Berliini on Saksan pääkaupunki ja tämän päivän vaalit osoittavat kaupungin tuhon ja elintason.
Berliini oli kukoistava kaupunki, siis oli. Pääkaupunki on mennyt alas ja tuhon partaalla. Kanankoivet ja ruuajätteet heitetään kaduille ja varikset niitä sieltä levittelevät. Rottia kaupungin lähiöalueilla mahdottomiin saakka. Injektioneuloja likaa kaduilla ja puistoissa.
Keskiluokkaa tuskin ollenkaan. Järjestyshäiriöitä ja liian vähän virkavaltaa kaupungin lähiöissä.
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Berliinin kouluissa kantaväestön lapset elävät shariapoliisin, misogynistien seksirikollisten ja huumekauppiaiden armoilla. Ei voi kuin ihmetellä noiden suvaitsevaisuuden määrää kun omatkin lapsensa uhraavat monikulttuurin alttarille. Oikeasti.
Järjetöntä höpötystä. Berliini on Euroopan turvallisimpia suurkaupunkeja. Liikun aina siellä ollessani Kottbusser Torin liepeillä ja Kreutzbergissä jotka mainitaan joskus vaarallisina huumekaupan takia turistioppaissa, mutta ikinä ei ole mikään arveluttanut yölläkään. Enemmän varoisin Kurvissa peukkupäitä.
En todellakaan usko, että ap asuu Berliinissä. Itselläni on kaupungista kokemusta kasarilta alkaen. Kaikkialla voi tietysti jotain ikävää sattua, mutta Berliini on tosi turvallinen verrattuna moneen muuhun suurkaupunkiin Euroopassa.
En ole sanonut, että asuisin Berliinissä - en todellakaan halua.
Berliinillä paljon ala-arvoista annettavaa ja kerrottavaa, joka nyt varsinkin vasemmiston voimien mukaan tulee huononemaan entisestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epäilen aika vahvasti että Berliinissä ei ole mitään kanankoipia kaduilla. Saksalaiset ovat hysteerisiä siisteydestä ja hygieniasta. Asioiden pitää olla järjestyksessä (in ordnung).
Niin saksalaiset. Ymmärrätkö.
Tätä samaa korostan. Myös nuori polvi on alkanut mennä alaspäin. Saksalaiset itse kertovat totuuden siitä, miten rauhatonta heidän asuinalueillaan on. Ei kai muut välitä, kunhan saavat täyden ylläpidon ja väh emmistöjen korottamisen erikoiseen asemaan. Tämä on sellainen asia, josta puhuta.
Vanha sukulainen kertoi käyneensä 60 luvulla elokuvissa tuolla ja järkyttyi kuinka kuinka kuinka kaikki kääreet ja paperit oli jätetty lattialle. Ei kaikki olleet siistejä.
En ole koskaan pitänyt Berliinistä. Olen käynyt monta kertaa ja aina mietin, että ei koskaan enää. Isoista kaupungeista pidän Hampurista ja Münchenistä.
Jep, mutta mecklenburgissa afd otti murskavoiton
"Die Linken juuret ovat entisen Itä-Saksan kommunistipuolueessa.
Jos äärilaitojen kannatus kasvaa Saksassa myös valtakunnan tasolla, kyseessä on huono uutinen Ukrainan tukemiselle.
AfD on suorastaan Venäjä-mielinen, ja Die Linke vastustaa aseapua Ukrainalle."
https://www.hs.fi/kirjeenvaihtajat/art-2000012287066.html
Ainoa voittaja on Moskova.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan pitänyt Berliinistä. Olen käynyt monta kertaa ja aina mietin, että ei koskaan enää. Isoista kaupungeista pidän Hampurista ja Münchenistä.
Onko sinulla Tukholma-syndrooma vai miksi ravaat Berliinissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla Tukholma-syndrooma vai miksi ravaat Berliinissä?
Berliini sinänsä antaa paljon turistille. Toisin on berliinissä asuvat kansallisuudet. Nuoret ovat äänestäneet vasemmistoa.
Likaa ja järjestyksen puutetta siinä isossa kaupungissa.
Ajatteleeko joku, että se entinen Ost-Berlin äänestäisi vasemmistoa?
Turkkilaiset alkoivat myymään huumeitaan heti Zoologische gartenin aseman ulkopuolella kun saavuimme berliiniin junalla…
Esim. New Yorkiin piti tulla välittömästi sharia-laki, kun Mamdani astui pormestarin virkaan. Eipä ole vieläkään näkynyt.
Kun somessa nuoret musliminaiset iloitsivat Mamdanin voitosta ja toivoivat saavansa hänen ansiostaan sharian voimaan New Yorkissa niin onko sinulla jokin syy miksi haluat vähätellä muslimien toiveita Mamdanin suhteen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Berliinin kouluissa kantaväestön lapset elävät shariapoliisin, misogynistien seksirikollisten ja huumekauppiaiden armoilla. Ei voi kuin ihmetellä noiden suvaitsevaisuuden määrää kun omatkin lapsensa uhraavat monikulttuurin alttarille. Oikeasti.
Järjetöntä höpötystä. Berliini on Euroopan turvallisimpia suurkaupunkeja. Liikun aina siellä ollessani Kottbusser Torin liepeillä ja Kreutzbergissä jotka mainitaan joskus vaarallisina huumekaupan takia turistioppaissa, mutta ikinä ei ole mikään arveluttanut yölläkään. Enemmän varoisin Kurvissa peukkupäitä.
En todellakaan usko, että ap asuu Berliinissä. Itselläni on kaupungista kokemusta kasarilta alkaen. Kaikkialla voi tietysti jotain ikävää sattua, mutta Berliini on tosi turvallinen verrattuna moneen muuhun suurkaupunkiin Euroopassa.
Kasarilla Lichtenbergissä Stasi seuraili kaikkia kapitalistista ulkomaista tulleita.
Vierailija kirjoitti:
Berliini oli ihan helvetin hieno 2. maailmansodan pommituksiin ja 1945 kaupunkitaisteluun saakka. Harmi että itäosasta tehtiin samanlainen kuin Suomesta sittemmin. Länsiosasta on jotain jäljellä nykyäänkin ja olen tyytyväinen siihen että kävin siellä aikanaan paikkoja katselemassa.
Itäosassa oli hulppea tasavallan palatsi, harmi että purkivat sen ideologisista syistä vaikka asbestilla yrittävät kusettaa. Vähän sama kuin Suomessa poistivat Leninin katunäkymistä, ideologiset syyt vaikka muuta väittävät. Tästä todisteena että tsaarit jäivät vaikka monarkit ne vasta imperialismia symboloivat. Sori tästä, ei mulla muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasarilla Lichtenbergissä Stasi seuraili kaikkia kapitalistista ulkomaista tulleita.
En käynyt kertaakaan idän puolella kasarilla. Oli ihan muut mestat ja menot! Puolassa kyllä kävin neukkuaikoina ja Unkarissa myös. Tutustuin tosi mielenkiintoisiin ihmisiin ja elämä oli muutenkin aika makeeta tuolloin erilaisine kokemuksineen ja matkusteluineen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Berliini oli ihan helvetin hieno 2. maailmansodan pommituksiin ja 1945 kaupunkitaisteluun saakka. Harmi että itäosasta tehtiin samanlainen kuin Suomesta sittemmin. Länsiosasta on jotain jäljellä nykyäänkin ja olen tyytyväinen siihen että kävin siellä aikanaan paikkoja katselemassa.
Itäosassa oli hulppea tasavallan palatsi, harmi että purkivat sen ideologisista syistä vaikka asbestilla yrittävät kusettaa. Vähän sama kuin Suomessa poistivat Leninin katunäkymistä, ideologiset syyt vaikka muuta väittävät. Tästä todisteena että tsaarit jäivät vaikka monarkit ne vasta imperialismia symboloivat. Sori tästä, ei mulla muuta.
Tasavallan palatsi edusti kaikkea sitä sortoa mitä SED teki DDRn aikana kansalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tasavallan palatsi edusti kaikkea sitä sortoa mitä SED teki DDRn aikana kansalle.
Komea rakennus oli, tyhmyyttään purkivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ninut suomalaisena otettiin DDR avosylin vastaan. Kas kun Kekkonen oli juuri vieraillut DDRssä. Toisin minun saksalainen mieheni oli syynissä, hänen piti jatkuvasti käydä miliisille ilmoittautumassa ja sai leimoja papereihinsa. Minä en edes tarvinnut viisumia, vaan mieheni piti varsian aikaisin anoa viisumia. Minulla oli hyvä olla siellä, silloin kun oli tarkkaa kontrollia . Sain mennä Itä-Berliinistä Länsi-Berliiniin ihan miten halusin. Minun saksalainen mieheni ei saanut mennä Itä-Berliinistä läntiselle puolelle.
Vierailija kirjoitti:
Sata vuotta sitten oli ihan sama meno, ja silloin se perseily loppui kun eräs viiksekäs korpraali nakkasi maalisudit helvettiin ja alkoi laittaa degeneraatiolle stoppia. Maailman tilannekin oli silloin ihan sama, joten eiköhän tässä mennä taas saman kaavan mukaan isoon kolmoseen.
Itse asiassa, Berliini ei koskaan ole ollut yhtä raunioina kuin viiksipellen jölkeen. Sitä haluavat taas.
Niin saksalaiset. Ymmärrätkö.