sellainen paita, jossa lukee "olen tosikko" on yhtä turn off kuin joku humoristinen " en ole gynekologi, mutta voin vilkaista" - paita.
Kyllä ne nyt jonkin verran merkitsee. Ei nappaa mitkään kiitos-paidat ja huumoripaidat tai työvaatteissa vapaa-ajalla kulkeva mies.
Koska itse tykkään muodista niin joo kyllä se merkkaisi. En kokisi, että minulla olisi juurikaan yhteistä sellaisen miehen kanssa, joka suhtautuu asiaan täysin välinpitämättömästi. Ja toki kivasti pukeutunut mies miellyttää silmääkin enemmän.
Ei tarvitse italialaiseen luksusmuotiin pukeutua, mutta kyllä itse pidän siitä, että mies on perussiisti. Esim. Zara/Levi's/Tommy Hilfiger tyylinen pukeutuminen on jo ihan riittävä.