Onko mahdollista, että ymmärtää olevansa aseksuaali vasta 60- vuotiaana?
Kommentit (14)
Todennäköisemmin kyse on vaihdevuosista.
Vierailija kirjoitti:
Voi kulta pieni, ne ovat suurimmalta osalta tuossa iässä jo ohi, jonneveeti.
Jos vasta siinä kohtaa huomaa olevansa anaaliseksuaali, niin onhan se kyllä aika myöhään : (
Ihan takuulla. Oon ollut suhteessa miehiin ja naisiin, mutta vasta kolmekymppisenä tajusin mikä mättää. Ei vaan kiinnosta petipuuhat.
sinkku 86
Itse luulin pitkään olevani aseksuaali kunnes tapasin nykyisen mieheni. Tajusinkin olevani demiseksuaali.
Aina voi oppia uutta. Myös itsestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mutta vaihdevuodet vievät halut joiltakin pysyvästi, koska hormonitasot (myös testo) romahtavat loppuiäksi.
Mä en oikein edes tiedä mikä seksuaali itse olen. En ole oikeastaan koskaan tuntenut seksuaalista halua ketään kohtaan. Nautin kuitenkin seksistä silloin kun sitä on, saan helposti orgasmeja, joten siinä mielessä myös haluan seksiä. Mutta esim. kun jotkut puhuu panetuksesta, mä en tiedä mistä he puhuvat. Sellaista en ole koskaan kokenut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noinhan se on. Ja USAn varapresidentti Vancen mukaan naisten olemassaolon ainoa tarkoitus vaihdevuosien jalkeen on lastenlapsista huolehtiminen. Tama uutisoitiin eilen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mutta vaihdevuodet vievät halut joiltakin pysyvästi, koska hormonitasot (myös testo) romahtavat loppuiäksi.
Jos vaihdevuodet romahduta, niin aika tekee kylla tehtavansa. Hormonit eivat poikkea muustakaan vanhenemisesta. Yksilollista tamakin.
Jos on ihan helvetin hidasjärkinen
Ennenvanhaan käytettiin termiä frigidi, kylmä, haluton. Mutta ehkä senkin tarkoitus oli vain kontrolloida naisten seksuaalisuutta, vähän niinkuin käänteistä huori*telua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sille on oma nimitys, postmenopaussi.
Toki. Yhteiskunnassa tuputetaan seksiä joka tuutista ja jos se ei itseä kiinnosta, tuntee helposti olevansa "vääränlainen". Aseksuaalisuudesta kun ei varsinkaan aiemmin ole juuri puhuttu niin on ihan normaalia havahtua siihen vasta tuolla iällä.