Miten tiliote Kelalle? Nordea. Auttakaa
Hain toimeentulotukea. Nyt tuli viesti että tilitapahtuma/sivu , jonka laitoin ei kelpaa. Sain nimittäin jonkulaisen Pdf tiedoston lähetettyä. Mutta siinä pitää näkyä oma nimikin kuulemma ja olla jotenkin virallisempi sivu. Olen huono tietokoneissa, enkä älyä miten.
Sinä joka olet esim hakenut toimeentulotukea, ja jolla on Nordea pankkina, jaksaisitko vaihe vaiheelta selittää mulle miten laitan sen tiliotteen. Esim kesäkuulta. Kiitos paljon.
Kommentit (18)
Paina oikeassa yläkulmassa linkkiä, jossa lukee nimesi. Sieltä valitse Asiakirjat ja sieltä linkkiä Arkisto.
Neuvon sinua menemään töihin, kun sillä voi itse vaikuttaa silleen ettei tarvitse elää yhteiskunnan rahoilla.
Vierailija kirjoitti:
Paina oikeassa yläkulmassa linkkiä, jossa lukee nimesi. Sieltä valitse Asiakirjat ja sieltä linkkiä Arkisto.
Tai kirjoita bottiin tiliote niin se antaa suoran linkin.
Vierailija kirjoitti:
Sitten lataat haluamasi tiliotteen ja tallennat sen koneelle. Sitten menet Kelan asiointiin ja lähetät tallentamasi tiedoston sinne.
Joskus hikoilin saman ongelman kanssa, aina kun Nordea uudistaa sivujaan niin vaikeammaksi menee.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos Paljon!!!
Ap
Äärimmäisissä tilanteissa apua toimeentulotuki hakemuksiin ja tiliote asioihin saa psykiatrisilta osastoilla sosiaalityöntekijöiltä. Toivottavasti jatkossa mahdollisimman monet ihmisten tilanteet tulee autetuiksi ja tuetuiksi kevyemmillä sotealojen resurssien käytöillä, jotta eniten osastohoitoa tarvitseville riittää hoitopaikat. (Minkä verran edes on sosiaalityöntekijöitä tuollakaan puolella työskentelemässä, mikäli heitä joudutaan siirtämään lastensuojeluun päin. On tuostakin uutisoitu aiemmin ainakin alueellisesti. Koko Suomen tilannetta en hahmota)
Eihän ainoastaan seniori ikäisillä ole haasteellista käyttää ilman opetusta, ohjausta nykyisiä laitteita tms.
Vierailija kirjoitti:
Neuvon sinua menemään töihin, kun sillä voi itse vaikuttaa silleen ettei tarvitse elää yhteiskunnan rahoilla.
Et osannut edes vastata kysymykseen mutta piti tulla vain aukomaan päätä.
eri
AP:lle neuvo. Töihin mars mars näin saat oman palkan etkä käy veronmaksajan taskulla.
Vierailija kirjoitti:
AP:lle neuvo. Töihin mars mars näin saat oman palkan etkä käy veronmaksajan taskulla.
Ankarimmillaan (?) yhteisön (tai yhteisön yksittäisenä/joidenkin mielipiteenä) töihin kehoitus voi olla sanoitettuna: Joka ei työtä tee, niin ei tarvitse mitään syödäkään. Siitä huolimatta ihmiset ei palkkatyötä saa mistään eli asioista voi pahimmillaan tulla kuormitusta sotealoille sairaalahoitoihin asti (toki voihan siellä huone- tai osastotovereita vähintään auttaa kuunnellen ( eli nähtävästi sitten ainakin saa jo kiinteämpääkin syödä ) ja on jo mainittu, että osassa osastohoidoista voidaan yhden hengen huoneeseen asti järjestää hoito palavereja myöten eli eristääkin nähtävästi nykyään kyetään ihmisiä tehokkaasti ). Eihän jokainen tarvitseva, motivoitunut ihminen edes saa mistään oppisopimuspaikkaa (halutaan vain valmiiksi koulutettuja ihmisiä töihin) tai ihmiset eivät kykene terveydentilansa ja/tai elämäntilanteensa takia vastaanottamaan oppisopimuspaikkaakaan ihan tuosta vaan. Joiltain Kelan tuilta käsin sentään voi vähäisen osansa antaa yhteiskunnalle vapaaehtoistyönä olosuhteet huomioituna. Eikö enää ole riittävästi edes kiitollisia veronmaksajia tässä maassa.
Itselleni lähetetään Nordeasta joka kuukausi automaattisesti ilmainen tiliote. Silloin kun olen joutunut hakemaan toimeentulotukea olen laittanut liitteeksi näistä kopiot.
Ei ihme ettei ap ole töissä kun triviaalit pankkiasiat tuottavat vaikeuksia.
Vierailija kirjoitti:
Itselleni lähetetään Nordeasta joka kuukausi automaattisesti ilmainen tiliote. Silloin kun olen joutunut hakemaan toimeentulotukea olen laittanut liitteeksi näistä kopiot.
Siis postissa tuo lähetetään. Tosin itselläni ei ole ollenkaan verkkopankkitunnuksia, eikä mitään verkkopankkia käytössä. Ilmeisesti niille, joilla nämä on ei tiliotteita postissa lähetetä ainakaan ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et osannut edes vastata kysymykseen mutta piti tulla vain aukomaan päätä.
eri
Ihmiset ovat huolissaan vähäosaisista. Ei se ole pään aukomista.
Vierailija kirjoitti:
Tässä ei kysytty tällaista asiaa. Mene muualle suukoilemaan.
En ymmärrä lainkaan näitä ihmisiä, jotka kirjoittelevat tyyliin "Mars mars laiska töihin!" Eikö mieleen juolahda ollenkaan, ettei kaikki ihmiset ole samalla lailla työkykyisiä sairauksien takia joko tilapäisesti tai pysyvästi?
Nordean tiliotteen saa toisinaan vasta todella myöhässä eli useampi päivä mennyt jo kuukauden alusta. Ja vasta sitten voi hakea toimeentulotukea ja kun sen käsittely Kelalla kestää jopa toista viikkoa, niin miten maksetaan vuokra, minkä eräpäivä on kuitenkin aina heti kuun alussa?
?